Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jørgensen73
#20446
Hvis jeg skal have et rigtig godt fladskærmstv til omkring kr. 10.000, hvad skal jeg så vælge???

Det skal stå i stuen, og skal næsten udelukkende bruges til TV og dvd. Ind i mellem også til film fra computeren.

Jeg har fået samsung R8 serien anbefalet, men når jeg er rundt og kigge i butikker, synes jeg der er mange, der er lige så gode.

Jeg har TDC kabeltv, ingen selector.

Er der noget man skal være specielt opmærksom på?
Af Fodlisten
#20448
du skal være opmærksom på at de fleste butikker ikke har kalibreret deres tv, dvs. de står med fabriksinstillinger som ofte er fulde af farver og lys.
Hvis det er omkring 10000, viljeg anbefale dig at kigge på lcd tv'ene Samsung LE32M86/7 eller sonys nye D3000.
Ved plasma er det nok panasonics 70 serie.

Men lcd tv'ene er kun 32" til den pris??
Af Jørgensen73
#20450
Det er også de modeller der lige er sprunget i øjnene, når jeg selv har kigget rundt herinde og på nettet.

Mit største forbehold er kvaliteten af tv. Jeg har som sagt tdc kabel, og derfor analogt, og er i tvivl om det overhovedet er muligt at få et godt tv billede?

Ellers kan jeg forstå at jeg kan investere i en selector (eller købe et af de sjældne tv der har indbygget kabeltuner), men hvis jeg køber en selector løser det så alle problemer? Jeg mener om det giver et godt billede med alle kanaler eller er det kun nogle kanaler der overhovedet sender digitalt?
Af Fodlisten
#20453
De fleste LCD tv jeg har set i aktion med analog er lige til at brække sig over! Hvorimod digitalt signal gør underværker!

Jeg ved ikke hvordan plasma klarer sig med analogt, men vil tro de er noget bedre. Men er desværre ikke inde i kabel tv, så håber der er nogle andre der kan hjælpe dig på det område.

Jeg så dog et tv som havde en ekstern DVB-T tuner, som så blev fødet med et scart kabel. og det var også en del ringere end med indbygget tuner...

Prøv at gå ned til din nærmeste HiFi-klubben butik, de har ihvertfald så de kan vise dig noget analogt og digitalt.
Af Jørgensen73
#20502
Er der ikke andre der har erfaringer med samsung og analogt signal?

Jeg kan læse et par steder at det faktisk slet ikke er så slemt alligevel???

Hvorfor kan man ikke få 32" i full HD, og betyder det noget når man ikke har Blueray eller xbox? Har dog en computer :-)
Af Fodlisten
#20503
Det er fordi du slet ikke kan se forskel på 1080p og 720p på en normal se afstand på 32" og derfor er det fordyrene at putte i.

Men de fleste fjernsyn kan vidst godt modtage signalet alligevel! Dog ikke samsungs R86/7/8 i 32" det ved jeg.