Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#155098
Jeg overvejer at købe ovenstående
http://www.dustinhome.dk/lg-42lv5500-42 ... ider_dacsa

men som førstegangskøber i dette stooore univers af fladskærme føler jeg mig helt lost :p

Er det godt til pengene, noget vi kan bruge længe?

Og ellers tak for et godt forum, suuuger til mig, men er stadig rundforvirret :D
Senest rettet af macila 14. dec 2011, 21:49, rettet i alt 1 gang.
Af DavidHimself
#155104
Jeg havde nok gået i en anden retning :)

Alt efter hvad du skal bruge den til, og hvordan skal stå, ville et tv ala Panasonics U modeller (TX-P50U30E eksempelvis) eller Samsungs 51D535 være et glimrende alternativer, som måske nok levere end bedre kvalitet - OG så spare du lidt penge! ;)
Af lgowner
#155108
DavidHimself skrev:Jeg havde nok gået i en anden retning :)

Alt efter hvad du skal bruge den til, og hvordan skal stå, ville et tv ala Panasonics U modeller (TX-P50U30E eksempelvis) eller Samsungs 51D535 være et glimrende alternativer, som måske nok levere end bedre kvalitet - OG så spare du lidt penge! ;)
TX-P50U30E er parallel import, modellen hedder TX-P50UT30Y i danmark.

man kan spare hvis man køber parallel importeret skærme, dog følger servicen så måske også efter, hvis man skal bruge dem, og det kan betyder mange ugers ventetid på ny skærm.

køb danske modeller så virker de med DVB-T2 , 5500 serien er uden DVB-T2 og kan altså ikke bruges til boxer's TV2HD når den lanceres.

denne er korrekt 42lv550W at vælge
Af macila
#155110
DavidHimself skrev:Jeg havde nok gået i en anden retning :)

Alt efter hvad du skal bruge den til, og hvordan skal stå, ville et tv ala Panasonics U modeller (TX-P50U30E eksempelvis) eller Samsungs 51D535 være et glimrende alternativer, som måske nok levere end bedre kvalitet - OG så spare du lidt penge! ;)
Tak for svar :-)

Hvad mener du med retning? Plasma? Jeg synes det er et voldsomt strømforbrug de har, derfor har de ikke været i mit søgefelt.

Det er stuealteret der skal fornyes, og pt er det en 32 tommer der står der. Dér er maks 125 cm at gøre med.

Vi har haft snakken om vi bare skulle købe et billigt 32" der kunne ryge over til wiien når vi fik sparet sammen til et større, men da jeg har fået at vide at man også skal op i fullhd der, kommer man jo nemt over 3000, og så kan vi lige så godt finde et der kan noget mere, og så beholde det som husalter.

Det tiltaler mig at det jeg fandt kan spille sammen med pc oa, men er det bare for tidligt?
Af macila
#155112
lgowner skrev:
DavidHimself skrev:Jeg havde nok gået i en anden retning :)

Alt efter hvad du skal bruge den til, og hvordan skal stå, ville et tv ala Panasonics U modeller (TX-P50U30E eksempelvis) eller Samsungs 51D535 være et glimrende alternativer, som måske nok levere end bedre kvalitet - OG så spare du lidt penge! ;)
TX-P50U30E er parallel import, modellen hedder TX-P50UT30Y i danmark.

man kan spare hvis man køber parallel importeret skærme, dog følger servicen så måske også efter, hvis man skal bruge dem, og det kan betyder mange ugers ventetid på ny skærm.

køb danske modeller så virker de med DVB-T2 , 5500 serien er uden DVB-T2 og kan altså ikke bruges til boxer's TV2HD når den lanceres.

denne er korrekt 42lv550W at vælge
tak, væsentlig detalje!

Tjekker links i aften, har 3 børn der slås om pc ;-)
Af lgowner
#155115
macila skrev: Tjekker links i aften, har 3 børn der slås om pc ;-)
vælger du passiv 3D på en LG skærm, så får du jo "dual play" funktion, som børnene nok rigtig vil værdsætte.

det betyder at splitskærms spil top/bund el. højre/venstre begge kan med 3d briller fylde hele skærmen istedet, og spillere kan så kun se deres egen skærm.
Af macila
#155126
lgowner skrev:
macila skrev: Tjekker links i aften, har 3 børn der slås om pc ;-)
vælger du passiv 3D på en LG skærm, så får du jo "dual play" funktion, som børnene nok rigtig vil værdsætte.

det betyder at splitskærms spil top/bund el. højre/venstre begge kan med 3d briller fylde hele skærmen istedet, og spillere kan så kun se deres egen skærm.
Cool
Af macila
#155137
Puha, der er meget at sætte sig ind i. Damn det gamle skulle drille nu :p

Forresten har vi Waoo tv, så boxer er ikke noget vi skal bruge.

Men jeg læser og læser, og kan ikke helt finde ud af om det er LED eller Plasma vi skal gå efter. Betragtningsvinklen er ikke vanvittig stor, og som min kære fader siger er vi billedeignoranter, sådan som vores fjernsyn er indstillet.

Som jeg kan se det (indtil videre) får man mere gejl for pengene ved LED, til gengæld er billedet ikke nær så godt?
Af macila
#155145
endnu flere ?

Der bliver her i huset set meget på dr nu.
Er det, hvis der er internetbrowser i fladskærmen, muligt at se det på fladskærmen? Eller er det for dårligt endnu til det