Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Anonym
#316585
Halløj alle sammen

Jeg skal have nyt tv, de eneste krav jeg har er at det er mellem 60 og 70 tommer og det er et smart tv, min prisklasse er Max 6000 og da jeg ingen forstand har på det, ved jeg ikke hvad jeg skal kigge efter :D
Så ville høre om nogle af jer kloge hoveder ville kunne komme med nogle forslag til hvad man kunne købe? Hælder mest til Samsung, men det er ikke et krav :D
Af allo
#316588
tråde som denne er simpelthen så mærkelige...

bliver du måske klogere hvis du får 10 (ja...et par) forskellige bud??? - for det er hvad du kan forvente...

mit forslag:
- bruge lidt tid på at se div. tv i aktion...kig forbi Hifi Klubben eller U name it og bliv klogere på det på denne måde

jeg siger det ikke for at 'skubbe' dig væk men come on! - har du ingen forstand på det du søger så bliver du på ingen måde klogere på området fordi 5 andre nævner 2-3-5 forskellige skærme...
Brugeravatar
Af bbplayer
#316590
allo skrev: 7. jul 2020, 20:14 tråde som denne er simpelthen så mærkelige...
Enig, når man slet ikke har forståelse eller forstand på det, så kan man lige så godt købe det i butikken man selv synes er fint nok, for man kan jo ikke se hvad andre siger er godt, når man ikke forstår det. og så bliver tråden rigtig lang hvis man forklares dette, og ikke læser artikler og andre indlæg om dette men håber alle vil forklare det igen for tusinde gang.
Af henrik.yde
#316591
Anonym skrev: 7. jul 2020, 19:07 Halløj alle sammen

Jeg skal have nyt tv, de eneste krav jeg har er at det er mellem 60 og 70 tommer og det er et smart tv, min prisklasse er Max 6000 og da jeg ingen forstand har på det, ved jeg ikke hvad jeg skal kigge efter :D
Så ville høre om nogle af jer kloge hoveder ville kunne komme med nogle forslag til hvad man kunne købe? Hælder mest til Samsung, men det er ikke et krav :D
Et enkelt forslag mere, så er der jo lidt at arbejde med/vælge imellem:
https://www.bilka.dk/produkter/philips- ... /100538752
Af Anonym
#316592
Kan godt følge hvad i mener med at se det i butikken og tage den man bedst kan lide, men ved at skrive her kan jeg eventuelt få at vide hvad der er bedst til prisen, hvis jeg går i en butik risikere jeg at finde en sælger som giver mig det som er dyrest inden for min prisklasse og så går jeg hjem og er taget i r****, så derfor skriver jeg har, mest for inspiration osv
Af allo
#316594
Anonym skrev:Kan godt følge hvad i mener med at se det i butikken og tage den man bedst kan lide, men ved at skrive her kan jeg eventuelt få at vide hvad der er bedst til prisen, hvis jeg går i en butik risikere jeg at finde en sælger som giver mig det som er dyrest inden for min prisklasse og så går jeg hjem og er taget i r****, så derfor skriver jeg har, mest for inspiration osv
kort opsummering:
- alerførste svar: selvom at du understreger med blokbogstaver at dit budget ligger på MAX 6000kr så bliver der foreslået at du finder (hvis du kan) flere penge (forvirring begynder allerede der)
- 4 forslag (3 forskellige skærme)
- mange som nævner noget ejer et tv til ca. det dobbelte og ikke ved meget om budget-tv/low-end så det er bare et gæt/et forslag for at nævne noget...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#316595
Ahh, ét kapital. Ikke tre. Læg dertil at flere autocorrect ændrer “m” til stort i “max” og så er du måske nede på nul kapitaler

Mange sætter en lidt fiktiv grænse for beløbet, som kunne afskære dem fra at gøre en god handel. Ærgrelsen ved dårlig billedkvalitet hænger ved længe efter, at glæden ved at have sparet 500 kr er glemt...
Af Supergris
#316618
Det dummeste folk kan gøre, er at gå ud i en butik, uden at have en ide om, hvad de er på udkig efter!
Jeg har flere gange været udsat for, at folk er kommet til mig, efter de har været en tur i Bilka, Elgiganten eller lign., og er kommet hjem med det helt forkerte apparat, som slet ikke levede op til det, de regnede med.
Når jeg så spørger dem, hvorfor de ikke kom til mig, inden de gik ud at handle, lyder svaret, at de da troede, sælgeren i butikken vidste, hvad han havde med at gøre.

Problemet er, selvom sælgeren vidste, hvad det var, han solgte (hvilket er en sjældenhed!), så er de instrueret i, at sælge bestemte varer, som der er den største avance på, så man skal huske, de er ansatte som sælgere, ikke vejledere...

Vælger man et af de TV, der bliver foreslået her, så går det aldrig helt galt, og ofte er der flere brugere herinde, der har en finger på pulsen, og holder øje med de gode tilbud, som de gerne giver videre...
Af Grandahl
#316660
Jeg er med på flere af de andres Samsungs Q70, der får du meget tv for pengene, husk at det skal indstilles ordentlig ligesom alle tv skal. Når du finder din model kan du spørge efter indstillinger.
Af PeterD
#316663
Du får meget skærmareal for pengene hos Samsung, da både LG og Panasonic' kvalitet ikke går ned på det pris/kvalitetsniveau i den størrelse.

LG og Philips satser også mest på OLED, men så er prisen desværre også en anden.
Af Grandahl
#316664
PeterD det er nu mere fordi at Q70 er et zoneopdelt bagbelyst panel, der gør meget godt for billedkvaliteten