Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#353593
bennoon skrev: 1. sep 2023, 18:04 Vi har en af de lækre metal fjernbetjeninger fra en '20 model, mener jeg det er. Kunne man forestille sig, at de kan bruges med et nyt TV?
Ja fed fjernbetjening, har den selv.
Du kan sagtens bruge samme fjernbetjening, men at nulstille fjernbetjening ( tryk på tilbageknap og mappeknap på samme tid) derefter connect tv ( tryk på tilbageknap og play knap på samme tid )så spiller det.
#354441
Der er vist ikke billeder af de farvede kanter omkring tekst, hvor tit og i hvilke situationer kommer de kanter??????????????????????
Synes ikke jeg kunne se noget ved et hurtigt kig ved forhandler.
Senest rettet af George1 13. okt 2023, 09:48, rettet i alt 1 gang.
#354445
Mr.DJ skrev: 22. jul 2023, 17:18 Der nævnes at dette års QD-OLED fra Samsung har et forbedret panel.

I en anden nyhed, skrives der om at Samsung har et forbedret QD-OLED panel på vej, som bruger en ny blå led, som har en længere holdbarhed og kan klare at blive boostet op til et kraftigere lys niveau. Samt at Samsung har ændret en anelse i mønstret, som QD dioderne i panelet er arrangeret!

Mine spørgsmål(tilfældig rækkefølge):
1. Bliver dette panel mon tilføjet til dette års QD-OLED modeller i løbet af året?
2. Skal man forvente en "lancering" eller bliver det et "silent approach", hvor man skifter over til de nye paneler når alle de gamle er opbrugt?
3. Siden det ikke nævnes, kan vi vel godt gå ud fra det nye panel ikke allerede er implementeret i Samsungs's 95C serie?? :-)
Jeg ved ikke, hvilken nyhed, du tænker på?

Samsung Display introducerer forbedringer i QD-OLED på forskellige tidspunkter for hhv. TV-panelerne og monitor-panelerne. Der er også forskelle i de to kategorier af paneler herunder i pixelstruktur.

1. S95C leveres med 2023 QD-OLED TV-panelet fra start. S90C (og S91C, S92C, S93C og S94C) er reelt en ompakket S95B, så til at starte med er det 2022-panelet.
2. Det bliver ikke en lancering S90C (og S91C, S92C, S93C og S94C). Det sker bare gradvist og på forskellige tidspunkter i forskellige regioner, afhængigt af produktionsdato på produktet og lagerstatus.
3. Det er det, og pixelstrukturen er stadig ikke god. Vi kommenterer på det i testen.

PS: Der er kommet en ny pixelstruktur i Samsung Displays nyeste QD-OLED monitorpanel, der er ved at blive indkørt nu. Jeg har spurgt på mere information fra Samsung Display, men indtil videre er det ikke lykkes at få et møde sat i stand. Jeg håber at det sker her i oktober.
#355976
Jeg savner også en uddybning med fotos visende problemet (citat: "Pixelstruktur giver farvede kanter på bl.a. tekst.") og i hvilke situationer det forekommer - vil det f.eks. være synligt i undertekster på film?

Vil problemet være større på 77" modellen (hvor man jo er sikker på at få det nyeste (gen. 2) panel)?

Nu har jeg tiltro til, at Flatpanels griber Jeres test meget seriøs an, men jeg har læst en del andre test af samme TV, hor ovennævnte problem slet ikke bliver nævnt, hvilket undrer mig meget. Nogen bud på hvorfor andre ikke finder problemet nævneværdigt?
#355981
Jeg har ikke et foto af pixels på A95L, men du kan se et på Rtings.com. Strukturen er den samme som sidste år.
https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/a95l-oled

Jo større skærm des nemmere er det at se. Jeg skal ikke gisne om hvorfor andre ikke nævner det i deres tests. Det må du spørge dem om i stedet. Fra de 3.5 m jeg sidder når jeg tester er der flere situationer hvor jeg spotter “problemet”, men jeg er sikker på at jeg er alene om at se det i stuen - mine børn og min kone det næppe. Så hvis du ser med samme øjne som resten af min familie, så opdager du det nok aldrig. Jeg ved, at det er der, så i situationer, hvor jeg ved at det vil være synligt lægger jeg mærke til det - og ser jo også specifikt efter det.