Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hrbønne
#315270
Beckham skrev: 2. jun 2020, 20:32 Havde de 77" OLED 8.888? Det lyder næsten som en fejl..:-)
Den skulle være god nok at de også havde sat prisen "en smule forkert" på den skærm også. Desværre opdagede jeg ikke dette selv da jeg fokuserede på det gode tilbud der var på C9 som jeg selv stod og manglede.
Derved overså jeg 77" CX (ikke C9) til den tydeligvis forkerte pris. Om der så findes nogen i det danske land som har været heldige at få dem også, det ved jeg ikke.
Af allo
#315294
Broffen skrev:Jeg har læst deres prismatch igennem? Deres prismatch er bare ikke defineret så klart.
Jeg har aldrig benyttet mig af det, derfor jeg spørger om andre har haft erfaring med det.

Du kan stadig reservere tv, dog skal tvet hentes i butik

Hvis vi tager elG:
Prismatch gælder ikke:
Køtilbud - Nej
åbningstilbud- Nej
lokale tilbud - Måske, sælges i alle butikker der har dem på lager.
tilbud med begrænset antal - Er det vel nok, men det står der intet om i annoncen
og medlemstilbud - Nej
det kan godt være at du har læst det men...havde du nu læst-læst det så ville du ikke være i tvivl for det er defineret mere end klart...man kan ikke tage fejl af følgende:

"Hos os kan du være sikker på at få værdi for pengene og altid lave priser. Derfor tilbyder vi prismatch i købsøjeblikket.

Det betyder, at vi matcher prisen, hvis du finder samme vare billigere hos en af vores direkte konkurrenter i Danmark. For at prismatch gælder er det en forudsætning at varerne, som sammenlignes, er samme mærke og model. Det er også en forudsætning at varen er på lager hos konkurrenten og kan købes til den gældende pris. Vi vil bede om dokumentation på prisen f.eks. ved fremvisning af annonce, kvittering eller henvisning til tilbudssiden.

Prismatch gælder ikke (2):

Køtilbud, åbningstilbud, lokale tilbud, tilbud med begrænset antal og medlemstilbud.
Produkter solgt via vores Outlet eller af vores partnere via Elgiganten Marketplace.
Parallelimporterede varer hvor EAN-nummeret ikke stemmer overens med Elgigantens.
Udbetaling via tredjepartstjenester."

det er mig en gåde hvordan du kom frem til at "lokale tilbud - Måske..." men som sagt så har du (nok) ikke læst det som Elgiganten skriver ordentligt (for det hele det står ellers sort på hvidt)

og i det tilfælde (C9 55") så var det allerede udsolgt online og det med at man stadig kunne reservere det et par steder - det var ikke noget som man ville kunne bruge til noget dagen efter da det blev rettet inden andre nåede at åbne deres fysiske og web butikker så det med 'prismatch i købsøjeblikket' røg på gulvet allerede der ;-)

finder du et godt tv så se om du ikke kan få det hos HiFi Klubben - de matcher Elgiganten's, Power's og Bilka's priser og det vigtigste: de giver 3års garanti hvis man tilmelder sig deres nyhedsbrev (bedste 'spam' mail ever hvis man kan score ekstra 12mdr. garanti :-) )
Af Beckham
#315304
Hrbønne skrev: 2. jun 2020, 21:09
Beckham skrev: 2. jun 2020, 20:32 Havde de 77" OLED 8.888? Det lyder næsten som en fejl..:-)
Den skulle være god nok at de også havde sat prisen "en smule forkert" på den skærm også. Desværre opdagede jeg ikke dette selv da jeg fokuserede på det gode tilbud der var på C9 som jeg selv stod og manglede.
Derved overså jeg 77" CX (ikke C9) til den tydeligvis forkerte pris. Om der så findes nogen i det danske land som har været heldige at få dem også, det ved jeg ikke.
Ok..vildt. Der er nok en medarbejder som har haft travlt med at få rettet den pris tilbage til noget mere realistisk..:-)
Af Broffen
#315312
allo skrev: 3. jun 2020, 18:39
Broffen skrev:Jeg har læst deres prismatch igennem? Deres prismatch er bare ikke defineret så klart.
Jeg har aldrig benyttet mig af det, derfor jeg spørger om andre har haft erfaring med det.

Du kan stadig reservere tv, dog skal tvet hentes i butik

Hvis vi tager elG:
Prismatch gælder ikke:
Køtilbud - Nej
åbningstilbud- Nej
lokale tilbud - Måske, sælges i alle butikker der har dem på lager.
tilbud med begrænset antal - Er det vel nok, men det står der intet om i annoncen
og medlemstilbud - Nej
det kan godt være at du har læst det men...havde du nu læst-læst det så ville du ikke være i tvivl for det er defineret mere end klart...man kan ikke tage fejl af følgende:

"Hos os kan du være sikker på at få værdi for pengene og altid lave priser. Derfor tilbyder vi prismatch i købsøjeblikket.

Det betyder, at vi matcher prisen, hvis du finder samme vare billigere hos en af vores direkte konkurrenter i Danmark. For at prismatch gælder er det en forudsætning at varerne, som sammenlignes, er samme mærke og model. Det er også en forudsætning at varen er på lager hos konkurrenten og kan købes til den gældende pris. Vi vil bede om dokumentation på prisen f.eks. ved fremvisning af annonce, kvittering eller henvisning til tilbudssiden.

Prismatch gælder ikke (2):

Køtilbud, åbningstilbud, lokale tilbud, tilbud med begrænset antal og medlemstilbud.
Produkter solgt via vores Outlet eller af vores partnere via Elgiganten Marketplace.
Parallelimporterede varer hvor EAN-nummeret ikke stemmer overens med Elgigantens.
Udbetaling via tredjepartstjenester."

det er mig en gåde hvordan du kom frem til at "lokale tilbud - Måske..." men som sagt så har du (nok) ikke læst det som Elgiganten skriver ordentligt (for det hele det står ellers sort på hvidt)

og i det tilfælde (C9 55") så var det allerede udsolgt online og det med at man stadig kunne reservere det et par steder - det var ikke noget som man ville kunne bruge til noget dagen efter da det blev rettet inden andre nåede at åbne deres fysiske og web butikker så det med 'prismatch i købsøjeblikket' røg på gulvet allerede der ;-)

finder du et godt tv så se om du ikke kan få det hos HiFi Klubben - de matcher Elgiganten's, Power's og Bilka's priser og det vigtigste: de giver 3års garanti hvis man tilmelder sig deres nyhedsbrev (bedste 'spam' mail ever hvis man kan score ekstra 12mdr. garanti :-) )
Jeg synes tværtimod ikke står klart, som er til forhandlerens fordel. Nu hvor du åbenbart kan forstå teksten langt bedre end mig er du velkommen til at forklare det : )

Husk at tage udgangspunkt i tidspunkter fra min første besked, hvor tvet ifølge Bilkas hjemmeside kunne hentes på over 10-20 lokationer.

Hvor læser du dig frem til at varen skal være på lager online? Der står følgende: "Det er også en forudsætning at varen er på lager hos konkurrenten og kan købes til den gældende pris." - Dette var den ifølge Bilkas hjemmeside på over 10 lokationer, da jeg skrev indlægget.

Lokale tilbud er meget udefinerbart. Men du må meget gerne være sød at forklare hvad det specifik er, nu når du åbenbart kan læse det på sort og hvidt. Er det i 1% af kædens butikker? Er det 50% Er det lokationsbestemt? Skal det stå i annoncen?

Ligeledes er begrænset antal også meget udefinerbart. Er det 5 stk? 100 stk? En procentvis af solgte tv? Skal det stå i annoncen?

Jeg er enig med at det hele røg på gulvet på et senere forløb :)
Af allo
#315318
Broffen skrev: Husk at tage udgangspunkt i tidspunkter fra min første besked, hvor tvet ifølge Bilkas hjemmeside kunne hentes på over 10-20 lokationer.
man skal tager udgangspunkt i 'købsøjeblikket' (Elgiganten's pricematch regler - det står sort på hvidt) og ikke når de har lukket og hvor der ikke er en mulighed for at komme i kontakt med dem - så det med at man (på papiret) kunne reservere noget et andet sted mens Elgiganten holdte lukket - det kan ikke bruges som et udgangspunkt da tilbudet ikke længere var/er aktuelt indenfor deres åbningstider
Broffen skrev:Hvor læser du dig frem til at varen skal være på lager online? Der står følgende: "Det er også en forudsætning at varen er på lager hos konkurrenten og kan købes til den gældende pris." - Dette var den ifølge Bilkas hjemmeside på over 10 lokationer, da jeg skrev indlægget.
det er klart at varen skal være 'på lager' online hvis der er tale om en webshop (og ellers så skal den være 'på lager' eller/og 'på lager' online hvis der er tale om en fysisk forretning hvor man enten kan købe varen i en af fysiske butikker eller i deres online shop eller 'på lager' online hvis der er tale om en webshop)
og mht. det med 'på over 10 lokationer' - igen: det der gælder det er 'i købsøjeblikket'
Broffen skrev:Lokale tilbud er meget udefinerbart.
det er de absolut ikke...på ingen måde...kig forbi en Føtex, Bilka, Elgiganten eller U name it og du finder en del 'lokale tilbud' i form af demo/retur/udstillings/noget som den gældende butik bare skal af med tilbud - det er hvad 'lokale tilbud' betyder (fra elektronik til madspild, fra parfumer til tøj, fra 10 bøtter maling som de bare skal af med til Nintendo Swich controller som normalt koster 699kr men som de har sat ned til 199kr for de skal bare af med de sidste to som de stadig har i butikken - det er hvad man kalder for 'lokale tilbud' og som hverken Elgiganten eller andre pricematcher)
Broffen skrev:Ligeledes er begrænset antal også meget udefinerbart. Er det 5 stk? 100 stk? En procentvis af solgte tv? Skal det stå i annoncen?
igen: det er absolut ikke 'udefinerbart'
er der tale om 'begrænset antal' så skriver/angiver de de fleste gange antallet/hvor mange varer der er tale om lige ved siden af 'begrænset antal' - det er defineret og står/er opgivet i annoncen (men selve 'begrænset antal' uden tal er også nok)

kort sagt:
udgangspunkt = 'i købsøjeblikket' - for det er hvad de kan forholde sig til (når man kan komme i kontakt med dem - fysisk eller pr. telefon/chat/mail - så de kan se på sagen/tilbudet)
Af MKjaer
#315572
Så er mit C9 fra tilbuddet lige ankommet med pakkepost - så herfra er der intet at udsætte på tilbuddet fra Bilka. Blot til info for den som tvivler på om det var et ægte tilbud.
Af Jensinho
#315583
MKjaer skrev: 9. jun 2020, 14:49 Så er mit C9 fra tilbuddet lige ankommet med pakkepost - så herfra er der intet at udsætte på tilbuddet fra Bilka. Blot til info for den som tvivler på om det var et ægte tilbud.
77"eren? :o
Af Jensinho
#315586
MKjaer skrev: 9. jun 2020, 16:19 Nej dog ikke, kun 55c9, 77eren var en CX
Selvfølgelig O_O
Så kun der var skrevet om 77"eren her på side 2....det havde vist også været for godt til at være sandt :D

Men stadig en kanon god pris for c9 ;)
Af Bachlabar
#315617
Har også fået mit C9, prøvede lige at indstille det igår, men kunne ikke ændre sortniveau, den står til auto, og kan se at lav anbefales.

Nogen der har et godt råd til det?
Af nabr
#315802
Jeg fik også TVet leveret D. 9 fra tilbuddet. Lager har nok været meget begrænset, bestilte tidligt om morgenen efter prisalarm gik af kl. 02 om natten