Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#155534
Hej alle.

Jeg har et Samsung UE40C8705-tv som jeg er ret glad for. På det seneste er der dog opstået nogle problemer med at få TV'et på hjemmenetværket.

Jeg har en CISCO EPC3925-router fra Stofa hvori jeg har kablet mit TV, PC og printer. Til at streame mine mediefiler fra PC til TV bruger jeg PC Share Manager. I starten fandt programmet let mit TV og der var ingen problemer med at streame. Nu dukker TV'et desværre kun op en gang imellem, selvom en netværkstest på TV viser at alt er ok. Når TV'et endelig dukker op igen er det med en helt anden IP-adresse og streamingen er meget sløv og hakket. Jeg har prøvet med Mezzmo og Serviio som alternative DLNA programmer med samme resultat... Min Samsung Galaxy S2 smartphone kan også kun nogle gange finde mit TV men for det meste ikke... Min printer er fint på hjemmenetværket og jeg kan udskrive trådløst fra min smartphone...

Hvad kan være problemet tror I? Har søgt vidt og bredt på Google uden held. Vil det hjælpe med en statisk IP-adresse fra Stofa? Er det en fejl i TV (er firmware-opdateret)? Er det Stofa jeg skal snakke med? Please hjælp!

Fla
#155539
Fla8000 skrev:Hej alle.

Jeg har et Samsung UE40C8705-tv som jeg er ret glad for. På det seneste er der dog opstået nogle problemer med at få TV'et på hjemmenetværket.

Jeg har en CISCO EPC3925-router fra Stofa hvori jeg har kablet mit TV, PC og printer. Til at streame mine mediefiler fra PC til TV bruger jeg PC Share Manager. I starten fandt programmet let mit TV og der var ingen problemer med at streame. Nu dukker TV'et desværre kun op en gang imellem, selvom en netværkstest på TV viser at alt er ok. Når TV'et endelig dukker op igen er det med en helt anden IP-adresse og streamingen er meget sløv og hakket. Jeg har prøvet med Mezzmo og Serviio som alternative DLNA programmer med samme resultat... Min Samsung Galaxy S2 smartphone kan også kun nogle gange finde mit TV men for det meste ikke... Min printer er fint på hjemmenetværket og jeg kan udskrive trådløst fra min smartphone...

Hvad kan være problemet tror I? Har søgt vidt og bredt på Google uden held. Vil det hjælpe med en statisk IP-adresse fra Stofa? Er det en fejl i TV (er firmware-opdateret)? Er det Stofa jeg skal snakke med? Please hjælp!

Fla
En statisk (ekstern) IP adresse fra Stofa vil helt sikkert ikke hælpe. Det kan til gengæld være en god ide at sørge for, at routerens DHCP server altid tildeler en given klient samme interne IP adresse. Jeg kender ikke netop din router, men typisk er det noget man kan gøre med langt de fleste routere.
Af Fla8000
#155542
Ok. Tak for opklaringen mht. at få en statisk IP-adresse.

Jeg kan dog ikke få administrator-adgang til min router ved at taste den gængse adresse 192.168.0.1 som manualen ellers foreskriver. Jeg kan komme tæt på i "bridged mode" hvor jeg skriver 192.168.100.1, men der kan jeg kan kun se status på routeren og ikke ændre nogle tildelte ip-adresser til en given klient... Skal jeg have Stofa i røret eller hvad tænker du?

Fla
Af jng
#155546
Fla8000 skrev:Ok. Tak for opklaringen mht. at få en statisk IP-adresse.

Jeg kan dog ikke få administrator-adgang til min router ved at taste den gængse adresse 192.168.0.1 som manualen ellers foreskriver. Jeg kan komme tæt på i "bridged mode" hvor jeg skriver 192.168.100.1, men der kan jeg kan kun se status på routeren og ikke ændre nogle tildelte ip-adresser til en given klient... Skal jeg have Stofa i røret eller hvad tænker du?

Fla
Jeg kender heller ikke Stofa router (og det er jeg ret tilfreds med), men alle routere, jeg har set, der er født med adgangskode, bruger adgangskoden "admin" uden anførselstegn.
Af Fla8000
#155569
Hejsa..

Problemet løst. Der skulle en router til mellem modem og netværk.

Tak for forslagene ellers!

Fla
Brugeravatar
Af azrael
#155570
Jeg kan se, at du beskrev samme problemstilling i forum på recordere.dk.

Dit Stofa modem er faktisk allerede en router, og burde være den eneste du har behov for. Eneste problem der måtte være er at du ikke kan få lov til at logge ind i den. Kan du ikke det, så prøv at kontakte Stofa desangående. Kan eller vil de ikke hjælpe, så må du bide i det sure æble og koble en ekstra router imellem. Men det vil besværliggøre netværksopsætningen lidt, da du så får en såkaldt router kaskade. Dem vil man helst undgå.
Af Fla8000
#155579
@Azrael:

Ja, mit Stofa modem skulle også fungere som router, men når Stofa ikke giver lov til administratorrettigheder over det, så er det jo et fedt.

Jeg satte altså en ekstra router til og med lidt bøvlen frem og tilbage med nye ip-adresser og tilføjelse af enheder så spiller det hele altså max lige nu... Herligt.

Tak for kommentar ellers.

Fla
Brugeravatar
Af azrael
#155635
Fla8000 skrev:@Azrael:

Ja, mit Stofa modem skulle også fungere som router, men når Stofa ikke giver lov til administratorrettigheder over det, så er det jo et fedt.

Jeg satte altså en ekstra router til og med lidt bøvlen frem og tilbage med nye ip-adresser og tilføjelse af enheder så spiller det hele altså max lige nu... Herligt.

Tak for kommentar ellers.

Fla
Fino! :)

Er glad for, at du har fået det hele til at spille!

Lidt off-topic: Gad vide om nogen har prøvet at "hacke" sig ind i Stofas boks. Det kan da ikke være helt umuligt. :)