Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#25436
Hej Forum.

Jeg står overfor at købe et Sony KDL32D3000.
Jeg vil gerne fremtidssikre i det omfang det er muligt, så fjernsynet kan modtage jord-baseret digital TV i MPEG4 format når det bliver standart i 2012. (Beskrevet i artikkel fra recordere.dk: http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 9&zoneid=3)

Jeg vil gerne undgå en eksterne boks med deraf følgende ekstra ledninger og fjernbetjeninger - også efter 2012, og jeg regner med at fjernsynet holder så længe!

Er der nogen der ved, om det Sony kalder for CAM-indgang er det samme som den CI-indgang der kræves, for at undgå en ekstern boks til modtagelse af digital TV efter 2012?
Af TYBO
#25440
Lidt vildt at købe et TV lige nu for noget som måske kommer om 5 år.
Der kan edername ske meget inden da.
Der er også helt andre langt bedre skærme på markedet til den tid til ingen penge. Så hvis jeg var dig ville jeg tage det med hvis det er med i prisen men ikke noget man vil betale mange tusinde kr ekstra for nu.
Af NP37
#25446
Tak for dit indlæg TYBO - og ja, jeg ved godt at om 5 år er fjernsynet håbløst forældet... Men spørgsmålet er stadig om Sonys CAM-indgang er den samme som en CI-indgang, da fjernsynet sikkert ikke bliver skiftet ud de næste mange år.
Er der nogen der ved det?
Af Beckham
#25448
Ja, den indgang som er i 32D3000 kan godt betegnes som en CI-indgang. Den kan dog kun tage MPEG2 som det er nu, men ifølge artiklen du linker til, er man i allerede igang med at lave moduler som kan konvertere MPEG4 til MPEG2.