Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af barslund69
#317906
Både service center og forsikring da tvet er over 2 år og havde 4år forsikring
Tog så billede og video af problemerne
Af Beckham
#317907
Ok...min nuværende XE93 er så lige under 2 år gammel, så den går under standard garanti. Men stadigvæk sjovt hvordan de griber tingene forskellige an. Var noget overrasket over at de ikke ville have den ind på værkstedet, som jo var tilfældet den første gang.
Af barslund69
#317909
Hvis det er under de 2 år så vil de måske give pengene tilbage hvis du ikke kan få tilbudt det nye XH9505
Min forsikring sagde under 2 år så er det sony der dækker og der kan man tit for pengene eller andet tv
Over de 2 år skal man jo have tegnet en forsikring
Af barslund69
#317910
Har lige chekket knægten tv et XE8005
Sammen serie som vores bare billigere model. Det er fra maj 2017 så godt 3 år.
Der er 15 døde tordenfluer wow og 1 død pixel. Det er jo helt vildt. Har lyst til at ringe til sony og høre dem selv om de 2 år er gået. Så var mit 75" ikke ramt meget 2 tordenfluer og 3 pixel fejl
Af Beckham
#317912
Ok..vildt!! Så er spørgsmålet jo om de har fået bedre styr på situationen i de nyeste modeller? Jeg er rigtig glad for mit tv og skulle jeg ende med et XF9005 ville jeg nok også blive rigtig glad for det. Men det er da også lidt noget bøvl hvis man skal igennem en bytter hverandet år.

Må jeg spørge hvilket beløb du fik tilbage? Du behøver ikke at nævne selve beløbet, men var det en estimeret brugtværdi eller var det den pris du betalte da du købte det?
Af barslund69
#317915
Altså jeg kunne få det nye 9505 det koster 26k men da alt er i rest ordre pga corona var det til lev sidst i august
Så tog en anden løsning og fik de penge tilbage jeg har betalt minus forsikring
Så har bestilt et 85"9505 men det er så også i rest ordre så ved ikke hvornår jeg for det
Så kører lige nu med mit lgc9 i stuen lille 55"
Af Basto
#317916
Da jeg fik ombyttet min skærm var meldingen klar... Sony reparerer ikke skærme .. De fylder lageret når der kommer ny model og ombytter istedet.
Det kan åbenbart bedre betale sig.? Snart skal jeg ha tjekket om jeg også har haft besøg af de kryb :( så længe SONY laver så fantastiske skærme, Og vigtigst af alt.. De følger lovgivningen . Ja så er det svært at brokke sig

Mvh Michael


Mvh Michael .
Af Beckham
#317918
barslund69 skrev: 15. aug 2020, 15:48 Altså jeg kunne få det nye 9505 det koster 26k men da alt er i rest ordre pga corona var det til lev sidst i august
Så tog en anden løsning og fik de penge tilbage jeg har betalt minus forsikring
Så har bestilt et 85"9505 men det er så også i rest ordre så ved ikke hvornår jeg for det
Så kører lige nu med mit lgc9 i stuen lille 55"
Ok..lyder som en fornuftig løsning. Det eneste som holder mig tilbage fra XH serien er at selv 65" modellen nu har X Wide Angle delen. Jeg har ikke brug for de brede betragtningsvinkler, så vil foretrække det dybere sort niveau. En mulighed kunne jo også være at gå over i noget OLED, da de jo eftersigende ikke lider under problemet med tordenfluer. Men kan godt se at i 75"\85" bliver det en lige lovlig voldsom udskrivning..:-)
Af Beckham
#317919
Basto skrev: 15. aug 2020, 16:20 Da jeg fik ombyttet min skærm var meldingen klar... Sony reparerer ikke skærme .. De fylder lageret når der kommer ny model og ombytter istedet.
Det kan åbenbart bedre betale sig.? Snart skal jeg ha tjekket om jeg også har haft besøg af de kryb :( så længe SONY laver så fantastiske skærme, Og vigtigst af alt.. De følger lovgivningen . Ja så er det svært at brokke sig

Mvh Michael


Mvh Michael .
Ok....ja...det tyder jo på at de holder sig hårdt til den strategi. Bare lidt sjovt at de for mit vedkommende bliver ved med at snakke om "reservedelen", istedet for bare at kalde det et nyt tv.. :)

Og enig i at servicen fra Sony's side omkring dette problem virker til at være ret god. Har jo også selv været igennem turen en gang før...
Af Basto
#317921
Jeg ved så ikke om det også gælder Sonys Oled skærme? Altså ombytning eller reparation? Jeg er ikke Klar til chancen for burn in endnu. Med børn i huset . så jeg tager en tur mere med Lcd hvis jeg også skulle være uheldig denne sommer.
Men ja det er da pisse træls på godt jysk at de virkelig ikke formår at lukke skærmene ordentligt.
Af barslund69
#317922
Beckham skrev: 15. aug 2020, 17:11
barslund69 skrev: 15. aug 2020, 15:48 Altså jeg kunne få det nye 9505 det koster 26k men da alt er i rest ordre pga corona var det til lev sidst i august
Så tog en anden løsning og fik de penge tilbage jeg har betalt minus forsikring
Så har bestilt et 85"9505 men det er så også i rest ordre så ved ikke hvornår jeg for det
Så kører lige nu med mit lgc9 i stuen lille 55"
Ok..lyder som en fornuftig løsning. Det eneste som holder mig tilbage fra XH serien er at selv 65" modellen nu har X Wide Angle delen. Jeg har ikke brug for de brede betragtningsvinkler, så vil foretrække det dybere sort niveau. En mulighed kunne jo også være at gå over i noget OLED, da de jo eftersigende ikke lider under problemet med tordenfluer. Men kan godt se at i 75"\85" bliver det en lige lovlig voldsom udskrivning..:-)
Tror mig jeg vil også have sort. Mit XE klaret det rigtig godt og det nye XH klare det bedre også i de store størrelser. Har læst og set test så mange gange om det
Jeg har også et LG C9 Oled og der er flere områder mit gamle Sony er bedre efter min mening.
Der er +og - ved begge systemer
Men smag og behag
Senest rettet af barslund69 15. aug 2020, 22:03, rettet i alt 3 gange.
Af PeterD
#317926
Rart at vide at Sonys highend LCD skærme er praktisk talt ligeså gode som OLED skærme.

Gode ingeniører de har i det firma.
Af Basto
#317928
Kære Peter.. Kan du ikke vælge en af de andre tråde evt? Det er sku op ad bakke når du kun opsøger en diskution om Oled vs Lcd

Mvh Michael
Af Beckham
#317930
Basto skrev: 15. aug 2020, 17:32 Jeg ved så ikke om det også gælder Sonys Oled skærme? Altså ombytning eller reparation? Jeg er ikke Klar til chancen for burn in endnu. Med børn i huset . så jeg tager en tur mere med Lcd hvis jeg også skulle være uheldig denne sommer.
Men ja det er da pisse træls på godt jysk at de virkelig ikke formår at lukke skærmene ordentligt.
Jeg er egentlig også rimelig godt tilfreds med mit nuværende LCD. Har intet imod OLED, men til mit forbrug som en stor del tiden består af live sport synes jeg egentlig mit LCD fint kan være med. Men kunne godt gå hen at blive lidt træt af det hvis jeg skal bytte hvert andet år... ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13