Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#306217
Du får lidt blandet features under HDMI 2.1, såsom VRR, eARC, HFR osv. De fleste features giver mest mening med spilkonsoller og det bliver så tidligst til jul næste år.
Af Vasen
#306221
Ja hvis man er gamer, så er ALLM og VRR værd at have, ellers ikke. Og det er værd at bemærke at C9 understøtter G-sync til PC brug. Men igen , kun hvis man er gamer :D Det er så ikke en 2.1 feature, men en feature på LG.
Af Zion
#306223
Grandahl skrev: 26. nov 2019, 06:03 Zion den holdning tror jeg du kommer til at stå rimelig alene med, jeg er ihvertfald lodret uenig i din anskuelse Plasma kontra OLED.. For mig er der lysår til forskel.

Angående din holdning Plasma vs LCD kan jeg regne ud at du kun taler om absolut sortniveau/billedkvalitet, men på mange andre parametre har LCD jo været foran i mange år. Og hvad folk tillægger den største værdi for dem i valg af tv kan jo være lige så rigtigt som billedkvalitet..
Lysår ? Pioneer slår den på banding, på bevægelser mv. folk der modtog et tv med g10 teknologi i deres krp 500m , havde kontrast niveau tæt på oled, og det ville
Kun ha været en 2010 model, var den blevet lavet. Med 8års mere udvikling havde
Plasma leveret hvad oled gør i dag uden banding og langt bedre motion.
Eneste punkt lcd har været foran har været lysstyrke.
Af Grandahl
#306225
LCD er vel også nogen “Slankere” og lettere, ligesom den slet ikke bruger de samme Kilowatt i strømforbrug.. Jeg kan godt regne ud det er ubetydelig for dig..

Jeg gider ikke begynde at nævne alle de parametre hvor OLED er foran, jeg tænker du er klar over dem... Plasma er en død teknologi nu, og en del af historien ligesom de gamle tv med lysstofrør..

Men hold du bare fast i din overbevisning, det er fint nok..
Af Zion
#306228
Igen vi snakker igen kun billedekvalitet, intet andet.
Video af en modificeret altså ændret volt på en Pioneer mod et lg oled.

https://youtu.be/a_MUhfOPyEQ

Nu har du vel dokumentation nok til at forstå at plasma havde slået oled på ren billedekvalitet hvis de var forsat.
Brugeravatar
Af bbplayer
#306229
Zion skrev: 26. nov 2019, 12:34 Igen vi snakker igen kun billedekvalitet, intet andet.
Video af en modificeret altså ændret volt på en Pioneer mod et lg oled.

https://youtu.be/a_MUhfOPyEQ

Nu har du vel dokumentation nok til at forstå at plasma havde slået oled på ren billedekvalitet hvis de var forsat.
Uden at have set meget af den video så er tv't til højre da det bedste af de 2 :)

Der er klart nogle overgange som vist indikerer plasma på tv't til venstre som flydende farver og manglende skarphed.

Synes ikke jeg ser nogen vinder hvis det er en pioneer som nogen har leget med, de har nok mere ødelagt den efter video'n og ville køre den til genbrug, når man først piller for at forsøge at bevise noget som ikke er særligt virkeligt.
Brugeravatar
Af bbplayer
#306231
Torben Rasmussen skrev: 26. nov 2019, 11:30 Du får lidt blandet features under HDMI 2.1, såsom VRR, eARC, HFR osv. De fleste features giver mest mening med spilkonsoller og det bliver så tidligst til jul næste år.
Når og hvis der kommer en kompatibel UHD afspiller, så er det vel oplagt at de vil forsøge sig med 48fps / HFR .
Så må eARC+HFR+2160p da give den ultimative gengivelse, hvis de bruger materiale som forhåbentlig stadig ligger i oprindelig format, som ringens herre var i.

Om der så er en masse andet materiale som gør en ny afspiller skal købes for at opnå det ekstra må fremtiden jo vise.

Måske vil branchen tjene på det, og laver et nyt UHDv2 medie til formålet.
Af Zion
#306233
Bbplayer og tv’et til højre er pioneers 10 år gamle plasma, og den til venstre er en oled. Så du siger faktisk at plasmaen er bedst. I redt my case :D
Af Zion
#306234
Den dør ikke af at man piller ved volt. Den bruger bare dobbelt så meget strøm, men holder uden problemer. De fleste nørder har tweaket deres krp modeller som du ser der.
Brugeravatar
Af bbplayer
#306236
Zion skrev: 26. nov 2019, 14:19 Bbplayer og tv’et til højre er pioneers 10 år gamle plasma, og den til venstre er en oled. Så du siger faktisk at plasmaen er bedst. I redt my case :D
Så må du på engelsk kursus, for det går vist ned at bakke med den fortolkning? LEFT? Har du problemer med højre/venstre, så skal du bare sige det.


To the LEFT Aug 2008 European Pioneer KRP 500M with 10K hours (Reseted and Volt modified with close to 0 blacks= No visible glow to the blacks in a dark room)
To the RIGHT 2017 LG 55" B7 OLED


hov,
Det betyder jo så, du tog fejl, og giver alle andre OLED ejere ret her, så plasma er en død fisk, som du først antog andet om :)
Af Zion
#306237
Argh havde ikke set beskeden der, antog da den hed b7 vs Pioneer at det var sådan de stod. Men uanset hvad kommer den ret tæt på og se så hvis den var udviklet i 9 år mere hvordan den ville stå i dag.
Brugeravatar
Af bbplayer
#306240
Som andre, tror jeg ikke på plasma anno 2019. Nyeste bud er OLED, måske Samssung OLED på 65" om nogle år, slet ikke miniLED fra TCL, det er for dyrt.

Vi kan altid tro og mener noget kunne udvikle sig på X år, se den danske elbil, hvis den var fortsat i 2019 :) Så ville vi være dominerende , sure!