Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#153031
Hej - jeg er meget tæt på at købe en af de nuværende D8005 LED-fladskærme - men overvejer at vente til de nye modeller næste år.

Derfor er jeg interesseret i, hvilke forbedringer, der kommer i 2012-modellerne.

Kommer der mon to tunere, indbyggget harddiskoptager eller større computerkraf..? De tre ting savner jeg på den nuværende model.
Og bliver de ved med at give en Galaxy-mobil med oven i købet ? Og hvornår forventes de nye 2012-modeller på de danske marked....?

Håber nogen kan hjælpe - på forhånd tak
Mvh Morten
#153034
MortenLauritzen skrev:Kommer der mon to tunere, indbyggget harddiskoptager eller større computerkraf..? De tre ting savner jeg på den nuværende model.
Mig bekendt er der ikke sluppet nogen specs ud om Samsungs 2012 modeller endnu, så det bliver ren spekulation hvad der kommer af nye features.

Du bliver nok nødt til at vente på nyheder fra CES 2012 (10. - 13. januar), hvor Samsung sikkert afslører 2012 modellerne.

Her kan du læse alle Flatpanels artikler om CES 2011, hvor Samsungs 2011 modeller belv præsenteret: http://flatpanels.dk/ces2011tema.php

Samsung er også en af udstillerne på CES 2012: http://ces12.mapyourshow.com/5_0/exhibi ... d=20002028
MortenLauritzen skrev:Og bliver de ved med at give en Galaxy-mobil
Det er ikke en Galaxy mobil der følger med, men blot en Galaxy S WiFi 5'' tablet uden mobiltelefon indbygget: http://digitalt.tv/fa-en-tablet-med-ved ... rie-led-tv
MortenLauritzen skrev:Og hvornår forventes de nye 2012-modeller på de danske marked....?
De kommer nok på markedet ca. 1 år efter 2011 modellerne kom på markedet.
SAMSUNGS LED D8005 OG D7005 SÅ SMÅT I HANDLEN (08 Apr 2011)
SAMSUNGS D8005 OG D7005 PLASMA-TV I HANDLEN (27 May 2011)
Af Holm86
#153187
Jeg håber de har fundet en måde at eliminere clouding fra deres tv. For synes deres 2011 modeller har rigtigt godt billede men bliver helt ødelagt af al den clouding de har.
Af MortenLauritzen
#153464
Blir det muligt at opgradere de nuværende 2011-modeller til Google-tv, når det kommer i 2012. Eller er Google tv så banebrydende, at man bør vente med at købe til 2012...?
Mht at der kun er én tuner - kan man godt optage tv-signalet via usb og så bruge web-funktionen samtidig - eller skal man slavisk have det på skærmen som man optager....?

Morten
Af lennon
#153466
Holm86 skrev:Jeg håber de har fundet en måde at eliminere clouding fra deres tv. For synes deres 2011 modeller har rigtigt godt billede men bliver helt ødelagt af al den clouding de har.
En dybere skærm og local dimming ville eliminere clouding. Men Samsung vurderer sandsynligvis ,at deres design og prisniveau sælger mere end et optimalt billede. Under alle omstændigheder performer deres topplasma jo et bedre billede uden clouding . . .
Af Holm86
#153471
lennon skrev:
Holm86 skrev:Jeg håber de har fundet en måde at eliminere clouding fra deres tv. For synes deres 2011 modeller har rigtigt godt billede men bliver helt ødelagt af al den clouding de har.
En dybere skærm og local dimming ville eliminere clouding. Men Samsung vurderer sandsynligvis ,at deres design og prisniveau sælger mere end et optimalt billede. Under alle omstændigheder performer deres topplasma jo et bedre billede uden clouding . . .
Det har du nok desværre ret i. 90% af dem jeg kender aner ikke hvad clouding er og lægger ikke selv mærke til det på deres egne skærme.
Så kan på en måde godt forstå Samsung mener at designet sælger bedst.

Jeg er ikke så meget til deres plasma. Jeg er selv mest til LCD. Hvis jeg dog bare kunne finde et med super sort niveau uden clouding eller haloing fra local dimming.
Af MortenLauritzen
#153690
Selv om der måske ikke blir fremvist Google tv på CES i januar, kommer det jo nok snart i Samsungs tv... Hvilken betydning får det for de nuværende Smart tv ? Vil Google afløse centrale dele af Smart Hub eller blir det "bare" en lille del af det nuværende, som man kan opgradere til på et senere tidspunkt ?