Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af KristianRoege
#315616
Hej. Vi er ved at se på at købe et nyt 65" tv til stuen vi har pt et gammelt og 47" og tænker at en 55" opgradering er for lidt.

Vi havde egentlig tænkt os at købe et oled, men da vi har små børn og en tendens til at pause og se meget fodbold så overvejer vi om et LED/LCD er den bedste løsning.

Vi vil helst under 10.000kr.

Jeg har fundet et Samsung Q65q9 FN til 8.999 kr. Men det er jo ikke helt nyt længere. Vi skal have det op og hænge på væggen og derfor tiltaler den model mig da man får det helt fladt og har en connect box.

Jeg er dog lidt i tvivl om det er "for" gammelt et tv ? Det har f.eks. ikke Atmos. Som jeg ser som en væsentlig svaghed og så kører det 4.0 os nu hvor de er kommet til 5.0.

Er det stadig et fornuftigt tv? Eller bør jeg vente til black Friday for at se om der kommer et godt tilbud på et 65" tv?

Der findes også Sonys model 65" 9500 men umiddelbart virker q9FN som et bedre tv?

Nogen der vil give et par gode råd?
Af George1
#315620
Q9FN er toppen af QLED sammen med Q90, men hvis
O.C. boks er et krav er der næsten kun Q85 som alternativ
Q85 har verdens bedste anti genskins skærm hvilket for mig er et kæmpe plus, ydermere har Q85 også et super billede og er en 2019 model.
Den er dog ikke på bud i 65" pt.
Men Power har et super bud på Q85 i 55" kr 6999.
Du kan godt få lidt atmos lignende oplevelse med en dyr soundbar, men for mig ville det ikke være et most.
Brugeravatar
Af KristianRoege
#315624
Det er et krav at tv'et er så tyndt som muligt da der skal placeres på væggen og man kommer til at kunne se det fra siden når man går ind i stuen. I fohold til beteagtningsvinkler så sidder vi altid næsten helt foran tv'et da vores stue er relativ smal.

Men et qe65 q9fn til 8.999 må næsten være et bedre køb end et qe55 q85 til 6999? Ret stor forskel på 55 og 65 o størrelse
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#315633
Jeg havde også nappet en Q80/82 til de penge frem for en Q60. Så har du da i det mindste fået nogle dimmingzoner (om end ikke så mange som i Q9).
Af Elox
#315634
Samsung Q80R er ikke det samme tv som Q85R uden One Connect boks. Samsung Q80R har ikke så mange dimming-zoner som Samsung Q85R. Jeg kender antallet i 55”, Q80 R har 50 zoner, Q85R har 100 zoner.
Af henrik.yde
#315636
Elox skrev: 10. jun 2020, 13:26 Samsung Q80R er ikke det samme tv som Q85R uden One Connect boks. Samsung Q80R har ikke så mange dimming-zoner som Samsung Q85R. Jeg kender antallet i 55”, Q80 R har 50 zoner, Q85R har 100 zoner.
Hvis det er tilfældet, så må det jo være forkert det som Flat Panels skriver omkring Tvet:

https://www.flatpanels.dk/artikel.php?s ... 1556009352
Af Elox
#315637
Hvis du mener “ Q80R er ligesom Q85R, men uden den separate One Connect-boks til stikforbindelser”. Det er ikke korrekt, der er også en forskel på dimming-zoner. Antallet af dimming-zoner er ikke noget Samsung oplyser om, så det kan man ikke vide før der kommer en test af modellen.
Af henrik.yde
#315638
Det har ikke så meget at gøre med hvad jeg "mener". Jeg læner mig bare opad hvad FP skriver om de 2 modeller. FP CITAT: Q80R er ligesom Q85R, men uden den separate One Connect-boks til stikforbindelser: CITAT slut. Om det så er en fejl kan jeg selvfølgelig ikke svare på.
Af daneinsg
#315643
Q9FN er og var ikke på lager til 8999.. jeg bestilte 2 gange hos Wupti og efter ordrebekræftelse fik jeg en mail samme dag det skulle have været leveret, at det var udsolgt - det stod stadig “på lager” og kunne stadig bestilles, så jeg bestilte igen -og igen samme besked.. de har vidst fået det sat som udsolgt nu ca 10 dage senere end min første ordre.
Hvis no-gap ophæng og one connect box ikke er et must, så er Q80/82R nok bedste bud til prisen for 65” fra samsung nu.
Jeg har bestilt et 75Q85R til stuen og venter på 55Q90T eller oled gx falder til under 10k da jeg vil have den størrelse tættest muligt på væg og ikke har brug for one connect box hvor det skal hænge.
Brugeravatar
Af KristianRoege
#315645
Så vidt jeg kan se så er Q9FN stadig på lager i enkelte Bilka og Føtex men kan godt se at det er udsolgt på Wupti.

Hælder til at købe et sådan tv. Selvom jeg synes det virker lidt dumt at give 9tkr for et tv som ikke er oled :-) havde egentlig regnet med at næste tv skulle være et oled tv. De siges er være klart bedre.
Af daneinsg
#315646
Bilka, Føtex og Wupti deler nok lager, men kan være de har nogle stående i butikkerne som de kan sælge.
Jeg gik specifikt efter modellen da den kun er 4cm dyb og kan monteres helt tæt på væggen. Tror ikke der er nogle oled ud over det helt nye GX fra LG der kan det - og det koster 3x mere i 65”