Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af smith_morten
#156932
Hej
Har lige anskaffet mig et Sony 40HX723.

Efter købet ser jeg at det skulle være muligt at anvende min android telefon til som fjernbetjening (HTC Desire, uden customs rom eller lignende).

Jeg installere derfor Media Remote fra Sony på telefonen, opgraderer fjernsynet til nyeste software og sikre mig at det med de eksterne enheder / render-noget er sat til "TIL".

Fjernsynet er koblet til mit hjemmenetværk med kabel, telefonen er koblet til trådløst.
Sony Center i Odense siger at dette skulle virke, men jeg kan ikke finde mit fjernsyn når jeg søger efter det på telefonen.

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Er der nogen der har prøvet Media Remote?
Af _engelhardt_
#156955
Jeg har også lige købt et hx823, og der havde jeg en del problemer med at få fjernsynet til at komme på det trådløse netværk. Men når først fjernsynet var på, havde jeg ingen problemer med at finde det på media remote på iphonen. Prøv evt at genstarte din router og fjernsyn, og så start forfra med at søge på media remote.

Mvh Dan
Af _engelhardt_
#156956
ved du forresten hvilke video filtyper det kan afspille? Har ihvertfald fundet ud af at det ikke kan mkv :( Men Avi kan det godt.. Men avi fil kvaliteten er ikke skide god..
Af smith_morten
#156967
Har lige prøvet at genstarte det hele. Hjælp desværre ikke... Er dit tv koblet på trådløst?

Og Ja, avi er ikke optimalt. Men der er ikke så mange andre muligheder...
Af _engelhardt_
#156977
okay, æv.. jep det er koblet trådløst til. Det virker udemærket. Har lige luret menuen igennem for at finde ud af om jeg evt har slået noget til, for at kunne bruge media remote, men uden held. Mener bare det virkede ligeså snart de begge havde fat i routeren.
Af orm08
#156978
Mediaremote virker kun via trådløst, og både mobil og TV skal være koblet på samme trådløse router/accessit point

Duer ikke hvis TV er på nette via kabel
Af smith_morten
#156980
Det er også min frygt.

Men som sagt sagde Sony Center manden, at hvis bare tv og tlf. er koblet på samme netværk, så er det ligegyldigt at tv'et er koblet på med kabel og tlf. trådløst.

Ligesom jeg kan tilgå mit NAS-drev med min tlf., selvom de også er koblet forskelligt til netværket.

Det er ikke noget Sony har skrevet så meget om. Og så må Sony Center manden have sagt noget forkert eller vi har misforstået hinanden. Selvom jeg nu synes jeg var meget tydelig i min forklaring, og han ordret sagde, at jeg ikke behøvede en trådløs dongle for at bruge Media Remote...
Af jes nielsen
#156997
mit 46hx720 kører kablet netværk og min htc kan godt styre det via min trådløse router
Af smith_morten
#157010
Ok, det lyder godt!

Synes ikke at der er så mange indstillingsmuligheder på tv'et. Hvad har du gjort i hensyn til firmware opdatering? Hvilket version kører du?

Har du nogle specielle indstillinger for de trådløse netværk?

Jeg kører alle kabler ind over en router, og til den har jeg tilkoblet mit trådløse access point som telefonen kører over. Måske er dette et problem - at det ikke er en trådløs router - nogen der kan af- eller bekræfte?

Det tætteste jeg er kommet på et svar på nettet er: http://www.sony.dk/discussions/thread/135135?tstart=30

Men kan ikke finde noget "Disable Port Scan and Dos protection" på min d-link 100 router eller d-link 615 trådløse (router) access point.
Af orm08
#157027
Hmm.

Jeg skal indrømme jeg ikke har læst noget sted at kablet forbindelse ikke understøttes, men jeg har prøvet ganske meget uden held :D

Jeg vil i hvertfald ikke disable portscan på routerens wan, og det burde heller ikke hjælpe.

Hvis nogen kan fortælle hvordan man kan få det til at virke er jeg også meget interesseret. Jeg kører Netflix direkte i mit 46EX721 og vil gerne over på kablet netværk igen. Media remoten er ikke fantastisk, men dog rigtig god, når man skal indtaste søgninger efter film og serier.

Bruger iPhone og iPad med mediaremote
Af smith_morten
#157135
Har nu prøvet at genstarte alle router og access point. Gendannet fabriksindstillinger på tv'et. Forskellige opsætninger på tv'et og intet virker.

Andre med gode foreslag?
Af smith_morten
#157141
Så virker det.

Løsningen blev at fjerne min ikke-trådløse router og ændre mit trådløse accesspoint til en router.
Så kunne jeg danne en forbindelse mellem tv og tlf. Herefter har jeg sat det hele op som det stod før, og har fortsat forbindelse mellem tlf. og tv.

Håber der er andre der kan bruge denne løsning!