Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#156446
Jeg købte forleden en Samsung UE46D7005. Men jeg er ganske forbløffet over hvor lidt brugervenligt den opfører sig. Der er utallige eksempler, men her er et par:

- hvis du brugte HDMI indgangen sidste gang, hvis du tænder for den ved at trykke på kanal nr. knappen, så tænder den stadigvæk på HDMI. Og der går ~30s - formentlig mens den "booter" indtil du kan skifte.

- Hvis du afspiller en program du har optaget, husker den ikke hvor du kom til, hvis du stopper og kommer tilbage til den senere. Og man kan kun bladre ved at klikke 20s frem pr. klik!

- Mens den optager, kan du ikke bruge EPG Program Guide. Den nægter bare.

Der er mangle flere. Den kan for eksempel ikke indstilles til at optage et bestemt program hver uge. (Jo - man kan - men den hedder derefter "timed record" - rigtig sjovt at bladre frem til bagefter!). Hvis du optager en enkelt program, så lægger den ingen ekstra tid til, så man mister de sidste par minutter. Den er så langsom til at reagere til en klik at man skal bevidst klikke langsomt rundt i menuerne. Osv osv.

Jeg kan næsten ikke tro at Samsung overser disse problemer - som er jo blot "software" - men efter flere firmwareopdateringer uden den midste tegn på forbedring er jeg ved at miste håb.

Har andre samme oplevelser med andre mærker? Jeg overvejer ligefrem at skifte den ud, den er så irriterende !:(