Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af papajazz
#356942
Hej

Pølsesmeden skal have skærme til reklame i vores pølsevogne.

de skal kunne tåle rystelser og måske også kommer lidt snavs på.

der skal køre reklame film via usb eller memory kort

det eneste jeg kan finde er skørem til campingvogne.

vi har 230 volt i pølsevognen de skal monteres på en helt flad væg.

har ogsp kigget på led display som kan bygges sammen.

så hvis der en nogle der har erfaring eller ider til hvilke skærme vi skal vælge.

vi her 10 pølsevogne de skal monters i.

MVH Lasse bruun
Af George1
#356959
papajazz skrev: 15. feb 2024, 10:31 Hej

Pølsesmeden skal have skærme til reklame i vores pølsevogne.

de skal kunne tåle rystelser og måske også kommer lidt snavs på.

der skal køre reklame film via usb eller memory kort

det eneste jeg kan finde er skørem til campingvogne.

vi har 230 volt i pølsevognen de skal monteres på en helt flad væg.

har ogsp kigget på led display som kan bygges sammen.

så hvis der en nogle der har erfaring eller ider til hvilke skærme vi skal vælge.

vi her 10 pølsevogne de skal monters i.

MVH Lasse bruun
Svært at rådgive når du hverken skriver budget eller størrelse, men denne skærm har de egenskaber du efterspørger, du kan presse prisen ved køb af 10 stk.
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 023/602711
Prisen er lidt hamper da de sikkert kun producere få stk .Ellers kan du prøve at finde 2021/ 2022 modeller istedet for.


PS. brug evt supergris i dine pølser,
Af Supergris
#356964
George1 skrev: 16. feb 2024, 00:39
papajazz skrev: 15. feb 2024, 10:31 Hej

Pølsesmeden skal have skærme til reklame i vores pølsevogne.

de skal kunne tåle rystelser og måske også kommer lidt snavs på.

der skal køre reklame film via usb eller memory kort

det eneste jeg kan finde er skørem til campingvogne.

vi har 230 volt i pølsevognen de skal monteres på en helt flad væg.

har ogsp kigget på led display som kan bygges sammen.

så hvis der en nogle der har erfaring eller ider til hvilke skærme vi skal vælge.

vi her 10 pølsevogne de skal monters i.

MVH Lasse bruun
Svært at rådgive når du hverken skriver budget eller størrelse, men denne skærm har de egenskaber du efterspørger, du kan presse prisen ved køb af 10 stk.
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 023/602711
Prisen er lidt hamper da de sikkert kun producere få stk .Ellers kan du prøve at finde 2021/ 2022 modeller istedet for.


PS. brug evt supergris i dine pølser,
Synes du virkelig, det er nødvendigt at citere det komplette indlæg, HVER gang du svarer?
I dette tilfælde har jeg gjort det samme, blot for at illustrere hvor stor og uoverskuelig tråden hurtigt bliver, med noget som på ingen måde giver mening, på samme måde dit forslag ikke er andet end endnu et slag for SAMSUNG!
"The Terrace" er ikke ment som en skærm til professionel brug men til brug under halvtag, en udestue eller lign.

PS Dit PS synes jeg til gengæld var meget sjov, og ideen giver rigtig god mening...
Af George1
#356968
Kan sagtens bruges til pølsevogn.
Beskyttet mod vand og støv iht. den internationale IP55-standard for indtrængningsbeskyttelse, kan anvendes i temperaturer på mellem -31 og 50 °C.
,Den skærm er perfekt til det brug der efterspørges, men for stor da trådstarter ønsker mindre format, nævnte skærmen fordi den passer til det det man efterspurgte ikke fordi det var Samsung, som du naturligvis insinuerer.
Af Mr.DJ
#356990
papajazz skrev: 15. feb 2024, 10:31 Hej

Pølsesmeden skal have skærme til reklame i vores pølsevogne.

de skal kunne tåle rystelser og måske også at der kommer lidt snavs på.

der skal køre reklame film via usb eller memory kort

vi har 10 pølsevogne de skal monteres i.

MVH Lasse bruun
Så det unikke I jeres tilfælde, er at TV'et kan blive udsat for røg og stege os....samt at omgivelses temperaturen tv'et befinder sig i, kan veksle fra ca. -15 grader(vinter periode) og op til +30 grader(sommer periode).

Er nævnte budget på 5-10k for samtlige 10 stk. TV?
Isåfald bliver det svært, for ikke at sige umuligt!

Men det bedste jeg kan komme op med af løsninger, i et forsøg på at holde omkostningen så lav som muligt ville være disse betragtninger:

1. Ifht. stænk beskyttelse og hvis løsningen skal være billigst muligt. Tror jeg du skal ud og lede efter den billigste vægmonterings løsning, som tilbyder en låg mulighed, hvor du kan se igennem låget.
Idéen er her, at istedet for at der kommer fedt og snavs direkte på tv'et, kan du nøjes med at tørre lågen af med en fugtig klud.

Her er et eksempel(men kun til inspiration...har ingen erfaring med denne slags selv) på hvad jeg forsøger beskrive = https://www.ikea.com/dk/da/p/besta-reol ... s09046942/


2. Ang. tv'et. Så tænker jeg, at det bare er at finde den billigste model lcd tv model du kan finde(som passer ind i din valgte "tv-skab"), og som har indbygget afspiller til medie filer som ligger på et memory kort(jeres reklame film). Samt har et lavt strømforbrug og derfor gerne en "mobil" model...da jeg forventer denne vil være en smule mere "robust" ifht. håndtering og modstandsdygtighed overfor fugt og temperatur.

Har ingen erfaringer at byde ind med her, men faldt over denne model ved en google søgning = https://www.bilka.dk/produkter/prosonic ... 200175900/
Den lyder billig ifht. hvad der tilbydes. Samt har et max strømforbrug på 12watt. Og den kan både køre på 230v eller via batteri.

Held og lykke med projektet! :)

Ps: Lad os få nogle billeder senere, når du "kommer i mål"! :)
Af Supergris
#357087
George1 skrev: 16. feb 2024, 16:31 Kan sagtens bruges til pølsevogn.
Beskyttet mod vand og støv iht. den internationale IP55-standard for indtrængningsbeskyttelse, kan anvendes i temperaturer på mellem -31 og 50 °C.
,Den skærm er perfekt til det brug der efterspørges, men for stor da trådstarter ønsker mindre format, nævnte skærmen fordi den passer til det det man efterspurgte ikke fordi det var Samsung, som du naturligvis insinuerer.
Med den pris bliver den nok ikke aktuel, desuden er det ikke en skærm beregnet til professionel brug, hvor der normalt stilles helt andre krav end til en skærm, der hænger hjemme i stuen, både med hensyn til miljøet, men også brugsmønsteret er normalt meget anderledes, så nej, den er på ingen måder perfekt til det brug, der efterspørges...
Af George1
#357089
Jo den ville være perfekt
Nemt at være bagklog Supergris da jeg kom med mit forslag var der hverken nævnt størrelse eller pris, og Jo den ville være go fin , og tåler at hænge udenfor i alle slags temperature så klare sagtens en pølsevogn.men som jeg skriver passer den ikke i størrelse, ikke mere pølsesnak ta
Senest rettet af George1 23. feb 2024, 00:27, rettet i alt 2 gange.