Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hyber8
#156505
STÅR og skal købe nyt tv skal være led og str 55 tommer hvad skal man købe. max pris 14000kr
Brugeravatar
Af edinger
#156509
hyber8 skrev:...hvad skal man købe?
Det, du vurderer bedst indfrier dine – hemmelige – behov 8)


• Primær brug? Sport, blu-ray, PS3, alm. tv-kiggeri?

• Features? 3D, SmartTV, USB-optagelse m.v.?

• Fysiske rammer? Siddeafstand, oplyst stue, mørkelagt tv-kælder?

• Fortsæt selv...

EDIT: Du har selvfølgelig afvejet fordele og ulemper ved plasma hhv. LCD – med eller uden full array LED backlight og local dimming...
Af PeterD
#156540
Afhængigt af dine behov:

SÅ VÆLG ET PANASONIC PLASMA
Af hyber8
#156639
den skal bruges til ps3. og x-box og blu-ray nok mest til film
Brugeravatar
Af edinger
#156641
hyber8 skrev:STÅR og skal købe nyt tv skal være led og str 55 tommer hvad skal man købe. max pris 14000kr
hyber8 skrev:den skal bruges til ps3. og x-box og blu-ray nok mest til film
Er hovedvægten på gaming, vil jeg anbefale Philips PFL7606T (link) eller Sony EX720 (link).

Er hovedvægten derimod på alm. tv-kiggeri og blu-ray, vil det fornuftige valg være Panasonic VT30 (link) eller Samsung PS59d7005 (link). Eller i den lidt billigere ende, Samsung PS59d555 (link).

Jeg ville nok selv vælge VT30 eller PFL7606T afhængig af brug.
Af hyber8
#156681
kenner i noge til samsung 8005 i lcd str 55. hvordan er det ? har fået det tilbudt på 14800kr
Brugeravatar
Af edinger
#156683
hyber8 skrev:kenner i noge til samsung 8005 i lcd str 55. hvordan er det ? har fået det tilbudt på 14800kr
Ja, den kender vi meget til.

Du kan jo begynde med at læse anmeldelsen her på siden (link). Der er desuden er lang tråd med brugererfaringer her.

Jeg vil dog stadig henvise til mit tidligere svar.

Det er dit valg. Men nu har du lidt at gå efter.
edinger skrev:Er hovedvægten på gaming, vil jeg anbefale Philips PFL7606T (link) eller Sony EX720 (link).

Er hovedvægten derimod på alm. tv-kiggeri og blu-ray, vil det fornuftige valg være Panasonic VT30 (link) eller Samsung PS59d7005 (link). Eller i den lidt billigere ende, Samsung PS59d555 (link).

Jeg ville nok selv vælge VT30 eller PFL7606T afhængig af brug.
Af hyber8
#156687
edinger skrev:
hyber8 skrev:kender i noge til samsung 8005 i lcd str 55. hvordan er det ? har fået det tilbudt på 14800kr
Ja, den kender vi meget til.

Du kan jo begynde med at læse anmeldelsen her på siden (link). Der er desuden er lang tråd med brugererfaringer her.

Jeg vil dog stadig henvise til mit tidligere svar.

Det er dit valg. Men nu har du lidt at gå efter.
edinger skrev:Er hovedvægten på gaming, vil jeg anbefale Philips PFL7606T (link) eller Sony EX720 (link).

Er hovedvægten derimod på alm. tv-kiggeri og blu-ray, vil det fornuftige valg være Panasonic VT30 (link) eller Samsung PS59d7005 (link). Eller i den lidt billigere ende, Samsung PS59d555 (link).

Jeg ville nok selv vælge VT30 eller PFL7606T afhængig af brug.
Af hyber8
#156688
Tusind tak for svare. men det link du sendte om samsung 8005 har ikke meget forstand på det
Brugeravatar
Af edinger
#156689
Som sagt:

Det er DIN beslutning. Og den kan vi andre ikke træffe for dig. Men JEG "...ville vælge VT30 eller PFL7606T afhængig af brug".

Dét kan du jo vælge at lade dig inspirere af.
Af zarabiuk
#156696
Jeg ville vælge d8000 LED, men det er jo igen ud fra personlig preference. Jeg synes du skulle trisse ud i det virkelige liv og kigge på de forskellige TV. Det gør det lættere at vælge netop det DU synes er det bedste.
Brugeravatar
Af edinger
#156704
zarabiuk skrev:Jeg synes du skulle trisse ud i det virkelige liv og kigge på de forskellige TV. Det gør det lættere at vælge netop det DU synes er det bedste.
Det er desværre meget forkert – af årsager, som du kan læse mere om her:


http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... t=butikken

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... t=butikken

zarabiuk skrev:Jeg ville vælge d8000 LED, men det er jo igen ud fra personlig præference.
Det er naturligvis helt legitimt at have personlige præferencer.

Så meget desto mere er det vigtigt at vide, hvad der menes, når vi her i forummet taler om "bedste billede".

Nemlig "det objektivt mest korrekte billede". Hvilket ikke kan gøres til genstand for subjektive vurderinger.

Og her er det uomgængeligt, at Panasonic VT30 sætter UEXXd8005 til vægs.
Af zarabiuk
#156714
Jo men man har jo lov at bruge hovedet selv, istedet for bare at gå efter automat svaret "plasma er bedst". Selvom hyber8 skriver i første indlæg at det skal være LED, kommer plasma automat svaret allerede i det andet svar han får.
Derfor kig selv på dem, og se hvad DU foretrækker.
Brugeravatar
Af edinger
#156717
@zarabiuk:

Mange efterspørger den bedste skærm til prisen, men fravælger samtidig plasma på forhånd pga. uvidenhed, fordomme og dygtig markedsføring fra Samsungs side (læs: LED).

Mit ærinde, og sikkert også ærindet hos de mange andre, som fremhæver fordelene ved plasma, er såmænd blot at sikre, at folk ikke går i den fælde, men træffer et så informeret valg som muligt :)