Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xhofa
#153039
Jeg overvejer stærkt at købe et Panasonic G30, og ville bare høre, om man kunne afspille DR podcasts via Viera Connect, eller om man stadig bør have en WD HD Live boks eller andet tilsluttet?
Af Lindberg47
#155477
Jeg har forsøgt, men det ser ikke ud til at der på Viera-marked findes nogen app der kan afspille podcasts - hvilket er pisse ringe!

Til gengæld findes der et gratis program der hedder Serviio, hvor man via DLNA kan afspille DR's podcasts. Det virker fint for mig, men det kræver man har sin computer tændt hver gang man bruger det.

Synes generelt Panasonics bud på smart-tv er en tynd omgang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#155478
Noget så simpelt som podcasts burde jo være en hel basal ting på et "Smart TV", men desværre har Tv-producenterne i flok ikke rigtig levet op til deres løfter. Smart TV har slet ikke taget fart, og jeg tror simpelthen ikke producenterne magter opgaven med mindre egentlige øko-system og indholds-mindede producenter såsom Google eller Apple melder sig ind i kapløbet. Der er der også udsigt til, så vi krydser fingre.

Personligt benytter jeg ind i mellem podcasts via iPad og streamer dem via Airplay til Apple TV-boksen. Det fungerer godt, men billedkvaliteten er i den lave ende, hvilket ikke mindst skyldes, at DRs podcasts jo har lidt at bygge videre på.

Alt tyder i øvrigt på, at DR satser på at få deres internetindhold / podcasts ind i Tv via HbbTV-systemet frem for via Apps i Smart TV. Læs mere om HbbTV her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1284544431
Af Lindberg47
#155484
Det er bare mærkeligt Panasonic ikke selv er interesseret i at gøre deres tjeneste funktionel. De har jo diverse spil, SF-film leje og internetradio.

Hbbtv ligner desværre ikke noget der er lige rundt om hjørnet.