Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KorbenDK
#357569
Hej med jer. Jeg købte et LG C1 65" i slut 2021. Da jeg fik den, var der problemer med at den til tider ikke kunne tændes. Dette lavet LG service på garantien ved at skifte motherboard. Nu er mit tv så igen gået dødt og denne gang gætter jeg på at det er PSU'en som er stået af. (går og venter på en pris på ny PSU)

Men hvis det ikke er der fejlen er. Så tænker jeg at jeg jo må ud og købe nyt. Når jeg læser div. forums, så ser det ud til at der er mange folk som har problemer med PSU og paneler på disse LG C1 osv. Og derfor tør jeg næsten ikke købe et LG igen.

Er det et kendt problem med LG og holdbarhed. ( jeg forventer at et tv til over 10.000kr holder i 5+ år)

Mit tv er ikke brugt ret meget, og jeg gætter på at det højest har kørt i 2000timer.

det jeg vil frem til er nok bare om jeg skal gå ud fra at jeg bare er uheldig eller LG C1 bare et øv produkt. Jeg har en C8 55" som nok er ved at være 4 år. og den spiller stadig meget fint.
Af HrJensen1
#357574
Hvorfor tror du at PSU er stået af? Hvis den heller ikke kunne tænde i 2021 pga motherboard, kan det jo ligesåvel være den som er stået af nu. Eller panelet - for så tænder den heller ikke.

Tror bare du har været uheldig - LG plejer at holde fint nok. Som du også oplever med din C8
Af Kaktus-burger
#357575
Altså, jeg har en B7 fra 2017 som lystigt spytter dejlige billeder ud.

Der er lidt burn-in, som lige kan anes, men det er ikke helt unormalt for den årgang og så har den været flittigt brugt til film og gaming.
Af KorbenDK
#357585
HrJensen1 skrev: 20. mar 2024, 17:23 Hvorfor tror du at PSU er stået af? Hvis den heller ikke kunne tænde i 2021 pga motherboard, kan det jo ligesåvel være den som er stået af nu. Eller panelet - for så tænder den heller ikke.

Tror bare du har været uheldig - LG plejer at holde fint nok. Som du også oplever med din C8
Jeg har oplevet at den har haft dødt panel og motherboard. Og der var der lys i dioden, den ville bare ikke tænde. Denne gang er den total død. Og derfor tænker jeg psu.

Den er 2 år og 5 måneder. Og jeg har lige fået en pris på 2500 kr for en psu. Og det er hvis jeg selv skifter den. Skal den til service så bliver 3500-4000 kr.

Og det synes bestemt er vildt at skulle af ed på så nyt tv. Men hvis jeg ikke laver det. Så er det et tv til godt 10.000 kr som er dødt på 2 1/2 år.

Tør jo næsten ikke købe LG igen.

Mit tv har næsten ikke været brugt og er aldrig blevet flyttet, eller på anden måde fået skader.

Sorry men min C1 har godt nok været et dårligt bekendtskab..