Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Braemer
#317076
Hej med Jer, og tak for jeres store bidrag herinde! :D

Jeg har et 55' Panasonic fra 2014, som desværre er ved at dø med en masse lyspletter, spontane tænd/sluk mv. - så det er nok tid til noget nyt. Det var deres topmodel dengang som kostede 20k+
Jeg plejer altid at bruge lang tid på at undersøge hvad jeg skal have, men må indrømme at siden jeg sidst var igang tilbage i 2014 er der sket en masse, og jeg kan ikke helt finde hoved og hale i hvad man skal gå efter. Synes når jeg går ud og kigger på skærmene, at de fleste, især Samsung, har unaturlig farvekontrast som 'wow'-factor, men har lidt modsat effekt - vil hellere have et mere naturligt billede.

Har ingen præference til mærker, andet end Panasonic (da jeg har været super glade for dem tidligere, og synes de har haft de klart bedste paneler) og det skal udelukkende bruges til streaming, da vi hverken bruger flow-tv eller medieafspiller.

Der behøver ikke være en masse apps mv. indbygget i tv'et, da jeg foretrækker at sætte en ChromeCast på og så tage det meste der igennem.

Budget: Max 10.000 men helst 8.000

Hører gerne Jeres bud :D

Med venlig hilsen
Jesper
Af OleA
#317082
Du kan få Lg c9 55 tommer til under 9000. Alle gode tv vil iøvrigt have apps indbygget. Der er ingen som laver topklasse tv uden apps.

I dagligdagen vil du måske opdage at indbygget Netflix og andre ting fungerer nemmere end cast.
#317083
Overvej også LG B9S, som langt hen af vejen giver samme billedkvalitet som LG C9. Det sælges pt. til 7000 kroner i 55".

Det er ret unikt, at man kan få tæt på markedets bedste billedkvalitet i så lave prisklasser, synes jeg. Altså med OLED TV som disse.

PS: Er det en Chromecast Ultra du har pt?
Af Braemer
#317089
Rasmus Larsen skrev: 24. jul 2020, 14:17 Overvej også LG B9S, som langt hen af vejen giver samme billedkvalitet som LG C9. Det sælges pt. til 7000 kroner i 55".

Det er ret unikt, at man kan få tæt på markedets bedste billedkvalitet i så lave prisklasser, synes jeg. Altså med OLED TV som disse.

PS: Er det en Chromecast Ultra du har pt?
Har faktisk i dag været ude og kigge på B9S som pt. står til 6999 i Elgiganten - synes det har et super billede, næsten plasma lignende.
Når man så står der ude, virker et 55' bare næsten småt, og tænker om man ikke gerne vil 'opgradere' til en 65'.
Af OleA
#317097
65" er selvfølgelig at foretrække, men så må du over 10.000 hvis du vil have OLED. Alternativt gå lidt ned i billedkvalitet.
Af Supergris
#317115
Hvis du overvejer 65", og har pladsen, så er det ABSOLUT det, du skal gå efter, dog er priserne på 65"erne, set i forhold til 55"erne, ikke så gunstige i øjeblikket, men mon ikke de falder i nærmeste fremtid, så forholdet bliver mere fair?
LG 65B9 kostede jo 9999 kr., da LG 55B9 kostede 6999 kr., og LG C9 har tidligere været nede i 13000 kr.