Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#25668
Alloohha..

Jeg har nu slukøret måtte erfare at det samsung tv jeg havde øje på ikke understøtter digitalvisning af mit kabeltv, medmindre jeg investere i en selector..(og så er ideen i en fjernbetjening til tv'et jo ligesom røget!)

Er der nogen der har en ide til et 37"-42" ldc tv, der har en digital-tuner til kabeltv..(mener den hedder DVB-C), en kontrast på mindst 1:8000, lysstyrke på min. 500 /cm2 og kunne tage full HD.
budgettet ligger på omkring 10k-12000.

enhver hjælp vil være meget værdsat, da jeg endnu ikke har fundet et sted hvor man kunne påføre dvb-c som søgekriterie.

på forhånd tak O_O
Af Jesper12345
#25718
Prøv Sony's 42D3000. Den er med DVB-C tuner, og får rigtig god omtale. Den er godt nok ikke med full HD, der skal du op i deres nye model. Mener den hedder 42D3500
Af Beckham
#25724
Til gengæld har 40D3000 100hz motionflow, hvilket er at foretrække frem for full hd, hvis man spørger de kloge hoveder.

Har i øvrigt selv en 40D3000 og kører stofa digital tv på den. Er rigtig godt tilfreds indtil videre. Modellen er dog ved at udgå, så du skal være hurtig, hvis du skal nå at få fat i et eksemplar, da lagerne rundt omkring er ved at være tømte.
Af svarrer
#25739
Hejsa.. og tak for tilbagemeldingerne :)

jeg har kigget lidt på de valgte tv.. og har nu fundet et alternativ :
Sony KDL-40T3500, som er i Full HD, (burde ha dvb-c tuner..står lidt uklart) og har en bedre kontrast. men .... nu falder jeg så i faldgruppe 2: der står den har en alm. kontrast på 1:1500, og en dynamisk på 1:10.000

er dette godt nok?!.. jeg kiggede på et samsung, hvilket havde 1:15.000 ?!
Sony specs:
http://www.sony.dk/view/ShowProduct.act ... LCD+TV#tab

på forhånd tak!
Af bang_22
#25741
Jeg har søgt med samme kriterier som svarrer, og synes heller ikke det er let at finde tv med DVB-C tuner.

Jeg var så igår nede hos en forhandler som fortalte mig at selvom jeg køber et tv med DVB-C tuner så kan jeg kun se DR1, DR2 og TV2 i digital kvalitet. Hvis jeg vil se andre skal jeg købe et kort for ca. 1000kr+betale 200kr om året. Dette er også fint nok for så behøver jeg stadig kun én fjernbetjening.

Derudover sagde han at der skiftes til HD-tv om et par år så selvom jeg har en DVB-C tuner nu skal jeg alligevel have en box sidende ved siden af om et par år. Passer det virkelig at man ikke kan undgå at skulle have box+ekstra fjernbetjening i fremtiden?

Som det fremgår er jeg bestemt ikke interesseret i at have flere fjernbetjeninger. Hvordan har andre løst dette problem? Ville jo også gerne kunne udnytte det større udvalg af tv som ikke har DVB-C tuner, men stadig nøjes med én fjernbetjening.

Sorry hvis spm. er trivielle. Er lidt ny på området, men har læst jeres guide her på flatpanels.dk og kigget i flere af trådende på dette forum.
Af Beckham
#25764
Hvis du køber et TV med DVB-C tuner, så skal du have et CA-modul + et kort fra din tv-udbyder som du kan putte ind i modulet. Modulet sætter du så ind i siden af tv'et og så er du kørende med digitalt tv. Hvad kortet koster afhænger lidt at hvem du modtager kabel-tv igennem. CA-modulet koster 400-500 kr.

Det er rigtigt at de færreste tv med DVB-C tuner kan er klar til at modtage HDTV. De eneste tv jeg hørt om der kan dette, er nogle af Sony's nye topmodeller. Tjek bravia.dk, her kan du se hvilke som også er klar til HDTV.
Af bang_22
#25770
Tak for svaret.
svarrer skrev: jeg har kigget lidt på de valgte tv.. og har nu fundet et alternativ :
Sony KDL-40T3500, som er i Full HD, (burde ha dvb-c tuner..står lidt uklart)
Det ser ikke ud til at 40T3500 har DVB-C tuner.
Se: Bravia.
------------

Nå, men dvs. at man ikke kan undgå at skulle vælge et af de få tv med DVB-C for at undgå flere fjernbetjeninger, hvilket indskrænker udvalget til Sonys modeller eller hvordan?

Har så kigget på Sonys modeller og 40D3000 samt 40D3500 er interessante. Så vidt jeg kan se har 40D3000 motionflow 100Hz men ingen Full HD, men 40D3500 har Full HD men ingen motionflow 100Hz!? Kan det virkelig passe at 40D3500 ikke har motionflow 100Hz?

Jeg ser en del fodbold, så hvad ville I anbefale!? Motionflow 100 Hz eller Full HD?

Tak for et fantastisk forum!
Af Beckham
#25772
Jeg har ikke set D3500 i aktion, men har selv et 40D3000 og det er rigtig godt til fodbold. Generelt set mener mange af de kloge hoveder også at 100hz motionflow er langt mere værd end Full HD, når det kommer til skærme i denne størrelse.