Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lgowner
#164317
danos90 skrev:Hvor er den indstillingen?
Opsætning -> Billed -> guiden billed
Af Alf66315
#164347
Jeg prøvede at bruge den test der er på fjernsynet, som du foreslog. Og så prøvede jeg med Flatpanels test der ligger her på hjemmesiden. Og må nok erkende det er mig der har svært ved at se forskel i The Dark Knight. For på Flatpanels testen, kunne man godt ane forskel på 0% og 3% sort :-)
Du skal have mange tak for din hjælp "lgowner" :-)
Af lgowner
#164351
det var nu mest så du kunne få dine personlige indstillinger på plads, håber da ikke det er nok negativt.

det er altid svært at ramme 100% med test indstillingerne, da panelerne har små forskelle og forskellige produktions dato'r.

som man kan læse på udenlandske forums så har tidligere årgange være meget forskellige da børnesygdomme desværre krævede et bytter for nogle som ikke kunne leve med problemet, andre så det slet ikke som noget gene.
Af Alf66315
#164370
Det var den her Flatpanels test jeg prøvede -http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php.

Har prøvet at skrue op og ned for både Backlight og Brightness, men jeg syntes ikke rigtigt det ændre på den sorte i nogle scener. Jeg har på fornemmelsen at det er filmen og ikke fjernsynet, for det er nogle helt bestemte steder at den sorte ikke er til t skelne fra hinaden, andre steder kan den sorte være fint nuanceret.
Har lige taget et billede på computeren,(PrintScreen) når jeg har Dark Knight sat på, hvor man kan se Batman nærmest ingen skulder/arme har.
http://i.imgur.com/duSlF.jpg
Af LG_Martin
#164378
Cassius99 skrev: Nu mangler jeg bare at få audio return via hdmi 1.4 til at virke...har slået det til på tv'et men der kommer absolut ingen lyd gennem min denon avr-1911...
Hej Cassius99,
Du skal aktiver simplink før det virker.
Input, grøn knap - Tænd
Så skulle Arc gerne virke hvis du har sat din Denon rigtig op.
Af Ticotion
#165770
Hej

Jeg er den lykkelige ejer af et lg 760t fladskærm. Flot billede simpel opsætning og general nem betjening. Dog har jeg et spørgsmål vedr. optage funktionen. er der nogen der ved om det er muligt at optage trådløst fra tv og direkte over på min NAS istedet for at skulle tilkoble en USB harddisk?
Af thg
#166658
Har planer om at købe et LG 47LM660T.

Såvidt jeg kan se i oversigten: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1332415373 er eneste forskel at LM760T har 800 MCI og LM660T har 400 MCI.

Nogen som kan fortælle mig hvad betydning dette vil have?

Nogle som kan forklare mig hvordan PVR optage funktionen fungerer? Skal der tilsluttes en ekstern harddisk eller er det nok med en USB nøgle?
Af Andersss
#166677
Ticotion skrev:Hej

Jeg er den lykkelige ejer af et lg 760t fladskærm. Flot billede simpel opsætning og general nem betjening. Dog har jeg et spørgsmål vedr. optage funktionen. er der nogen der ved om det er muligt at optage trådløst fra tv og direkte over på min NAS istedet for at skulle tilkoble en USB harddisk?
Det på være et solidt nej. Alle tvproducenter er tvunget til at ligge kryptering på optagelser, og derfor vil den prøve at formatere dit NAS, hvilket tror jeg ville blive noget den ikke lige kan finde ud. Over patch kabel skal du slet ikke regne med, så det er noget som skulle foregå over et USB-kabel. Tvivler på tv'et ville godkende bare at få en partition, men det er den eneste mulige (ret usandsynlige) udvej jeg kan se.
Ellers er det fat i ekstern harddisk eller USB flash drev.
Af janbau
#166686
Godt spørgmål ang 400 kontra 800 MCI , jeg går også i tanker om at købe et LG 47LM660T eller en af de andre 3 modeller i denne serie . Synes at prisen på LM760T er for høj .
Har nævnt over for Sælger hos Elgiganten at jeg også kun kan se denne forskel på de 2 Tv , Men han kan ikke give et svar ud over at LM760T helt klart nok vil yde et bedre billede .
De har 47LM669T ( Hvide model ) i deres sortiment til 11000 Kr men ingen i Deres udstiling i Horsens så jeg kan ikke sammenligne de 2 Tv .
Men har læst gode test af LM660T og andre i denne serie fra Udlandet .
thg skrev:Har planer om at købe et LG 47LM660T.

Såvidt jeg kan se i oversigten: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1332415373 er eneste forskel at LM760T har 800 MCI og LM660T har 400 MCI.

Nogen som kan fortælle mig hvad betydning dette vil have?

Nogle som kan forklare mig hvordan PVR optage funktionen fungerer? Skal der tilsluttes en ekstern harddisk eller er det nok med en USB nøgle?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166713
Solheim skrev:hvad med 2d til 3d konvertering, hvor godt er det?
Altså det fungerer, men jeg synes ikke det er overbevisende nok. Jeg vil klart anbefale at skaffe 3D-indhold, når der skal ses 3D, og derudover holde sig i to dimensioner.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166715
Cassius99 skrev:Tak for en god anmeldelse. Står og er lidt i tvivl om 760 er den rigtige model for mig...smart tv delen spiller ikke den store rolle og vil gerne have passiv 3d...så ud fra din anmeldelse giver svaret lidt sig selv...er dog lidt i tvivl om jeg skal vente på at se anmeldelsen af Samsungs topmodel...her får man top of the range der kun er lidt dyrere end den dårligste highend model fra LG....hmmm...

Hurtigt spørgsmål...er der nogen der har erfaring med aktivt 3d, synes selv det flimrer lidt, men er det noget man vender sig til. (beklager hvis det hører under en anden tråd men passiv cinema 3d er jo et definerende parameter for LG, så måske relevant nok?)
De billigere modeller giver mange af de samme billedkarakteristika, og stort set samme billedkvalitet ud fra mine korte kig. Dermed ikke sagt, at de er 100 % identiske. Det er bare mine indledende observationer.

Mht. aktiv 3D, så synes jeg ikke du skal satse på det, hvis du gerne vil benytte 3D. Man ender med at undgå det efter min erfaring, simpelthen fordi det er for besværligt (brillerne er aldrig opladte, de flimrer, man har ikke nok liggende osv.). Derudover så synes jeg bestemt ikke man vænner sig til flimmer fra briller - nærmere tværtimod. Det er en af de tilfælde, hvor, når man først får øje på det, så er det svært at abstrahere fra det igen - hvis ikke umuligt.
#166716
knudknud3 skrev:Godt jeg fik en 47LW980W, der har drejefod.

Imponerende effektforbrug - det er kun lidt mere end min 47".

Jeg har søgt efter bare een glorie på mit TV, men kan ikke finde nogen. Jeg mener en glorie er "noget lysende om en ting på mørk baggrund". Eller kan en eller anden fortælle mig på en simpel måde, hvordan man finder en glorie på skærmen ???

Alle skruer priserne op, så de nye OLED TV'er ikke ser så dyre ud (en strøtanke).
Har du slået LED local dimming systemet til?

Det vil typisk kunne se, hvis du f.eks. pauser en film på en helt sort scene og kigger nede på pause-logoet (hvis det vises på din film-afspiller). Alternativt bare tilslutte en PC og hente vores monitorTest-testprogram. Herfra kan du fremprovokere mange af de ting, som fladskærme kæmper med i dag.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166717
Alf66315 skrev:God anmeldelse, tror endelig jeg har fundet den skærm jeg vil have. Har lige et par spørgsmål, som jeg er lidt i tvivl om. Når du anmelder en skærm, tages der så højde for prisklassen? Jeg tænker på at du skriver den har god billedkvalitet, er det så i betraktning af dens prisklasse eller er det også op imod high-end skærme?
Og så det du nævnte omkring sortniveauet, vil I/du mene det er noget man vil lægge mærke til hen på aftenen når stuen er mørklagt ?
Der tages ikke højde for prisklassen alle steder i selve testdelen, men den hvis frem ind i mellem. I selve konklusionen tages der dog altid højde for prisklassen (og hvad man får for pengene i forhold til de nærmeste konkurrenter i prisklassen).

Ja, når stuen er mørkelagt fremstår sort lidt gråligt. Det kan godt ses vil jeg mene. Men det afhænger naturligvis af hvor opmærksom man er på sådanne billed-"fejl".
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166719
Cassius99 skrev:Smart tv delen fungerer nogenlunde, der er lidt ventetid når man bevæger sig rundt men det er ikke så galt, har ikke det store sammenligningsgrundlag da dette er mit første smart tv men er pænt utolmodig hvad den slags angår så hvis dual core er væsentligt hurtigere er det mere ideelt...giver vist sig selv. Synes dog ikke, som anmeldelsen her på siden lægger op til, at der er mange vauw oplevelser på smart-delen, ikke det store der kan bruges til noget.

Alt i alt kan lg 55lm760t anbefales, så klart et super lækkert tv.
Jeg synes egentlig jeg lægger op til det modsatte - netop at der ikke er det store som den kan bruges til :) Men der er da potentiale, og LG kommer med nogle nye tiltag, så vi sabler heller ikke ned. Jeg kunne dog aldrig finde på at anbefale nogen af de "Smart TV"-platforme der er på markedet i dag. For mig er Smart TV noget helt andet end hvad tv-producenterne leverer.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8