Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#358390
Hej med jer.
Jeg har et 6 år gammelt SmartTv QE65Q7FN som er begyndt spontant at reboote af sig selv, mens vi ser særligt DR.tv appen eller TV2-appen - på grund af "Network Error"/ "Network Connection Lost". TV-et er tilsluttet router via LAN og tænd og sluk for TV+router i eet minut kan (måske) afhjælpe det - men problemet kommer snart igen. Det er somom hyppigheden stiger i prime-time, mens andre Apps (BlockBuster/HBO) ikke har problemet. DR vist gennem Yousee-appen kan også reboote. Er det udtryk for at DR/TV2 ikke supporter halvgamle Smarttv's særligt godt længere - og/eller har I nogle workaround?
mvh
Martin fra Bagsværd
#358437
Hej Martin. Det er desværre historien om Smart TV, idet producenterne ikke opgraderer platformen efter køb. Så apps begynder med tiden at blive ustabile eller helt ophøre med at fungere. Se også: Usmart TV: Forsvindende apps og flygtige platforme

Så man kan sige, at det faktisk er den anden vej rundt. Det er et udtryk for, at Smart TV ikke særlig godt understøtter streamingtjenester i længden.

Jeg ved ikke, hvad det præcis skyldes, når det kun sker med DRTV og TV 2 Play på dit TV. Jeg har desværre ikke et konkret bud ud over måske en nulstilling af TV'et, men så vil dine indstillinger gå tabt.

En bedre langsigtet løsning er at købe Apple TV 4K boksen. Den kan styres fuldt ud med TV'ets fjernbetjening, men Apples fjernbetjening kan også tænde/slukke TV'et og styre lydstyrken. En anden fordel her er at du kan købe/leje film i Apple TV appen fremfor Blockbuster. Prisen hos Apple er den samme eller lavere, men til gengæld får du ofte film i 4K, HDR og med Dolby Atmos-lyd, samtidig med, at film ikke er speedet op ligesom hos Blockbuster: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1594357614