Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Hajric
#100741
lak skrev:
I gamle dage skulle man have over 60dB/uV på den pågældende kanal da man ellers ville få sne. Med DVB-x er det lavere. Triax lavede på et tidspunkt en modtager der kunne nøjes med 19dB/uV. Støjtallet giver udslag i biterror raten.
Hvis man måler på f.eks på kanal 51 vil man kunne have 60dB/uV analogt, men dvb-t signalet vil måske ligge på 32dB/uV. Det siger noget om hvor kraftigt signalet er men ikke hvor godt det er. Her kommer Ber ind i billedet eller støjtallet.

/Lak
Hvorfor ligger det lavere altså 60dB/uV kontrs fx. de 19dB/uV som du nævner? Er det pga. det er digitalt.?
Rasmus Larsen skrev:
Hajric skrev: Okay. Det med null-data kendte jeg godt til. Det var mere om det blev påvirket mht. det signal man får ind. Men det fik jeg svar på. Nu må du gerne svare på min mail :D
Uha, jeg har mange mails liggende. Jeg tager dem i etaper. Hvad drejer den sig om? :)
Det er omkring billederne af fjernbetjeningen til Samsung UE40C6005 som er testet her på siden. Jeg har sendt dem til dig :)

/Hajric
Af Mr_Mo
#100759
Er der egentlig pladsmangel på DVB-C nettet? Der kan jo være mange kanaler på kabel-tv, så kan de egentlig ikke køre med en højere bitrate her?
Af HenrikAppel
#100760
Det er en yderst interessant test i har lavet, men jeg syntes at fiberselskaberne mangler på denne test. Det er jo trodsalt en vigtig faktor da de er kommet med det nyeste form for tv. Det kunne værer rart at man lavede en ny test med dem og alle andre udbyder i Danmark.
Af noxity
#100761
Profiber er blevet tilføjet.
Af Letten
#100765
Og hvad med Profiber over DVB-C?
Af tarok
#100767
Interessant emne. Resultatet anede jeg måske nok til en vis grad, men har aldrig kunnet få dokumentation for det. Fint arbejde.
Af HenrikAppel
#100774
ja så kan jeg se fiber er med på siden. og jeg må nok indrømme at jeg havde forestillet mig noget i den stil. Måske at fiber var lidt højre rangeret end de andre men sådan gik det altså ikke.
Af Mr_Mo
#100776
HenrikAppel skrev:Måske at fiber var lidt højre rangeret end de andre men sådan gik det altså ikke.
Har BBC nogen grund til at sætte bitraten ned på DVB-C eller fiber? Hvorfor har man ikke højere bitrates end f.eks. parabol, der må have en begrænset kapacitet i forhold til kabel?
Af MadDuke
#100781
Super med noget fokus på dette!

Som andre er inde på så kunne det være spændene at sammenilge en række andre (HD) kanaler også.

Man kunne udbygge den eksisterende tabel med 3 ekstra kolonder fx med TV2-Sport HD, Kanal 5 HD og NatGeo HD. Dermed skulle der være overlap over de fleste udbydere (og der hvor en kanal ikke er repræsenteret udelades den blot i tabellen).

Jeg har været varm på TDC-TV løsningen da boxen har et super GUI og operer enormt hurtigt - men jeg har fundet billedet meget pixeleret (det underbygges af denne test) - ærgeligt!
Af noxity
#100801
HenrikAppel skrev:ja så kan jeg se fiber er med på siden. og jeg må nok indrømme at jeg havde forestillet mig noget i den stil. Måske at fiber var lidt højre rangeret end de andre men sådan gik det altså ikke.
Fiber kan sagtens være bedre placeret end de andre. Du skal tænkte på at der her kun er blevet målt på én kanal. Bitrate er lige så vigtig på ikke HD kanal, så hvis den her er højere end alle andre udbydere, så har de jo et bedre billede.

Med andre ord, så giver det kun et billede af hvor meget juice de giver HD-kanalerne(eller helt præcist DR-HD), der er ingen der siger det også gælder for SD.
Af lak
#100803
Hajric skrev:
Hvorfor ligger det lavere altså 60dB/uV kontrs fx. de 19dB/uV som du nævner? Er det pga. det er digitalt.?
Ja det er det. I princippet kunne det være 10 dB/uV hvis modtagerne var følsomme nok OG signalvejen (kablet) var skærmet nok. Indstrålning på kablet er en af de helt store årsager til en høj Ber og derved et pixeleret billede.
Med hensyn til de 60dB/uV hed det sig at når man kommer under 57dB/uV på analog var signalet for svagt og der kom sne på billedet. Så er billedet ødelagt og det kan ikke rettes op med en forstærker. Grænsen her ligger Derudover var der selvfølgelig skygger osv. der kunne ødelægge billedet. Måden det analoge signal er på samt tuner detector mv. gør at det kræver et meget højere signal end digital signalet gør.

/lak
Af mike s.
#100812
Gider i rette i grafikken/tabellen - der står Telia - det er forkert og misvisende - det bør være Stofa eller Telia Stofa.

Telia har jo også TeliaTv som også sender DR HD - det kunne være sjovt at se deres tal for DR HD som jo er gratis modsat HomeTrio fra TDC.
Af Søren Kjær
#100818
Yderst interessant test.

Rasmus - tror du det er muligt at få en kommentar fra Yousee vedr. det ringe resultat sammenlignet med de øvrige udbydere på kabelsiden??
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8