Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JB
#22968
Kan det virkelig passe?

Jeg har netop modtaget dette TV og har tilsluttet det. Jeg har indstillet de fleste af kanalerne - og så går det op for mig at der er en sort linie hele vejen på tværs af skærmen - lidt under midten. (kun 1 pixel tyk)

Jeg har hørt om pixelfejl - men en hel linie?!?

Jeg håber lidt, at jeg i min iver for at få indstillet det hele, så jeg jeg trykket på et eller andet, som forudsager "fejlen"

Dette er mit første LCD-TV, og er novice på området - er der nogen som kan give et godt råd?

Mvh
JB
Af Rolfiboy
#22969
Hvor gammel er dit tv? Vil tro at du kan få det byttet, det er en fejl i elektroniken i panelet som er skyld i fejlen, og det kan ikke udbedres medmindre man skifter hele panelet da det skyldes at en TFT(Thin Tilm Transistor) er brædt af. Men når det er sagt så er det noget som kan ske ved alle skærme og det er somregel noget der sker inden for de 2års fabriks garanti.
Af JB
#22970
Det er skam helt nyt - jeg har lige købt det.

Men du er helt sikker på at det er en hardwarefejl? (det er dyrt at sende denne her kæmpe kasse frem og tilbage. Her tænker jeg på hvis det bare var en firmware opdatering der skal til)
Af JB
#22972
Hmmmm her til morgen så er der en fejl mere.

10 cm fra overkanten der er en "halv" sort pixeltynd streg som går over til en tynd hvid streg midt på billedet.

Er der nogen som kan anbefale hvordan jeg bedst returnere mit TV?

Det er (desværre) købt hos pixmania... :(

1) Skal jeg blot returnere det og kræve pengene tilbage (det er jo under 14 dage gammelt)

2) Skal jeg returnere det og bede om et nyt? (så jo sikkert lov at vente 2 mdr på en reparation)

/JB
Af Rolfiboy
#22973
Hmm mener at have hørt at de ikke har den bedste service, så jeg ville nok kontakte dem og høre om hvordan og hvorledes, og så få pengene tilbage. Men det bedste er nok at bruge samme forsendelses metode som de brugte, så kan de ikke påstå at der er noget galt med den.