Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BHFanatic82
#357261
Hej,

Jeg skal til at købe min første OLED tv :)
Lige nu har jeg en LED 65" Samsung fra 2015.

De to modeller jeg kigger på er Smasung S95c og LG G3.
Jeg bruger Nvidia Shield TV pro.

Sidde afstand er 3 meter. Ville en 77" være for stort?? :s
Og burde jeg gå efter Samsung eller LG?? O_O
Af Supergris
#357262
Nej, til dit første spørgsmål! (jeg kan ikke huske om panelet er det samme i 77"?)
Dit andet spørgsmål er en smagssag, men prisen vil sikkert være afgørende i mange tilfælde.
Du vil ende med et af de bedste TV på markedet uanset dit valg!
Senest rettet af Supergris 3. mar 2024, 20:27, rettet i alt 1 gang.
Af DavidWebb
#357263
Hvis du har råd så vælg 77”. Jeg har lgcx65 på snart 3. år og er meget tilfreds. Jeg skulle bare have købt det i 77😊
Af George1
#357265
2 gode tv, dog fordel til Q95C med kun en ledning fra tv grundet One C boks, men det er selvfølgelig individuelt hvor meget det betyder.
Tja hvis budget ligegyldigt ligger du lige på grænsen til 77" ville være at foretrække med 3 meter til tv, men igen er det individuelt hvad folk synes er optimalt for dem.

PS. Elgiganten har en garenti mod burn in der dækker i 5 år, sidst jeg spurgte var prisen kr 699 , skal ikke kunne sige om andre har noget lignende ellers har du måske selv en elektronik forsikring, men er værd at overveje især med så dyre 77" som du lure på.
Senest rettet af George1 3. mar 2024, 13:47, rettet i alt 2 gange.
Af henrik.yde
#357266
BHFanatic82 skrev: 2. mar 2024, 23:27 Hej,

Jeg skal til at købe min første OLED tv :)
Lige nu har jeg en LED 65" Samsung fra 2015.

De to modeller jeg kigger på er Smasung S95c og LG G3.
Jeg bruger Nvidia Shield TV pro.

Sidde afstand er 3 meter. Ville en 77" være for stort?? :s
Og burde jeg gå efter Samsung eller LG?? O_O
Se evt. her:
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1184685511
Og uanset QD-OLED eller OLED, så får du markedets bedste billedkvalitet, som andre også skriver.
Af BHFanatic82
#357267
Tak for jeres svar😃

Er også mest til Samsung, især da den har bedre pris...

Men da vi ser en del FULL HD indhold, hvordan ville det være 65 vs 77?

Overvejer også noget forsikring mod burn in...
Af George1
#357268
Ja jeg ville også tegne en forsikring,
better safe than sorry. Fuld HD vil være fint også på en 77" hvis du er glad for Samsung og prisen er bedre, er beslutningen jo nem dig, da der kun er små forskelle på billedkvaliteten, kun hvis man er nørd og flueknepper billedkvaliteten vil man finde lidt forskel. Jeg foretrækker Samsung , andre vil måske vælge LG.
Brugeravatar
Af TBC
#357269
BHFanatic82 skrev: 3. mar 2024, 14:11Men da vi ser en del FULL HD indhold, hvordan ville det være 65 vs 77?
Forudsætter man et optimalt encodet FullHD signal, så vil det være ualmindeligt svært at se forskellen på FulHD og 4K (Fraset selve HDR-aspektet) på så stor afstand som 3 meter fra 77" ...Det er det normale menneskelige syns opløsningsevne der bliver flaskehalsen på 3 meter, både i forhold til 4K og lige præcis også i forhold til FullHD., jævnfør: https://www.flatpanels.dk/billeder/tv_s ... _combo.png

Jeg sidder selv ca 2½ meter, når elevationssengen er sat op, fra mit 77" QD-OLED i soveværelset, hvilket bringer mig tættere på de optimale 40 grader af synsfeltet. Det fungerer fint for mig også i forhold til FULLHD. Det er mere komprimmeringsartifacts på dårligt komprimmerede FULLHD materiale, som f.eks. på YouTube og den slags der udgør et problem ifbm FullHD end det er selve opløsningen.

Betyder penge noget og din overvejelse af S95C ikke handler om en tættere vægmontering, så kan du også overveje Samsung S92C/S94C som i 77" i praksis er det samme TVmed samme panel som S95C bare uden den signalbegrænsende (40 Ghz vs 48 Ghz) break-out-box og den helt opstrammede vægmontering, Det er først med de kommende S95D og S90/92/94D modellerne der bliver forskel på antirefleks-coatingen (med fordel til S95D i oplyste rum med reflektioner og fordel til S90/92/94D i mørke rum uden reflektioner)
Senest rettet af TBC 4. mar 2024, 14:45, rettet i alt 1 gang.
Af barslund69
#357270
sidder omkring 4 meter fra mit 83" oled og vil gerne have et større :)
Af Supergris
#357271
George1 skrev: 3. mar 2024, 13:19 2 gode tv, dog fordel til Q95C med kun en ledning fra tv grundet One C boks, men det er selvfølgelig individuelt hvor meget det betyder.
Tja hvis budget ligegyldigt ligger du lige på grænsen til 77" ville være at foretrække med 3 meter til tv, men igen er det individuelt hvad folk synes er optimalt for dem.

PS. Elgiganten har en garenti mod burn in der dækker i 5 år, sidst jeg spurgte var prisen kr 699 , skal ikke kunne sige om andre har noget lignende ellers har du måske selv en elektronik forsikring, men er værd at overveje især med så dyre 77" som du lure på.
Kunne du ikke bare skrive "forskel" i stedet for "fordel", når du beskriver Samsungen?
Som du selv skriver, er det en personlig sag, om man synes, det er en fordel eller ej.
Er man hardcore gamer burde Samsung måske oplyse relevante oplysninger, som at deres One Connect Box ikke kører med fuld båndbredde:
https://www.notebookcheck.net/Samsung-s ... 250.0.html
Af George1
#357272
Supergris skrev: 3. mar 2024, 21:17
George1 skrev: 3. mar 2024, 13:19 2 gode tv, dog fordel til Q95C med kun en ledning fra tv grundet One C boks, men det er selvfølgelig individuelt hvor meget det betyder.
Tja hvis budget ligegyldigt ligger du lige på grænsen til 77" ville være at foretrække med 3 meter til tv, men igen er det individuelt hvad folk synes er optimalt for dem.

PS. Elgiganten har en garenti mod burn in der dækker i 5 år, sidst jeg spurgte var prisen kr 699 , skal ikke kunne sige om andre har noget lignende ellers har du måske selv en elektronik forsikring, men er værd at overveje især med så dyre 77" som du lure på.
Kunne du ikke bare skrive "forskel" i stedet for "fordel", når du beskriver Samsungen?
Som du selv skriver, er det en personlig sag, om man synes, det er en fordel eller ej.
Er man hardcore gamer burde Samsung måske oplyse relevante oplysninger, som at deres One Connect Box ikke kører med fuld båndbredde:
https://www.notebookcheck.net/Samsung-s ... 250.0.html
Hold din forbandede K... nu begynder du igen med dit sædvanlige modsat , uden at bidrage synderligt til tråden men bare for at kommentere mit indlæg, har jo skrevet 1000 gange til dig du kan have din mening og jeg kan have min, og min er at det er en fordel med One C boks du kan bare skrive hvis du synes noget andet, og gerne hvorfor men du kommer aldrig til at bestemme hvad jeg skriver, du kan som sædvanen foreskriver have modsat mening og skrive hvorfor, så ville jeg have forståelse for dit indlæg.
Af Supergris
#357275
FLOT sprog!
Er det ikke nøjagtig det, jeg gør?
Skriver jeg ikke hvad jeg er uenig med dig i og hvorfor, hvorefter du alligevel opfatter det som et personligt angreb og går i selvsving?

Så du mener du med din helt og aldeles Samsung fanboy holdning og konstante lovprisen af deres produkter med flotte floskler, er at bidrage positivt og objektivt til en given tråd, ikke blot denne?
Hvad du kommer med er yderst informativt, mens det jeg skriver, ikke er noget synderligt værd, for at bruge dine egne ord?

IGEN, formår du ikke at bruge hovedet, og mener det er nødvendigt at citere flere komplette indlæg og gør tråden unødvendig stor og mindre uoverskuelig, på trods af det på ingen måde er svært at se hvad og hvem, dit svar henvender sig til!

På trods af jeg begrunder hvorfor, jeg ikke er enig med din formulering, tager du det personligt på trods af du faktisk skriver, at du så ville have forståelse for indlægget!

Prøver blot at pointere, at din fanboyisme træder KRAFTIGT igennem gang på gang!
Af Martin Sjøstrand
#357283
George1 skrev: 3. mar 2024, 21:51 Hold din forbandede K... nu begynder du igen med dit sædvanlige modsat , uden at bidrage synderligt til tråden men bare for at kommentere mit indlæg, har jo skrevet 1000 gange til dig du kan have din mening og jeg kan have min, og min er at det er en fordel med One C boks du kan bare skrive hvis du synes noget andet, og gerne hvorfor men du kommer aldrig til at bestemme hvad jeg skriver, du kan som sædvanen foreskriver have modsat mening og skrive hvorfor, så ville jeg have forståelse for dit indlæg.
Det var dog et jammerligt sprog.

Jeg tænker det er helt fint at påpege at dit indlæg er fanboy´isme fra øverste hylde. At kalde det en fordel, at ens tv har 1 kabel, frem for 2 (som dem der går op i design, alligevel skjuler i en smal hvid kabelbakke) frem for at fokusere på billedekvalitet, virker meget farvet på mig.

Det kan da ikke passe at du gerne må være kritisk, men andre må ikke stille sig uenig med dine indlæg?