Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mapi
#155740
Jeg er kommet i den situation, hvor jeg skal have udskiftet mit fjernsyn i stuen, her regner jeg med at udskifte til D7005 eller D8005, men samtidig har jeg lige fået apple tv af kæresten. Mit spørgsmål er, hvor meget er der behov for apple tv, hvis man har D7005 eller D8005? Mit primære behov er overførsel er film/serier fra min iMac til fjernsynet, og her var jeg ikke super imponeret af Apple TV, samtidig med at det skal foregå igennem iTunes, hvordan er det hvis man bruger smart tv (USB/WIFI?)

Pft,

- Mapi
Af bleed_blue
#155764
Tjah, jeg er ikke den store fan af Samsungs allshare. Måske jeg burde givet en ny chance, men jeg finder det nemmere at bruge enten min WD TV Live eller PS3.

Mht. afspilning via USB: Her er der en begrænsning i tilvalg af undertekster og evt. lydspor, hvis der er flere af disse i selve mkv containeren. Det er ret irriterende.

Desuden er der en del formater, som den ikke understøtter.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#155771
Man bør gøre sig klart hvad en ATV rent faktisk kan og hvad man har brug for. Hvis man gerne vil bruge AirPlay og er ligeglad med 1080p, så kan den være fin, men hvis ambitionen er at afspille noget fra en NAS så er ATV en skidt løsning.

Man skal nok være mere hooked på online filmleje, Netflix og des lige end på afspilning af eks. bluray rips.
Af bleze
#155777
Med simpel jailbreak og installation af XBMC bliver Apple TV et rimeligt kompetent medie center. Kan afspille de fleste 1080p film dog er output 720p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#155783
Der er ret splittede tilbagemeldinger på XMBC til ATV på nettet. Kompatibiliteten er åbenbart ikke helt så god som mange andre mediestreamere og umiddelbart virker det til, at maskinen ikke har kræfter nok til at håndtere BD-rips i 1:1 formatet.
Af Mapi
#155867
bleze skrev:Med simpel jailbreak og installation af XBMC bliver Apple TV et rimeligt kompetent medie center. Kan afspille de fleste 1080p film dog er output 720p
Jeg synes bare ikke, at kvaliteten ved streaming var så imponerende som jeg havde forventet. (kan ikke sige om det var kvaliteten af filen der blev afspillet, men fik afvide at den skulle have været OK) Måske det bedre kan betale sig at vente på et eventuelt apple tv 3 istedet? Det eneste formål jeg ville have med den, var at streame ting, jeg sidder ikke og roder så meget med podcasts mv. og jeg ved ikke hvor ivrig jeg er efter at sidde og skulle installere ekstraprogrammer til en maskine til 900 kr. for at få den til at levere det jeg reelt ønsker.
Tror konklusionen er, at jeg må se om D8005 oplever alle mine behov i forhold til streaming, og hvis ikke, så må jeg finde et bedre alternativ til apple tv 2 (eller vente til 3'eren)

Tak for svarene.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#155871
Der findes adskillige mediestreamere der pr. default klarer et hav af formater (bedre end ATV) og som også koster omkring de 1000 kr.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#156360
Mede8er med400x2, WD TV Live, Boxee (koster et par hundrede mere), Dune HD H1 (koster dog det dobbelte af en ATV), Dune HD 301TV, Xtreamer, Tvix. Listen er lang!