Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Femerling
#23392
Når man nu har fået sig en PS3, og er igang med at lede efter HDTV, skylder man så sig selv at finde et FullHD eller er forskellen på 720p/1080i og 1080p så lille at det ikke betyder noget?
Jeg kunne forestille mig, at det stod sådan til, at jo større fjernsynet blev...
Men ved hvilken grænse skal man så gå over til FullHD? Er det ved 37'' og over?

Vh femerling
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#23396
Med en PS3 til spilbrug vil du helt klart få noget ud af fullHD. Men de fås ikke i 32" modeller, som du selv er inde på.
Af Jonster
#23398
Undskyld yakken, men hvad er det dog for en udtalelse. Det er absolut ikke nødvendigt at skulle have FullHD på 32" eller 37" med mindre du sidder 1 meter fra skærmen. Du vil alligevel ikke kunne se forskel.

Jeg har selv for nyligt invisteret i en 720p projektor, 96" lærred og en PS3. Jeg ved godt at jeg vil få et bedre billede med en 1080p projektor men... mønter

Pointen er at jeg stadig får et fantastisk billede. Både ved Blu-ray film og spil.

Derfor Femerling. Med mindre du skal have dig en 46" skærm og sidder max 2 meter fra skærmen, så er det ikke nødvendigt med et FullHD fjernsyn.
Af Femerling
#23401
Tak! Det er altid rart at vide at man ikke behøver at lægge over 10.000 på bordet for at få det maksimale ud af PS3'en... :D Så rig er jeg nemlig ikke!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#23412
Jonster skrev:Undskyld yakken, men hvad er det dog for en udtalelse. Det er absolut ikke nødvendigt at skulle have FullHD på 32" eller 37" med mindre du sidder 1 meter fra skærmen. Du vil alligevel ikke kunne se forskel.
Rolig nu! Jeg udtaler mig om at man med fullHD kan udnytte en PS3 fuldt ud og da det må formodes at man sidder noget tættere på skærmen når man spiller konsolspil, så min kommentar der da bestemt relevant.

Nu er det jo også tilfældigvis mig der har lavet vores applet på forsiden, der forklarer hvor tæt du bør sidde på skærmen for at få maks udbytte af opløsningen og den siger 1.5 m (som sagt så skal man have 37" for at få fullHD).

Der er da netop ikke ret mange andre steder hvor fullHD kommer til sin ret end ved konsolspil i dag. Det er nok de færreste der sidder SÅ tæt på skærmen når de ser film, så jeg forstår slet ikke din harme.

Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved om din projektor giver et godt billede ved 720p. Jeg har tidligere beskrevet i en af vores fokusartikler at et højopløseligt kildemateriale altid er at foretrække uanset om man nedskalérer det eller ej.