Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#313537
Hej jeg har et oled b6 55 tommer pt. Men ville gerne op i en 65 tommer, så kikker lidt på et nyt. Kan se Q70 er nede i en god pris nu, eller skal man gi 7000 mere, for Q90? Eller Q900 så får man jo en box til hdmi 2.1

Venlig hilsen Søren
#313540
Jeg vil tro, at din LG B6 har mistet lysintensitet siden købet. Det har min LG E6 fra samme generation. Det sker med lysdioder, særligt OLED. LG hævder at have forlænget levetiden på OLED med senere generationer, men det får vi jo først syn for om nogle år, så hvem ved.

Jeg tror bare, at du ville blive ked af nedgraderingen til Samsung Q70R. Q90R ville være en bedre erstatning, men i dette marked synes jeg at prisen er sat optimistisk.
#313585
Hey.

Jeg er gået fra OLED B6 til et QLED Q95T fra Samsung 2020. Det er virkelig godt men dyrt ja. Nogle gange kan QLED ikke følge med OLED, og ikke kun i sort level. Du får meget lys, i lyse ting du sætter tvet til at vise, men syntes nogle gange det kan være svært at se hvad der ellers er på billedet, når der vises et mørkt billede med nogle objekter rundt om, som er lyst.

Men jeg var selv 3-4 uger om at bestemme mig om tv model. Havde selv et Q80T hjemme, og det syntes jeg var en katastrofe. Billedet var virkelig ikke godt.
Senest rettet af VILLAFOREVER 1. maj 2020, 15:17, rettet i alt 1 gang.