Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#155003
er forelsket i det her samsung tv, hvor man får 2 stk's 3D briller og en Galaxy S tablet med i købet, men lyden i selve tv'et er ringe og billede kvalitet er heller ikke så godt, siger sælgeren fra elgiganten, han sagde jeg skulle vælge det her, så fik jeg mere for pengene, men dog kun 1 stk 3D brille.


Sony: http://www.sony.dk/product/tv-117-46-lcd/kdl-46ex724 (lidt info det skulle være 200 hz tv)

samsung: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue46d8005 (Der står 800hz men han siger den kun har 100hz?)


dilimma'et er at jeg har bestilt sony, og aner slet ikke om jeg vil have sony og jeg kan stadig nå at lave det om, men ville bare lige høre jeres mening, personligt synes jeg det samsung så rå godt ud og det var smart med den der samsung galaxy s man fik med plus 2 stk 3d briller.

Ville lige høre ang de 800hz der står den har, manden i butikken sagde den kun har 100hz pga et eller andet indviklet ...

håber i kan hjælpe mig !!! på forhånd mange tak!
Af Mysen
#155005
Hvad har du givet for din Sony?

Samsung D8005 er et bedre tv end EX724, så jeg håber da ikke, du har givet en formue for den.

Og de 800 hz er lidt indviklet, men kort og godt er det altså ikke 8x så godt som 100hz. Hvis du vil vide mere om det, er der en glimrende artikel herinde, der kan forklare dig, hvad det drejer sig om.
Af DanielSL
#155008
har givet 8999, og købt nogle gode bose højtaler med til, og det der samsung står til ca 12000.
Af Chaui
#155029
Samsung'en er væsentlig bedre, men koster jo os en smule mere. men når det kommer til lyd, så har du ret, alle LED TV har elendig lyd. Men tror nu de fleste med respekt for sig selv har minimum 2.1 stereo eller Surround i hjemmet, som er sat til TV'et.

er de 3.000 nogle du er glade for at spare, så er Sony'en sikkert fin. Men er du ligeglad om det er 9.000 eller 12.000 vil jeg helt klart vælge Samsung'en.

Har selv præcis den model, og den har været perfekt i det halve år jeg har haft den.
Af DanielSL
#155030
meningen var jeg skulle have samsung'en, men sælgeren ment at sony tv'et var bedre, men det betyder intet om jeg giver 8999 eller om jeg skal give 12 og hælder meget til Samsung, men ville bare høre hvad folk synes om dem og om den er pengene værd? der kommer jo snart nye modeller og jeg har hørt der mange som har problemer med tv'et så sidder lidt i dum situation
Af Chaui
#155103
Altså, jeg tror ikke der er nogen tvivl om at Samsung'en er bedre end Sony'en, det er trods alt os deres topmodel.

Og er der noget galt med skærmen, er det bare og aflevere den igen og vælge sony'en. Elgiganten har jo ganske god service hvad det angår.
Af DanielSL
#155119
chaui ved hvad for et sony man kan samligne med D8005
Af Babeh
#155127
Synes det er sjovt at ingen nævner hvor misvejledende det sælgeren hos elgiganten ar sagt til dig.
For det første har Samsungen en scanningsfrekvens på 200 Hz og ikke 100 som sælgeren påstod. Desuden har Sony "kun" 100 Hz på netop den model.

Derudover vil jeg sige at 8005'eren er et klart bedre køb. Du skal op i HX720/820 for noget der minder om 8005 (min subjektive mening).

Desuden virker 9k for ex724 som lidt dyrt taget i betragtning af at du kan få 720 (uden T2 tuner) til 1000 mindre.

MVH Casper
Af DanielSL
#155164
tak for dit svar Casper! - ja fik snakket lidt med min søsters mand og han var os skuffet over det jeg fortalt ham og han sagde og jeg skulle tage det her samsung nu hvor jeg kunne lide det og det var et udmærket tv og jeg skulle nok blive glad for det :) men ja næste gang jeg skal købe noget bliver det nok KT radio eller sony center i odense :) da de fortæller en masse og er mere ærlig en den sælger som ville sælge mig et sony tv men skal ud og have D8005 imorgen! tak for jeres hjælp!
Af Dbkdbk
#155278
De 800hz svarer til 400 "normale" hz. Lige nu er der kun 2 TV på markedet der er interessanter og det er Panasonic VT30 og så Samsung 8005. Det ene er plasma og det andet er LED (LCD). På flatpanels bliver de begge anmeldt som værende det bedste p.t. Hvis du så lige rette billedet på 8005 i henhold til det som angives på flatpanels, så har du et rigtig godt TV. Opkobling til WIFI samt adgang til apps fungerer rigtig godt. F.eks har du adgang til mange 100'ede måske tusinde film på SF. Til gengæld er deres HD optager i serien BD-D8xxx noget skod så hold dig fra den. Især hvis du har boxer abonnenment, idet du ikke samtidig med du optager kodede kanaler, kan se andre kodede kanaler på dit TV
Af Mysen
#155340
Dbkdbk skrev:Det ene er plasma og det andet er LED (LCD)
Rettelse: Det ene er plasma det andet ligeledes plasma..
PSXXD8005 er noget bedre end LED modellen, og hvis der skal sammenlignes modeller er det disse to.

Bevares, D8005 LED er da sikkert interessant, men enten er man videofil billedentusist ellers er man ikke. Hvis man ikke er, kan man snuppe D8005 LED for det fancy design, tab'en og den smarte internet platform, og så vil VT30 til gengæld også være for støjende, klodset og dyr.

Er man til gengæld videofil, så skal man altså ikke snuppe D8005 LED, for der er mange bedre muligheder end denne, bl.a plasmavarianten.