Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Glenn-dk
#25935
Hej har et problem med et tv jeg lige har købet

Når jeg ser tv spiller og ser Dvd. så når baggrunden er Mørk og der kommer lidt lys i baggrunden så er det som det skifter til mørk og lys helle tiden...Tror nok det hedder Lyshomogeniteten

Er der noget man kan gøre ved det...Eller ska jeg prøve at få det byttet

Link til Tvet.
http://www.shoppen.nu/product_card.php? ... 37PFL5522D

Håber en kan HJÆLPE. :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#25944
Altså: skifter hele skærmen fra lys til mørk (og omvendt)? For så er det nok den dynamiske kontrast du skal slå fra i stedet. Den vil typisk skrue op og ned for lysstyrken når billedet skifter imellem lyse og mørke scener.
Brugeravatar
Af Glenn-dk
#25952
Det tror jeg ikke...men kan prøve. går ind i hoved menu også på Billede også er der Kontrast som er på 60... også er der Kontrast+ på sluket

Hvor maget ska jeg gå ned i Kontrast?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#25955
Du skal ikke justere på kontrasten. Det er den funktion der selv skruer op og ned for lysstyrken du skal have slukket for. Det hedder i populær tale "dynamisk kontrast" og det er det tal du ofte se angivet som 8000:1 i specifikationerne.

Jeg ved ikke hvad funktionen hedder på et Philips TV. Det må du konsultere din manual om, men det er givetvis Kontrast+ du skal have slået fra. Er problemet der stadig når denne funktion ikke er aktiveret?
Brugeravatar
Af Glenn-dk
#25958
Kontrast+har jeg lige slået fra...Hjælp ikk noget...det der
dynamisk kontrast ska det være i hoved menuen?

Ska nok lige kig i manual om der hedder noget dynamisk kontrast

Fandt noget der hedder Banner-Varighed den er på 4 er det noget med det at gøre?





hoved menuen:

Billede
lyd
finesser
indstil
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#25968
Jeg tror at den dynamiske kontrast er det der hedder "kontrast+".

Kan du ikke beskrive problemet lidt nærmere? Evt. tage et billede af det med et digitalkamera?
Brugeravatar
Af Glenn-dk
#25970
Har sendt en Mail til dig med billdrene
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#25971
Jeg vil hellere have at du uploader dem på en af de gratis billedservere der findes rundt om på nettet og linker til billedet så andre også har en chance for at hjælpe.

For mig ser det ud til at skærmen stadig har den dynamiske baggrundsbelysning slået til som forsøger at skrue op for lysstyrken når den hvide tekst vises.