Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#20645
Hej.
Jeg har for nylig fået det her fantastiske tv i 40 versionen. Det skal primært bruges til mediecenter og jeg har det lille problem at når jeg tænder mediacentret så tænder skærmen ikke tilsvarende. Og når jeg slukker står skærmen bare med "check signal". Det er koblet op med dvi/hdmi kabel i hdmi port 1 på tv'et.
På en almindelig lcd skærm til computeren fungere det her jo uden problemer! Er der noget jeg ikke har spottet i menuen eller skal man ind i service menuen et sted?
Håber sgu det her kan lade sig gøre, det bliver ikke fedt hvis jeg hver gang skal tænde tv'et og skifte source... Målet er jo helst 1 fjernbetjening...

Mvh. Martin
Af imdbdk
#20660
Det er fordi Samsung M86 er et fjernsyn og ikke en computerskærm. De fleste computerskærme tænder automatisk, når de modtager et signal.
Ved fjernsyn skal man selv tænde for fjersnsynet.

Dog er der som noget nyt i HDMI 1.3 kommet CEC-systemet som nogle apparater bruger. Det er kort fortalt at alle apparater kan styres ved hjælp af fjernsyns-fjernbetjeningen. Det lyder dog ikke som om at dit media-center understøtter dette. Så med mindre Rasmus "The Leader Himself" Larsen eller andre kloge hoveder kan finde på en anden løsning, tror jeg du har brug for en speciel fjernbetjening, der kan indstilles til alle mulige apparater.
Af gilbert
#20679
Øv... Jeg håber der er nogen der måske har en løsning elles må jeg ud og lede efter ny fjernbetjening...
Men stadigvæk kan jeg ikke forstå hvorfor sådan noget ikke skulle kunne lade sig gøre i et tv...