Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wagga
#20586
Hej Alle

Jeg er novice ud i LCD/fladskærms teknologi og har brug for hjælp og råd fra jer som ved noget! og følger med i hvad der rør sig.

Jeg skal til at købe mit første LCD TV 32 tommer. Regner med at bruge omkring 6000 dkr på projektet...

Har søgt rundt omkring på nettet for at finde anbefalinger og tests. Kunne dog ikke finde noget som gav en fornuftig og nogenlunde entydig idé om hvad jeg skal købe.

Håber i kan hjælpe med links til en test eller to og gerne en konkret anbefaling.

Tak,

Nina
Brugeravatar
Af azrael
#20588
Læg 2000 kroner oveni og køb et Panasonic TH37PX70E til 8000 kroner hos El-Giganten (tilbuddet gælder kun denne uge). Det er et plasma-tv og ikke LCD og billedkvaliteten er noget af det ypperste på markedet lige nu.
Af gah
#20589
Mærkeligt svar.

Der bliver sagt LCD, 6000,- kr. og 32 tommer.

Her igen et spørgsmål og en debat som bliver afsporet !
Brugeravatar
Af azrael
#20597
gah skrev:Mærkeligt svar.

Der bliver sagt LCD, 6000,- kr. og 32 tommer.

Her igen et spørgsmål og en debat som bliver afsporet !
I stedet for at brokke dig burde du selv afgive et bedre svar. Folk som dig gør, at man snart ikke gider give assistance til folk, der spørger om hjælp...

Når jeg svarer som jeg har gjort, så er det selvfølgelig fordi jeg vil give den spørgende for at få det bedste mulige til prisen. Desværre kan plasma ikke fås i 32" størrelse. Det ændrer dog ikke ved, at det giver det bedste mulige billede.
Af gah
#20598
Det ændre vel ikke ved at spørgeren har gjort sig noge tanker og spørger til LCD samt har 6000,- kr. og tilsyneladende har plads/brug for en 32".

At begynde at tale 37" samt 8.000,- er jo ikke et svar på spørgsmålet.
Brugeravatar
Af Johnjohn
#20600
gah skrev:Mærkeligt svar.

Der bliver sagt LCD, 6000,- kr. og 32 tommer.

Her igen et spørgsmål og en debat som bliver afsporet !
lol en der har en dårlig dag ? :(
Brugeravatar
Af azrael
#20603
gah skrev:Det ændre vel ikke ved at spørgeren har gjort sig noge tanker og spørger til LCD samt har 6000,- kr. og tilsyneladende har plads/brug for en 32".

At begynde at tale 37" samt 8.000,- er jo ikke et svar på spørgsmålet.
Jeg burde måske i mit oprindelige svar have uddybet årsagen til mine svar. Det er en fejl, og det erkender jeg.

Nu tolker jeg måske for meget i det, men jeg er ganske overbevist om, at der blev spurgt til et LCD-tv "fordi det er det man køber i dag" og ikke fordi *skal* være et LCD-tv fremfor et plasma-tv. Her var det så at jeg var så fræk at anbefale den 37" plasma fra Panasonic, der nok har et af de bedste billeder p.t. og som El-Dværgen p.t. sælger til en latterlig lav pris. What's not to like... :)

At den spørgende måske kun har plads til en 32" er til gengæld meget muligt, og i dette tilfælde skal der såmænd blot ses bort fra min anbefaling.
Af Kox
#20609
Lad mig lige starte med at kommentere gah's sure og helt ukonstruktive middagsprut...
For en god måned siden stod jeg for at skulle investere i TV og for mig var fladskærm det samme som LCD-TV inden jeg satte mig lidt ind i sagerne. Det er min oplevelse at mange andre "begyndere" tror det samme, og Wagga er jo netop novice. Og at anbefale et lidt dyrere TV, hey come on, hvis Wagga ikke vil ofre det kan han jo bare se bort fra indlægget.

Nå...
Men her kan du se mine spørgsmål inden investering: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... highlight=
Fint rådgivet af bl.a. azrael iøvrigt.
Det eneste jeg kan brokke mig over er at den nu sælges 2000 under den pris jeg måtte snakke (ret længe faktisk) mig til, men fantastisk TV, og så langt samtlige LCD skærme jeg så i samme størrelse overlegne rent billedmæssigt. Og designet synes jeg også er fedt.
Af Wagga
#20615
Hej igen

Tusind tak for jeres gode svar og anbefalinger. Jeg kunne dog godt tænke mig at se en test af hvilke skærme omkring 6000 dkr, som er bedst i øjeblikket. Nogen som har resultaterne fra testen udarbejdet af tænk? Nogen som kender til andre tests??

Hjælp!!!

Hilsen,
Nina
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#20616
I den nedre prisklasse laver Toshiba nogle udmærkede TV. Du kan eksempevil se på modelserien C3000:
Toshiba TV på 32" hos EDBpriser

Her er et link til en test af en af modellerne:
http://www.hdtvtest.co.uk/Toshiba-32C3030D/

Der er en sammenlignende test her:
http://www.hdtvtest.co.uk/32-LCD-Shootout/
Her vil du finde at Samsung R87 modellen også anbefales.

En liste over Samsungs 32" TV under 7000 kr. kan findes her:
Samsung 32" TV under 7000 kr.