Benyttede mig af Power i Tilst åbningstilbud på omhandlende TV.
Fik kalibrering med i købet, men er meget i tvivl om, hvor seriøs/anvendelig denne kalibrering er (udført på billedprofilen: Biograf Prof og med en Spectracal C6).
Rapporten er vedhæftet (link til dropbox). Nogle bud på om jeg kan tage den seriøs eller fortjener skærmen en bedre kalibrering?
Jeg har for 2 år siden ejet et LG 65" OLED, men solgte det, da jeg fandt mit 65" Samsung JS9505 generelt gjorde det bedre. Specielt hvad angik støj i billedet og hakken ved bevægelse samt de sorte rammer i kanten generede mig ved datidens OLED.
På Sony'en er bevægelser mere glidende og de sorte rammer er væk. Men jeg finder stadig, at der er for meget støj i billedet både ved HD og 4K materiale. Det er ganske vist ved streaming f.eks. fra Netflix, og jeg ved godt at kildematerialet her ikke er i top.
Ægte 4K står fantastisk, men er jo langtfra mainstream lige nu eller i nær fremtid.
Men igen den meget støj i billedet ved f.eks. Netflix streaming lider mit ”gamle” 65" Samsung JS9505 ikke af.
Er man bare nød til at acceptere generende støj i billedet når kildematerialet ikke er helt i top på et OLED, og hvis man ikke kan leve hermed, så i stedet anskaffe et "high-end" LCD TV og lev med kun næsten sort men til gengæld ingen generende støj i billedet?
Måske det også har noget med tilvænning at gøre, idet jeg på Sony OLED godt nok synes, at der er meget knald sort i billedet og nærmest for meget kontrast. Især ved de dystre udsendelser som f.eks. Daredevil og Sherlock Holmes (med Robert Downey Jr. og Jude Law).
https://www.dropbox.com/s/jlzmwfnm1s1kv ... 1.pdf?dl=0