Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Van
#134158
Fin test, undrer mig dog over et par småting. Rasmus skriver at den medfølgende fod ikke kan dreje, på samtlige Panasonic hjemmesider står der at den kan dreje 10 grader til hver side! Og ifølge samme hjemmesider og brugervejledning skulle der ikke være VGA indgang i GT30. En sidste ting Rasmus skriver at når man kalibrerer farverne så dækker menuen hele skærmen, har endnu ikke prøvet på GT30, men på DT30 og VT30, og der forsvinder menuen når der trykkes OK, og kun den bestemte farve som kalibreres fremvises med en blok nederst på skærmen ligesom når der f.eks. reguleres på kontrast eller lysstyrke.
Af telum
#134168
Kanon god anmeldelse!

Hvis ikke du har afleveret TV'et tilbage kunne det være godt med en mindre foto-serie så man kan få en fornemmelse af designet - de billeder der kommer fra producenten ligner stort set computer-grafik :s
Af eXeel
#134192
telum skrev:Kanon god anmeldelse!

Hvis ikke du har afleveret TV'et tilbage kunne det være godt med en mindre foto-serie så man kan få en fornemmelse af designet - de billeder der kommer fra producenten ligner stort set computer-grafik :s
Rigtig god idé, er helt enig...

Er GT30'eren bare 3D udgaven af G30eren, eller er der stor forskel?
#134234
Ibber skrev:Hej og tak for anmeldelsen.

I skriver at Panasonic er blevet Canal Digital Parabol Godkendt, hvilke modeller gælder det, da der ikke står nogen på CD's liste endnu?

Understøtter GT30 Unicable/SatCR som andre af Panasonics modeller gør?

Tak igen og Vh.
Det skulle gælde for ST32 (ST30) og opefter. Så altså ST32, GT30 og VT30. Jeg skal nok frigive nogle af de nye certificeringslister, når vi kommer lidt længere i lanceringen af de mange nye modeller :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134236
Letten skrev:Hvordan er det med frontglasset på GT30? har den det her "dobbelt billede" (mest tydelig fra skrå vinkler)?

Plejer at være tydelig med undertekster.

Jeg kan ikke huske om det var "fjernet" allerede med GT20 sidste år.
Det er væk nu. Der ses kun en meget marginal forringelse af skarphed på tekst, startende fra omkring 75-80 grader, så det er intet problem længere.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134237
lennon skrev:Kipper også lige med flaget for en grundig,troværdig og ikke mindst tidlig test . Fornemt ! !
Ligner et produkt, som alle potentielle TV købere burde tage udgangspunkt i, - før de beslutter sig . Selvom den ikke er perfekt , så skønner jeg at ingen af de få fejl er dramatiske .
Det er bestemt sådan jeg har det. Den er ikke perfekt, må de småskavanker der er, betyder ikke det store i helhedsvurderingen. Plasma-panelet kan selvfølgelig give lidt reflektioner i dagslys - det kommer man nok aldrig helt ud over - men med flere af de seneste tiltag, såsom højere lysstyrke, anti-refleksivt panel og eliminering af den spejleffekt man ser mellem glaslagene, er man nået til et punkt, som jeg personligt sagtens kan godtage, hvis jeg skal bruge Tv'et i en meget lys stue.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134238
janelne skrev:Er det bare mig, men er prisen GT30'eren ikke høj? 13K for en 42".
Det er den vejledende, så når flere forhandlere får den ind, er jeg ret sikker på den tager et dyk ned. Den er ikke rigtig begyndt at lande i butikkerne, men jeg tror ikke du skal basere så meget på situationen lige nu.

Det er dog vigtigt at holde for øje, at det ikke er en direkte afløser for G20. G20 afløses jo af G30, osm vi også kommer til at teste inden længe.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134239
maskus skrev:For mig at se er prisen på 12000,- for VT20 stadig et meget godt køb kontra 17000,- (eller ca. 19000,- med 2 stk. briller) for GT30?!

/mk
VT20 er faldet utrolig mege top til lanceringen af de nye modeller. Man skal dog være opmærksom på, at det ikke er alle forhandlere der giver 2 par 3D-briller med til VT20. Det skal fremgå af specifikationer, for den sælges også uden 3D-briller.

Når det er sagt synes jeg dog VT20 står stærkt i forhold til GT30. GT30 har nogle fordele, men ud fra et rent billedmæssigt synspunkt, kan man gøre et fint kup på VT20 mens den stadig kan fås. GT30 er for så vidt ikke en revolution, men blot en naturlig forlængelse af Panasonics plasma-Tv, med nogle forbedringer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134240
Steen Bay skrev:
Thor-thor skrev:De 3,3cm tykkelse, holder det over hele skærmen?
Synes højttalerne ser noget tykkere ud?
PPradio.dk opgiver 'tykkelsen' til 5,8cm med tilføjelsen "Panel dybde 3,7cm". Fint nok med stik som vender nedad og til siden, men hvis selve TV'et har en 'pukkel' forneden, så har det måske knap så stor betydning.
Højttalerne går længere ud, ja. Dog monteres vægbeslaget oppe på den "tynde del" og tror ikke, at højttaleren forhindrer, at man får den så tæt på væggen, som vægbeslaget tillader (hvis det giver mening? :))
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134241
rhino (DK) skrev:rigtig fornuftig test af en lækkert tv med flot billedkvalitet....

men er jeg den eneste som fornemmer forskelsbehandling.... i modtog GT30 d. 11 marts og allerede ud med anmeldelsen....

tilsammenligning modtog i samsung 9 serie LED topmodel 8 febuar.... og denne anmeldelse er endnu ikke udkommet..... og samtidig under linket omkring modtagelse af 9 serien meddels tilbage at tvet skal gennemtestes ordenligt....

villle bare gerne høre hvor testen bliver af....?

og lad testene komme igennem i oprindelig rækkefølge... bare min mening.... ps ved godt der er mange Panasonic fans her :)

skal lige siges jeg er rigtig glad for Flatpanels.dk og herinde dagligt....
Jeg ændrer ind imellem prioritering og dette var et af tilfældene. 9-serien testen er som sådan skrevet færdig. Jeg skal blot have læst korrektur, så den er på vej.

Oftest skyder vi dog anmeldelser af PC-monitors for at få plads til TV-skærme, så det er altid en vurdering vi tager. Det vil formentlig også ske fremover - beklager den ekstra ventetid, som rammer visse læsere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#134242
Man skal jo huske, at beslaget fylder en smule oveni, så selv med "slim"-beslag, så kan du ikke få skærmen til at være fuldstændigt limet til væggen. Panasonic har ikke disse billedramme-ophæng, som Samsung eksempelvis bruger til deres LED-skærme.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134243
Maestroelite skrev:Rasmus er der analog stereo out så man slipper for alle mulige omformere for at sætte den til stereo forstærkeren?
Fik jeg ikke det med? Det må jeg have glemt. Men nej, desværre ingen analog udgang. :((
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134244
IT-Bruger skrev:Hvis man ser bort fra 3D-billedet og går ud fra at et G30 ligger en smule under dette GT30 når det kommer til billedkvalitet, hvad ville da være mest attraktivt at købe: G30 vs. VT20? Prisforskellen er ca. kr. 500.-
Nu har jeg kun set G30 nogle få gange, men umiddelbart vil jeg tro VT20. Hvis design indgår i dit valg, så husk også, at G30 ikke får det samme tynde design som GT30.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#134245
Vasen skrev:Er 50hz buggen væk??. Synes ikke rigtigt det fremgår af testen.
Der er meget snak omkring 50 Hz, sortniveau mm. på de amerikanske modeller kontra de europæiske. Desværre også en del misforståelser indblandet.

Specificer gerne hvad du her tænker på, så skal jeg prøve at give et mere fyldestgørende svar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8