Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#357421
Hej

Jeg har netop købt en Apple TV boks til mit Sony Bravia KD 55XF9005. Tv'et er opdateret med den seneste opdatering.
Når jeg slukker Apple TV boksen, så slukker mit Sony også, men ikke bare i Standby, det lukker helt ned. Det betyder, at det starter op med Sony logo og Android logo inden det er helt startet igen, og det tager lang tid. Samtidig kan jeg heller ikke starte det fra Apple fjernbetjeningen, som ellers var planen.

Er der andre der har samme problem? Kan det ændres, eller skal jeg bare leve med at skulle bruge begge fjernbetjeninger, og slukke tv'et for sig og så lade Apple TV være tændt, evt på vågeblus, så det selv slukker?

Det optimale ville være at kunne slukke og tænde både Apple TV og tv på samme fjernbetjening.

Hilsen Carsten
#357428
Hej Carsten.

Bokse som Apple TV kan ikke genstarte TV-skærme (hvilket er hvad der sker når Android-logoet kommer på skærmen) over HDMI CEC protokollen. De kan kun sætte dem i standby.

Fejlen som du oplever skyldes derfor en fejl i Sony XF9005, muligvis relateret til HDMI-delen. Har du eventuelt tjekket om der ligger en nyere firmware fra Sony?
#357437
Hej Rasmus

Ifølge denne side: https://www.sony.dk/electronics/support ... /downloads har jeg den nyeste firmware.
Men det vil sige, at det er mit TV det har en defekt?
Jeg har testet både hdmi 2 og hdmi 3 uden nogen forskel. Jeg har også testet med to forskellige kabler, også uden nogen forskel.
Når Apple TV slukker lukker Sony TV helt ned, det går ikke bare i stand-by.
Lige nu slukker jeg på Sony fjernbetjening, hvorved tv’et går i stand-by og lader Apple TV gå i vågeblus efter 15 min. Men det betyder også, at jeg har to fjernbetjeninger liggende på sofa bordet, det var sådan set ikke det der var meningen.
Jeg må vel vente på om der kommer en opdatering fra Sony der løser det?
Af Fisk123
#357441
Hvis du er ligeglad hvilken remote, du bruger, kan du styre din apple-tv med fjernsynet's:

Indstillinger > fjernbetjeninger og enheder > programmer fjernbetjening.
#357442
Det har jeg også allerede gjort, men jeg ville dog helst bruge Apple fjernbetjeningen.
Indtil videre lever jeg med at bruge Sony fjernbetjening til at tænde og slukke med, og så bruge Apple Tv fjernbetjening til resten.

Tak for alle input.
Af Small
#357449
Har lige nøjagtigt samme opsætning som dig.

Jeg oplever ikke det du beskriver. Kan fint tænd/slukke fra Apple Remoten.

Nogen gange kan tv'et godt finde på at genstarte af sig selv, men det lever jeg med.
#357451
En gendannelse til fabriksindstillinger gjorde udslaget. Nu virker det hele som det skal.
Jeg kan både tænde og slukke begge dele fra Apple fjernbetjeningen nu.
Tak for hjælpen 😁