Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TGSC
#2838
Var der beskyttelsesglas i lampen?
Nogen har, det kunne være nok til at fange glasskårene fra pæren.

Forslag mere:
Lav et ark, fx i Excel, som viser egenskaber ved forskellige skærme, fx 1:1-opløsning, indgange, teknologi mv.
Jeg kan prøve at sende et eksempel. Jeg synes godt det må fylde 2000 pixels i bredden; hellere scrolle lidt end at hitte ud af rodet på fx. EDBpriser.
Så bliver det meget hurtigt at sammenligne forskellige skærme.
Selvfølgelig med links til tests ;->

Med 1:1-opløsning mener jeg hvilken opløsning en PC skal køre for at det vises rent og brugbart på skærmen, altså ikke noget med gentagede kolonner eller 1280 strukket ud til 1366.

Forslag mere:
interaktivt bruger-panel, fx vha wiki, hvor alle eller nogle udvalgte har redigeringsmulighed.
Dette fritager administrator for byrden med ajourføring, og involverer brugerne mere aktivt.
Bare se hvor slagkraftigt Wikipedia er.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2839
Var der beskyttelsesglas i lampen?
Nogen har, det kunne være nok til at fange glasskårene fra pæren.
Nej intet. Der var blot en lampeafskærmning. Hvis man I så fald skal have fat i nogle gode lamper, hvor kan disse så købes?
Lav et ark, fx i Excel, som viser egenskaber ved forskellige skærme, fx 1:1-opløsning, indgange, teknologi mv.
Jeg kan prøve at sende et eksempel. Jeg synes godt det må fylde 2000 pixels i bredden; hellere scrolle lidt end at hitte ud af rodet på fx. EDBpriser.
Så bliver det meget hurtigt at sammenligne forskellige skærme.
Selvfølgelig med links til tests ;->
Altså således at man angiver om Tv'enes specifikationer og egenskaber i en sammlingende opstilling?
interaktivt bruger-panel, fx vha wiki, hvor alle eller nogle udvalgte har redigeringsmulighed.
Dette fritager administrator for byrden med ajourføring, og involverer brugerne mere aktivt.
Bare se hvor slagkraftigt Wikipedia er.
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du peger i retning af? Hvad skulle brugerpanelet indeholde?
Af TGSC
#2865
Jeg har ikke kigget efter lamper med beskyttelsesglas, men er næsten sikker på at de findes. Næste gang jeg er i Harald Nyborg eller Silvan vil jeg kigge efter dem.
Rasmus Larsen skrev: Altså således at man angiver om Tv'enes specifikationer og egenskaber i en sammlingende opstilling?
Ja, jeg savner en sammenlignende oversigt med mange forskellige skærme. Så har man eet sted at gå hen istedet for at man skal trawle gennem forum, anmeldelser, Google, fabrikanter osv. for at kunne udelukke de uinteressante og koncentrere sig om de interessante.
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du peger i retning af? Hvad skulle brugerpanelet indeholde?
Fx ovenstående oversigt, guides, erfaringsdatabase osv. Man kan forestille sig meget.
Jeg kender ikke Wiki-systemet og dets muligheder og begrænsninger, men der bliver flere og flere der gør.

Pointen er at bygge et system så guldkornene er samlet eet lettilgængeligt sted fremfor at være spredt i forummets rod, og at det mest er brugerne der udfører arbejdet, ikke kun administratorer som plejer at have rigeligt at se til.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2875
Idéen er som sådan god nok og dette emne bør måske slås op i "forslag"-sektionen, men et af problemerne herinde pt. er at der er mange brugere og ingen af dem har ret mange indlæg (dvs. vi kender jer ikke så godt). Så det er lidt svært at få et overblik over hvem der vil egne sig til denne type redigering.
Af TGSC
#2877
"Forslag", den opdagede jeg ikke..
Nå, man kan starte med at gøre det helt åbent, og så se hvad der sker. Frihed har det med at overraske.

Man kunne opdele efter skærm-modeller, og starte med bruger-anmeldelser som folk kan redigere i, fx Brontos rigtigt gode.
Jeg ved godt der findes et forum for det i forvejen, men man kan jo prøve og se hvad der sker.
Sandsynligvis starter det som noget rod, men al begyndelse er jo svær, og jeg tror at der stille og roligt dukker noget brugbart frem.
Af icewind
#2898
Jeg kunne jo godt opnå en rigtig dyb sort på 9830, men så kunne man ikke sondre de mørke nuancer - det gjorde f.eks. spil som Halo fra min eps bobs svære at afvikle.
Er ikke helt med her du kan godt se sort men så kan du ikke ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2900
Icewind: Du skal lægge specielt vægt på ordet sondre, som betyder at skelne eller differensiere.
Det er en typisk sideeffekt, hvis man skruer for meget ned for lyset. Man kan godt få en dyb sort (det mørkeste punkt på skærmen), men det er ikke nødvendigivis ensbetydende med, at man kan skelne de mørke tætliggende nuancer fra hinanden.

TGSC: Jeg vil helt sikkert tage det til eftertanke. jeg opretter også snart en decideret tråd, hvor folk meget gerne må bidrage med forslag af alle typer. Jeg skal lige have noget af det mest grundlæggende på pldas for det nye look før jeg begynder at arbejde på funktionaliteten.
Jeg håber du vil kigge lidt med når jeg får den lavet, så vi kan snakke lidt frem og tilbage om det.
Af icewind
#2951
Rasmus Larsen skrev:Icewind: Du skal lægge specielt vægt på ordet sondre, som betyder at skelne eller differensiere.
Det er en typisk sideeffekt, hvis man skruer for meget ned for lyset. Man kan godt få en dyb sort (det mørkeste punkt på skærmen), men det er ikke nødvendigivis ensbetydende med, at man kan skelne de mørke tætliggende nuancer fra hinanden.
Har du et link der beskriver sondre de mørke nuancer lidt mere?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2953
Øhm, tja det ved jeg ikke lige hvad skulle være.

Det er jo blot mit eget udtryk og jeg kunne lige så godt have skrevet; "skærmen skelner ikke mørke farver, der ligger tæt på hinanden, hvis lysstyrken justeres meget lavt".
Altså de flyder nærmest ud, og f.eks. mørkegrå og lidt mere mørkegrå gengives så på samme måde (jeg ved jo hvordan de bør gengives, da jeg har referencer stående).

Du kan prøve at læse lidt om kontrastforhold og dynamikområde under linket "Hvad" her på siden. Det kan muligvis bidrage til den mere nuancerede forståelse af det jeg antyder i anmeldelsen.
Af icewind
#2971
Rasmus Larsen skrev:Øhm, tja det ved jeg ikke lige hvad skulle være.

Det er jo blot mit eget udtryk og jeg kunne lige så godt have skrevet; "skærmen skelner ikke mørke farver, der ligger tæt på hinanden, hvis lysstyrken justeres meget lavt".
Altså de flyder nærmest ud, og f.eks. mørkegrå og lidt mere mørkegrå gengives så på samme måde (jeg ved jo hvordan de bør gengives, da jeg har referencer stående).

Du kan prøve at læse lidt om kontrastforhold og dynamikområde under linket "Hvad" her på siden. Det kan muligvis bidrage til den mere nuancerede forståelse af det jeg antyder i anmeldelsen.
Okaii, nu forstår jeg det. Nu bliver mit valg af LCD denne philips 9830 model som du har anmeldt
Af ebbebrich
#3264
Ja - jeg er altså ked af at skulle være den der drypper malurt u bægret :( Philips er eller lykkedes med at lave en fremragende model i 9830 serien, hvis man ser bort fra den lille detalje at mange apparater periodisk "rebooter".

Jeg har et 32PF9830 og er yderst tilfreds med det som sådan. Desværre lider mit også af periodiske reboots. Vi taler ikke ofte, men jeg kan med sikkerhed sige 4 gange siden december, og både min kone og mine børn synes at have haft samme oplevelse.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=254443

Tilsyneladende er det vist mere end blot en enkelt "ups", og Philips har svært ved at indrømme at der er en fejl, hvilket næsten er det der pisser mig mest af.

Mvh

Jannik
Af icewind
#3311
ebbebrich skrev:hvis man ser bort fra den lille detalje at mange apparater periodisk "rebooter".
kan du forklare lidt nærmere ? Rebooter den bare lige pludselig?
Af icewind
#3339
ebbebrich skrev:Ja - jeg er altså ked af at skulle være den der drypper malurt u bægret :( Philips er eller lykkedes med at lave en fremragende model i 9830 serien, hvis man ser bort fra den lille detalje at mange apparater periodisk "rebooter".

Jeg har et 32PF9830 og er yderst tilfreds med det som sådan. Desværre lider mit også af periodiske reboots. Vi taler ikke ofte, men jeg kan med sikkerhed sige 4 gange siden december, og både min kone og mine børn synes at have haft samme oplevelse.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=254443

Tilsyneladende er det vist mere end blot en enkelt "ups", og Philips har svært ved at indrømme at der er en fejl, hvilket næsten er det der pisser mig mest af.

Mvh

Jannik
Det kan typisk være en fejl i strømstikket
Af ebbebrich
#3422
Jeg tror vist ikke du har læst tråden jeg linker til ;)

Der er næppe tale om noget så banalt som dårligt strømstik. Desværre - fristes jeg til at sige.

Tråden er nu på 20 sider og den vokser :((

Det samme gør frustrationen over Philips åbenbare afvisning.