Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#315421
Her er lidt eksempler på hvorledes de afbilleder og beskriver at skærmen kommer helt tæt på væggen (eller med minimal afstand). Der er ingen af disse billeder der reelt svarer til virkeligheden. :((
Vedhæftede filer
IMG_7651.PNG
IMG_7651.PNG (1.36 MiB) Vist 2619 gange
IMG_7639.PNG
IMG_7639.PNG (1.52 MiB) Vist 2619 gange
IMG_4775.JPG
IMG_4775.JPG (989.65 KiB) Vist 2619 gange
#315422
Dine egne billede synes at tale sit eget sprog, og bekræfter hvad du siger, så der er nok nogle modeller som det beslag ikke passer til når det først kommer op i tommer der, eller så er det salgsgas som du lægger op til.

Godt du fik suppleret med lidt billede dokumentation der.
#315430
Hvis du kigger på billederne i reklamen fra Samsung, så kan du se en skygge bagved fjernsynet - dermed kan du også se, at den ikke er helt inde ved muren.
De bruger også formuleringen "nærmest bliver en del af væggen". Det som er forskellen, er at mange andre beslag hænger 5cm eller endnu længere fra væggen. De skriver faktisk også at der kan være en minimal afstand fra væggen og til fjernsynet, så mener ikke at de vildleder noget som helst.

Det billede hvor du holder vatterpasset opadbagsiden på fjernsynet, kan man ikke se hvad den rører ved ned af bagsiden - om du har vægbeslaget imellem eller ej
#315431
Men der er jo også et eller andet galt, når ikke tv'et hænger plan med væggen. Enten har du monteret noget forkert eller også er den for slap i tilt-mekanikken på vægbeslaget, til at holde den plan med muren.

Er du 200% sikker på at du har fået 2019 No Gap beslaget, og det ikke er en 2017 eller 2018 udgave at du har fået? Visuelt ser de så godt som ens ud, men målene er ikke præcis de samme, og de har forskellige modelnumre.

Hvis der er noget galt med vægbeslaget eller typen af vægbeslaget, er det jo ikke fjernsynets skyld...
#315603
Der var ikke magneter med til mit beslag. I filmen i linket ovenfor hænger det pænere (tilter ikke) pga. magneterne. Så hvis du vil bruge et no-gab på denne skærm, er det model WMN-M25EA/XC. Men det overholder ikke deres oplysninger om afstand til væg. Jeg har været inde i en anden butik og åbne en pakke på det nævnte modelnummer. Alle mål stemmer med mit.

Det virker til HrJensen ovenfor gerne vil forsvare Samsung, hvilket jo er helt ok, men det ændre ikke på at deres markedsføring af no-gap ikke stemmer med virkeligheden. Det indrømmer Samsung jo også selv i deres svar til mig, hvor de udtaler at skærmen slet ikke er tiltænkt til no-gap (fordi udsparingen ikke er dyb nok).

Jeg tror jeg selv laver et beslag så det kommer helt ind til væggen. Skærer en 8mm plade (så passen den med dybde i udsparing). Den monteres derefter med montage igennem muren (jeg har skabe på bagsiden)