Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zion
#305746
Hvad ville i vælge. 65” lg c9 eller 75” Q85R
Afstand til tv ca 4 meter. Står til henholdvis 12k og 18k.

Hvor tæt er billedekvaliteten fra Samsung til oled.

På forhånd tak.
Af Grandahl
#305750
Det er næstbedste LCD skærm fra Samsung, jeg har set den, den er fremragende, dog ikke på OLED niveau, men en Top LCD skærm, det der gør sammenligningen svær er de to forskellige størrelser.. En større skærm giver altid noget mere, men det er svært at afgøre.. Det må blive dit valg..

Ligger Vesterport i Kjøbenhavnstrup ?
Af Zion
#305751
Okay men Hvad jeg har ku læse mig til er der minimal med forskel billedemæssigt mellem Q85 og Q90.

Rasmus og Torben. Hvad er jeres mening her ?

Grandahl.

Det er netop min hurdle, 77” oled er simpelthen for dyrt. Og hvis oled kun er minimalt bedre, så giver størrelsen en del. Men jeg kommer fra en Pioneer 600m. Så et ordentlig sortniveau og kontrast er et must.
Ja det ligger i Kbh :D
#305753
Der er flere zoner i Q90, men ellers vil de performe ret ens. Det er virkelig svært at opveje billedkvalitet mod størrelse. Det er to helt forskellige parametre, så jeg kan ikke give dig facit. Jeg valgte i sin til LCD for at kunne rykke op i 65”, og skiftede så til OLED da priserne passede bedre. Det fungerede fint og jeg er sikker på, at du vil blive glad for begge løsninger uanset hvilken du vælger.
Af Zion
#305755
Tak for din holdning Torben. Jeg er bare så hamrende usikker om kvaliteten er god nok på sådan en LCD fætter, plasma fanboy du ved :D Bliver formentlig et valg jeg tager derhenne medmindre det hele er udsolgt, gider ikke stå i kø :D
Af Grandahl
#305766
Altså den Q85 er altså noget bedre end de gamle plasmaskærme det er helt sikkert, og Det er OLED selvfølgelig også.. Det vil blive en solid opgradering uanset.

Jeg fandt selv ud af det.. Vesterport ligger i København.. For langt væk for mig 😃
Af Zion
#305769
Okay det lyder til uanset valget vil jeg blive glad. Så må jeg i tænkeboksen omkring størrelsen kontra lidt bedre billedekvalitet
Af George1
#305806
Hm med 5 meters afstand havde jeg valgt 75" men du har 4 meter så på vippen 65 " OLED ville være fint, hvis dit forbrugsmønster passer til et OLED panel, men som andre skriver at prøve/se begge skærme ville være en go' ide