Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ramlas
#208813
Hvorfor bruge tid, penge og kræfter på at trække kabler rundt i hele huset, når man kan streame trådløst i HD kvalitet????
Af ExGarder
#208814
ramlas skrev:Hvorfor bruge tid, penge og kræfter på at trække kabler rundt i hele huset, når man kan streame trådløst i HD kvalitet????
Fordi det ikke kan lade sig gøre i alle situationer.
Der findes mange huse som ikke egner sig til trådløs dækning i hele huset.

Men generelt egner trådløst netværk sig ikke til streaming og online spil.
Af lindegaard
#208815
ExGarder skrev:
ramlas skrev:Hvorfor bruge tid, penge og kræfter på at trække kabler rundt i hele huset, når man kan streame trådløst i HD kvalitet????
Fordi det ikke kan lade sig gøre i alle situationer.
Der findes mange huse som ikke egner sig til trådløs dækning i hele huset.

Men generelt egner trådløst netværk sig ikke til streaming og online spil.
Ja det var også det jeg havde hørt @ streaming og gaming.
Af ramlas
#208816
lindegaard skrev:
ExGarder skrev:
ramlas skrev:Hvorfor bruge tid, penge og kræfter på at trække kabler rundt i hele huset, når man kan streame trådløst i HD kvalitet????
Fordi det ikke kan lade sig gøre i alle situationer.
Der findes mange huse som ikke egner sig til trådløs dækning i hele huset.

Men generelt egner trådløst netværk sig ikke til streaming og online spil.
Ja det var også det jeg havde hørt @ streaming og gaming.

Jeg streamer trådløst til smarttv i køkkenet HD kvalitet + drengene streamer multiplayer på deres PS4 trådløst, vi er alle online samtidigt uden problemer mht. lag osv. Vi sidder i hver sin ende af huset!!
Af ExGarder
#208830
ramlas skrev:
lindegaard skrev:
ExGarder skrev:...

Fordi det ikke kan lade sig gøre i alle situationer.
Der findes mange huse som ikke egner sig til trådløs dækning i hele huset.

Men generelt egner trådløst netværk sig ikke til streaming og online spil.
Ja det var også det jeg havde hørt @ streaming og gaming.

Jeg streamer trådløst til smarttv i køkkenet HD kvalitet + drengene streamer multiplayer på deres PS4 trådløst, vi er alle online samtidigt uden problemer mht. lag osv. Vi sidder i hver sin ende af huset!!
Tillykke med at det virker uden problemer for dig.

Men det er naivt at tro at bare fordi det virker for dig, så virker det også for alle andre.
Der er mange parametre som har indflydelse på kvaliteten af ens wifi.
-Hvor mange naboer inden for en radius af 100m har wifi?
-Hvilke indervægge er der i huset?
-Hvor står hårde hvidevarer/fyr i huset i forhold til routeren?
-Routerens placering i huset.

Disse ting har ikke indflydelse på et kablet netværk.
Wifi vil altid lagge i forhold til kablet netværk, det er bare at spørge Google.

Prøv at sætte et kabel i PS4'eren, så skal du se det virker endnu bedre.

Nu skal det heller ikke lyde som om jeg ikke har wifi, selvfølgelig har jeg det.
Men jeg har selv rendt ind i nogle af de nævnte problemer.
Af sharders
#208839
Vi fik fiber og waoo for 6 mdr siden. Fiberen blev skubbet ind i vores eksisterende teknikrum og koblet på vores eksisterende tv fordeler. Nu er der waoo i alle eksisterende vægstik. Stofa blev koblet fra, men kan retableres på 2 min, hvis man skulle ønske det. Nemt og elegant.
Af lindegaard
#208843
sharders skrev:Vi fik fiber og waoo for 6 mdr siden. Fiberen blev skubbet ind i vores eksisterende teknikrum og koblet på vores eksisterende tv fordeler. Nu er der waoo i alle eksisterende vægstik. Stofa blev koblet fra, men kan retableres på 2 min, hvis man skulle ønske det. Nemt og elegant.
Er der tale om helt almindelige tv/Radio (COAX) vægstik som i "gamle dage"
eller er det net værks (RJ45) stik ?

For den boks jeg er blevet præsenteret for, linket til tidligere, havde ikke coax udgang.
Af lindegaard
#208885
sharders skrev:Helt alm coax stik.
Kunne du evt komme op med produkt navn og model nr på den boks i teknikrummet fra waoo?

Spøjst at de ikke har fortalt om om det.

Fik forklaret at det skulle rundt trådløst, eller ny kabling med cat 6, og man evt kunne henvise til ATEA som kunne løse kablingen, men det er jo ikke nødvendigt hvis det kan gøre med eksisterende coax
Af sharders
#208886
Helt alm fiberboks fra Aura energi. Koblet alm til husets krydsfelt. Derefter helt alm coax til alle fjernsyn rundt om i huset. Jeg kører Lan til en router og derfra powerline til to wifi access points.
Af lindegaard
#208919
og så en boks fra WAOO ved hvert tv ?

eller styrer den i teknikrummet hvad alle kan se af kanaler ?

kan se hos AURA at der er hele 5 forskellige bokse at "vælge " imellem, når vi taler adgangspunktet i teknikrum.

som jeg er blevet det fortalt her hos FIBIA, skal alle tv have en boks, fast eller trådløs, og den model der skal levere det rundt i huset har ingen coax udgang, som jeg kan se det.

undskylder hvis jeg spørger dumt, men kan ikke forstå der skulle være forskel i de "ski.." bokse :)
Af Levindski
#208966
Husk der er forskel på om du tegner, en privat eller forenings abonnement .

Hvis det er forening, kobler du bare et coax kabel til routeren og har så dine kanaler til samtlige TV, der er koblet til, dog skal du bruge boks hvis du vil benytte dig af start forfra, bio etc.ect