Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cable
#20666
Hej

Jeg går lidt og leder efter en ordentlig lcd-tv, men ved desværre ikke så meget om det. Jeg kan desværre nok ikke få en skærm over 32" pga. pladsmangel :( .
Så jeg har set på en Samsung LE-32R82BX.
Specs:

Opløsning: 1.366 x 768
Dynamisk kontrast: 8.000:1
Lysstyrke: 550 cd/m2
DNIe billedoptimering
HD Ready
Menu: Eng/tysk/hollandsk/italiensk/spansk
Tuner: EU-multi
Responstid: 8 ms
Betragtningsvinkel: 178/178 grader
Indgange: 3xHDMI, komponent, SCART, PC-IN.
Movie Mode
Game Mode
Mål inkl. fod: 800 x 252 x 581 mm

Vil dette være en okay skærm?
Kom indelig med andre forslag.

På forhånd tak.
Af Henbak
#20689
Jørgensen73 skrev:R82??? Er du sikker på det?
Manden siger jo at overvejer at købe skærmen, og han ikke ved særlig meget om det. Så hvis du har noget viden om skærmen, så giv ham da et godt råd istedet for.

Mht. R82, så er det af Samsungs nyeste serie. Hvad jeg ved af, så får man rigtig meget for pengene. Så hvis man ikke har lyst til at læsse en formue afsted efter et TV, så skulle det være et udmærket valg. R82 modellen har ikke nogen digital tuner (DVB-T), men ellers skulle det være identisk med R86, R87 og R88 som alle dog har DVB-T tuner indbygget.
Af Jørgensen73
#20695
Rolig nu, Mulle, og bemærk spørgsmåltegnene. I dansk skriftsprog anvendes spørgsmålstegnet til at udtrykke et... ja, nemlig, et spørgsmål!

Ergo var mit indlæg nok et spørgsmål til serienummeret, og ikke til hans valg.

Serienummeret er ikke umiddelbart at finde på samsungs hjemmeside, så er det ikke en (lidt) ældre model i forhold til R87/88/89?

Jeg beklager igen at måtte afslutte med et spørgsmålstegn, men det er altså ment som et spørgsmål :)
Af cable
#20696
Det er muligvis en lidt ældre model, jeg ved det ikke rigtigt.
Men I må meget gerne foreslå nogle andre modeller eller mærker, hvis de er bedre.
Det må gerne være en, der er god til xbox360-grafik.
Men mit budget er kun på omkring 10000-12000 kr.
Af Henbak
#20698
Drop den nedsættende tone tak Jørgensen73. Jeg syntes bare at dit svar var helt og aldeles ubrugeligt, og derfor rådede jeg dig til at uddybe din kommentar lidt mere, hvis manden der startede dette indlæg, skulle kunne bruge det til noget som helst.

Hvad angår R82 modellen, så er den ikke på den danske version af Samsuns side. Efter lidt søgen fandt jeg den på den belgiske Samsung side (det er muligt den også findes i andre lande).

LE32R82

Og nej Jørgensen73, det er ikke en ældre model en hverken R86, 87 eller 88. Der er blot ikke en indbygget DVB-T tuner i R82 modellen.