Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Globulus
#312422
OCB til Q90R har indbygget blæser (blæsere?), så man må da håbe, at Samsung har dimensioneret dem til behovet, men man må også gå ud fra, at de har lavet boksen så lille som muligt og - efter klager om støj fra tidligere udgaver - har valgt en profil, der minimerer støjen, dvs. kører varmeudviklingen til grænsen.

Boksen skal selvfølgelig stadig have mulighed for at komme af med varmen.
Af SLL
#312614
Jeg har bestilt garantirep. til mit nye 55" Q90R. Det var lidt meningen, at jeg ville have et ombytter tv. Men pga. Covid-19 problematik i huset her, så har jeg ikke haft mulighed for at aflevere det hos Power.
Selvom man sender billeder osv. til Power, så skal de stadig have tv'et i hænderne, før de vil gøre mere ved sagen. Jeg ville jo gerne beholde tv'et, for jeg syntes det er super godt, når vi ser bort fra panelets døde pixel linjer.

Samsung til gengæld, de ville gerne komme og fikse tv'et onsite. Så det har jeg bestilt nu. Nyt panel er bestilt til tv'et. Så håber jeg bare på, at service teknikeren ikke ridser mit "nye" tv, når du nu skal skilles ad. Ligeledes, at panel typer matcher de panel som allerede sidder i tv'et fra fabrikken.

Spørgsmål:
Jeg ved, at Samsung benytter forskellige paneltyper til Q90R (fremstillet på forskellige fabrikker). Vil det være lige meget hvilke panel man sætter i, bare til er til et Q90R?

Jeg er lidt bange for, at man måske kunne finde på at sætte en Q70 el. Q80 panel i tv'et, hvis det altså kan lade sig gøre i praksis. Og så få et dårligere billede efter rep.
Af George1
#312627
De sætter et Q90 panel i, billed kvaliteten skal være præcis samme standard som før rep. Hvis du stadig har retur ret og mulighed for det, nu landet åbner lidt op🙂 kan du jo også bytte til nyt.
Har selv afmeldt rep og bestilt sprit nyt flad dyr.
Ellers ikke mange reklamationer på Q90 iforhold til antal solgte, men man kan være uheldig.

Kvaliteten er ikke som da jeg købte mit super 32" PL10 F panasonic billedrørs tv på 60 kg til 16000 kr. <B
Af SLL
#312641
Tak George1. På fredag er sidste dag for returnering af tv'et til Power, for at få pengene tilbage. Problemet er bare, at jeg er blevet ret glad for tv'et, og gerne vil beholde det. Power vil med stor sandsynlighed også sende det til rep., uden mulighed for en ombytter til nyt q90r.
Så kan jeg ligeså godt få lavet tv'et onsite i hjemmet, det er nemmere.

Jeg fik tv'et til 9500, så prisen er god. Pt. er 55" modellen oppe på 15.000 - 16.000 kr. igen, som jeg syntes er alt for meget. < 10 kilo er mere fordøjelig.. rimeligt.

Det eneste som stadig plager mig lidt, er udskiftningen af panelet, samt hvilke panel type jeg får. I service menuen kan man sikkert se hvilke panel der sidder i tv'et. Jeg håber bare, at en anden type q90r panel, vil være ligeså godt som det der sidder i.

Man ja.. jeg er sq heller ikke så vild med at reparerer på et helt nyt tv.
Af George1
#312646
Nå ok kan godt forstå du vælge rep, da du ikke kan få byttet til helt nyt.
Tror ikke du skal være så bange for panel udskiftning, held og lykke med rep,
Af PeterD
#312651
George1 skrev: 15. apr 2020, 10:01 De sætter et Q90 panel i, billed kvaliteten skal være præcis samme standard som før rep. Hvis du stadig har retur ret og mulighed for det, nu landet åbner lidt op🙂 kan du jo også bytte til nyt.
Har selv afmeldt rep og bestilt sprit nyt flad dyr.
Ellers ikke mange reklamationer på Q90 iforhold til antal solgte, men man kan være uheldig.

Kvaliteten er ikke som da jeg købte mit super 32" PL10 F panasonic billedrørs tv på 60 kg til 16000 kr. <B
Dét er jo også Panasonic ;)
Af George1
#312654
Morning Peder D
Der er stort set ikke nogen kvalitets/holdbarheds forskel på de forskellige mærker i dag kan dog være forskel i samlekvaliteten her er QLED 90 fra dit ynglingsmærke i top ingen knirkeri her.