Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tarok
#25777
Krav til TV:

1) skal være rigtig god til at håndtere bevægelser, da jeg ser meget sport.
2) størrelse 32 eller 37".
3) farverne skal være naturlige

Er der nogle gode forslag? Jeg har naturligvis sådan i det små gjort mig nogle tanker og har da også nogle favoritter, men jeg vil gerne høre andres forslag helt uafhængigt af mine egne emneforslag.
Af tosa
#25788
tarok skrev:Krav til TV:

1) skal være rigtig god til at håndtere bevægelser, da jeg ser meget sport.
2) størrelse 32 eller 37".
3) farverne skal være naturlige

Er der nogle gode forslag? Jeg har naturligvis sådan i det små gjort mig nogle tanker og har da også nogle favoritter, men jeg vil gerne høre andres forslag helt uafhængigt af mine egne emneforslag.
Hej tarok. Du skriver ikke noget om budget og/eller om det i givet fald må være større end de 37" (evt. 42"), men here goes:

1) De bedste TV-modeller på markedet (i 42") til at vise netop hurtige panoreringer/bevægelser i sport er panasonics TH-42xx70 og Pioneers PDP-428xx. xx er fordi der er flere forskellige modeller at vælge imellem. Skal de være 37", er det kun panasonic der leverer deres i 37" i modellerne TH-37xx70.

2) Størrelse skriver du skal være 32 eller 37" - erfaringen siger, at man vænner sig hurtigt til en stor skærm, og mange ville ønske de havde valgt modellen større end de valgte. Hvis det er pga. budget, kan jeg sige, at Panasonics 42" kun er marginalt dyrere end deres 37" i øjeblikket (vi snakker under 1000 kr.). Og med 37" afgrænser du dig fra Pioneers skærme (men de er så også en del dyrere end panasonics)

3) Naturtro farver. Her er der ét mærke der går igen alle steder - Pioneer. De leverer med deres 428xx og 508xx de absolut mest naturtro farver på markedet (især hvis man får skærmen kalibreret). Men igen så kommer vi over de 37", og prisen er ikke i den billige ende.
En næsten lige så sikker 2. plads mht. naturtro farver er Panasonics skærme, der i PV og PX versionerne tilmed er rimeligt prissatte.
Af tarok
#25808
Kravet var: 32"-37" tv, da det skal stå på et rimeligt smalt sted på en gulvstand.

Jeg kan afsløre at jeg kigger på en Philips 32 eller 37PLF9632D - Link TrustedReview
Dette lcd skulle være helt eminent til at håndtere bevægelser dvs. god til sport. + gode tilslutningsmuligheder.

Et andet emne er: Panasonic 37" TH-37PX70.
Dette tv får også gode anmeldelser, men har færre tilslutningsmuligheder og klarer ikke 10080p/24hz. Men plasma er jo god til bevægelser.

Er virkelig i tvivl og er også åben for andre forslag - men tror selv, at jeg har fundet noget af det bedste.

INFO: Budget er ikke en så afgørende faktor. Jeg handler sjældent tv, og vil så også have det rigtige, når jeg køber. Tilkobling til PC bliver ikke nødvendigt.
Senest rettet af tarok 3. nov 2007, 10:21, rettet i alt 2 gange.
Af Malone
#25809
Jeg har 37pfl9632, og er overud tilfreds med billedet til sport, der er hverken skygger/spøgelser ved tennis eller fodbold.
hvis det kan hjælpe på dit valg.
og så er det jo også rigtigt flot at have stående, og har ambilight. 8)

Min personlige mening er 96- og9732 nok de bedste LCD på markedet.
ja sony har lige lavet nogle flotte x serier men den har stadig 8ms mod Philips' 3ms.
(pu ha, jeg kan komme galt afsted med den udtagelse) O-O
Af tarok
#25810
Malone skrev:Jeg har 37pfl9632, og er overud tilfreds med billedet til sport, der er hverken skygger/spøgelser ved tennis eller fodbold.
hvis det kan hjælpe på dit valg.
og så er det jo også rigtigt flot at have stående, og har ambilight. 8)

Min personlige mening er 96- og9732 nok de bedste LCD på markedet.
ja sony har lige lavet nogle flotte x serier men den har stadig 8ms mod Philips' 3ms.
(pu ha, jeg kan komme galt afsted med den udtagelse) O-O
De eneste negative ting, jeg har læst om Philips 9632D er, at synsvinklen er noget indsnævret i forhold til konkurrenterne og der kan høres én for nogle brugere irriterende hyle/summetone ifølge tyske brugererfaringer. Er det noget, du oplever som et problem?
Af Malone
#25813
Synsvinklen har jeg ikke oplevet noget negativt ved og har aldrig læst/set nogen der syntes det er et problem..

Men hyletonen er et problem. jeg har afleveret mit til rep. for at få det løst. tonen er der kun ved standby, altså når det står slukket til dagligt.
De fleste jeg har snakket med syntes ikke det er et problem. men personligt gider jeg ikke have en 'defekt' vare stående og syntes at når man nu giver 10.000-13.000 spænd for noget så skal det også bare virke!

dog skulle problemet være løst på de modeller der er i handlen nu..
Af tarok
#25814
Malone skrev:Synsvinklen har jeg ikke oplevet noget negativt ved og har aldrig læst/set nogen der syntes det er et problem..

Men hyletonen er et problem. jeg har afleveret mit til rep. for at få det løst. tonen er der kun ved standby, altså når det står slukket til dagligt.
De fleste jeg har snakket med syntes ikke det er et problem. men personligt gider jeg ikke have en 'defekt' vare stående og syntes at når man nu giver 10.000-13.000 spænd for noget så skal det også bare virke!

dog skulle problemet være løst på de modeller der er i handlen nu..
Okay - tak for svar. Afgørelsen er svær for begge tv har fået rigtige gode anmeldelser og så er det jo også et valg mellem 2 teknikker. Men uanset teknik, så gælder det om at få det bedste skræmbillede til mit formål. En svær beslutning synes jeg.
Af tosa
#25832
Lige en lille sidebemærkning. Du kan normalt ikke se forskel mellem 720p og 1080p på så "små" TV medmindre du sidder meget tæt på.

Du skal jf. DENNE BEREGNER sidde 1,5 meter fra eller tættere, for at kunne skelne mellem 720 og 1080p med en 37".
Du skal sågar inden for 2,8 meter for at kunne skelne mellem 576 og 720p.
Mht. 24fps, skal du lige sikre dig, at det TV du køber viser det "på den rigtige måde". Jeg er ikke helt sikker på hvad det præcis er, men der har været skrevet meget omkring det, og nogle TV lover 24fps, men løser det på en meget utilfredsstillende måde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#25835
Ydermere så har du kun brug for 24p i det øjeblik du køber en afspiller der kan spyttes 24p ud, såsom en BlueRay afspiller. I dagligdagen har det ikke nogen gavnlig effekt at TV'et kan modtage og afspille med multiplums af 24 Hz.
Af tarok
#26132
Jeg er nok efter en rundtur hos forskellige forretninger blevet lidt mere stemt for Panasonic TH-37PX70E, da jeg synes stadigvæk der kan være bevægelsesstøj eller digital støj ved LCD. Jeg synes at Panasonic viser SD TV og sport lidt bedre.