Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hugsy
#156727
Hej med jer

Jeg har tænkt mig at anskaffe en NAS server, den skal kobles på mit netværk herhjemme.
Fra denne server vil jeg gerne streame musik/film/radio ud til diverse enheder, såsom flere TV - IPad.

Så mit spørgsmål er som følger:

1) Fra serveren skal den streame til 1. TV, dette er et Samsung LE40M71B http://www.recordere.dk/indhold/templat ... &zoneid=13 Det er jo ikke ligefrem et SMART tv da det er af ældre dato, men er det muligt at få en DONGLE eller lign. således jeg kan gå på NAS serveren fra dette TV via WiFi ?

1a) Eller kan man trække et kabel fra serveren til en afspiller der sidder foran TVet?
____________________________________________________

2) Hvis nu mit TV er så "forældet" og jeg køber et nyt SMART TV vil det så være bedst at køre via WiFi fra server til TV eller vil det stadig være bedst at trække et kabel fra server til TV, hvis der skal afspilles Blue-Ray.

2a)
Hvordan fungere dette egentlig med netkabel til SMART TV?
____________________________________________________

3) Er det muligt at gå på en NAS server med min IPad for derefter at streame det ud via noget AirPlay (kender ikke så meget til Apple)
____________________________________________________

Det er en del spørgsmål i en tråd, men vil nu alligevel høre om der er nogen som har noget mere forstand på dette end jeg. Mit faste udgangspunkt er at det skal køre fra en NAS server, men er i tvivl om hvordan det overføres til min forskellige TVer.

Håber i kan hjælpe

Med venlig hilsen
Henrik
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#156736
1) Nej. Køb en boks i stedet. Og hvis der skal trækkes HD film over nettet, så er et kabel et must. Glem WIFI. Det vil så nok kræve en switch et sted med mindre din router har porte nok.

2) Se 1)

3) Njaaah. Du kan godt få en App som fungerer som filebrowser og så manuelt åbne film en for en, men det er uholdbart. Det vil nok heller ikke virke med AirPlay. Du kan dog få XBMC på en jailbroken iPad, som kan streame film, musik mv. Men igen så ved jeg ikke om det virker med AirPlay (min er ikke jailbroken). Husk dog på at en iPad ikke er gearet til at afspille 1:1 BD rips uanset hvad.
Af Hugsy
#157296
Hej Torben

Tak for svar, når du skriver boks foran mit "gamle" TV hvad er det lige for en boks vi taler om ?

I det tilfælde at jeg får et nyt SMART TV, for at trække de "tunge" film skal der så også en boks foran eller har TVet allerede en netværks indgang?

/Henrik
Af ThomasT1976
#157625
Hugsy skrev:Hej Torben

Tak for svar, når du skriver boks foran mit "gamle" TV hvad er det lige for en boks vi taler om ?

I det tilfælde at jeg får et nyt SMART TV, for at trække de "tunge" film skal der så også en boks foran eller har TVet allerede en netværks indgang?

/Henrik
Smart Tv er ikke så smart, når det kommer til Streaming fra Nas. Når du alligevel skal ud og investere så find dig en boks til jobbet. Det kunne være en WD TV Live eller måske en jailbroken Apple TV 2 eller en Boxee Box, alle er fremragende løsninger, men regn med at du skal trække kablet netværk, WIFI duer stadigt ikke til HD-materiale.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#157709
Der findes et utal af bokse til streaming af film: Dune HD, Mede8er, Xtreamer, Boxee, AC Ryan, WD TV Live osv.