Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#232074
Hej med jer kloge hoveder. Efter at have læst og læst side op og side ned om købsanbefalinger, do's and dont's, VA OLED og IPS er jeg efterhånden moden nok til at stille spørgsmålet.

Jeg er på jagt efter en erstatning for min Panasonic 42" G10 (som stadig virker fint) da jeg søger noget større til min nye og større stue. Jeg vil ikke sætte noget op i stuen før alteret har fået sin plads, så det haster lidt. Her er setuppet og mine tanker:

Budget maks 15.000,-
min 55"
4k
Gerne HDR
Jeg sidder ca. 3-4m fra fjernsynet som skal ind i en lys stue, men jeg elsker at se film om aftenen i mørke, hvorfor mørke scener selvfølgelig skal være med god dybde.
Jeg er dybt forelsket i Ambilight som jeg også selv har bygget på mit eksisterende TV med Lightpack (http://lightpack.tv/).
Jeg har hele stuen forbundet med Hue pærer.
Tv'et skal bruges til mediecenter, streaming, flow-tv herunder en del sport og måske en smule gaming i ny og næ.
Jeg vil gerne have android da jeg har...... hmmm solgt min sjæl til google :)
Jeg vil for det meste sidde umiddelbart lige foran fjernsynet (derfor er VA panel ok)

Jeg har forelsket mig i Philips Pus8601 da den faktisk opfylder alle mine krav umiddelbart og jeg kan køre over grænsen på 45 min og hente den -20% af DK pris. Jeg har støvsuget nettet for anmeldelser og det virker til at skærmen får ganske gode anmeldelser.

På den anden side vil Jeg vil enormt gerne have et 4k OLED tv hvilket pt betyder et LG EG920V (at det er buet er ok) som kan erhverves for 5k mere end mit budget.

Dilemma: Skal jeg hoppe på Philips tv'et som praktisk talt opfylder alle mine krav og håbe på det er lige så godt som mit plasma eller skal jeg vente (det er svært!!!) og håbe på at LG 920V falder til 15.000,-?

Jeg er i vildrede. Har nogen herinde positiv erfaring med Philips Tv'et, synes at alle skriver de returnerer deres Philips for tiden?

Jeg håber i har tid og lyst til at hjælpe mig og ikke mindst stadig er vågne efter mit indlæg :)
Pft...
#232080
Jeg ville genbruge din lightpack og nappe et Sony X85C 55" til 7777. Det har et godt billede til prisen, det har VA panel og android TV.

Med det placeret i stuen, kan du få sat resten op mens du venter på et godt tilbud på 4k OLED. Og til dem tid kan du så sælge Sony TVet :)

Det giver dig yderligere den fordel, at du får mulighed for at vurdere, om 55" er den rigtige størrelse for dig, inden du 'rigtig' investerer.
#232081
Hmm.

Ved ikke hvor interessant det er, men DX700 er begyndt at poppe op.

Det har HDR..

Et 58" (lidt sjov størrelse. Hvorfor ikke 55" eller 60"?) ligger på omkring en 13.000 kr

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3144997/ ... ign-Priser

Men det er selvfølgelig svært, når man er dybt forelsket i Philips :)

Fedt med Lightpack.

I øvrigt nogle tests af DX700:

https://www.avforums.com/review/panason ... view.12515

https://m.youtube.com/watch?v=r7tTdOb-1Jo

Ellers enig med

https://www.google.dk/search?q=daredevi ... 1wOlFgM%3A

Svært at finde noget bedre (på papiret) end det.
#232083
Først og fremmest tak for svar indtil videre :)

Well hans123 mht problemerne på philips så er det også det eneste som afholder mig. Men tror der er forskel fra skærm til skærm nærmest. Har læst mange som ikke har haft problemer. Har desuden hørt at deres nye modeller har fået helt nyt chipset hvilket skulle fungere langt bedre. Var lige i Elgiganten et smut og prøve styresystem/features på et nyt 6501, og det virkede enormt hurtigt og smidigt med det nye chipset.

Dare_devil god betragtning dog vil jeg sige at smide 7.777 efter en "midlertidig" løsning virker lidt drastisk. Så kunne jeg vel lige så godt spare pengene og leve med mit G10 indtil OLED falder i pris?

PeterD. DX700 ser interessant ud men der går jeg på kompromis med Android + ambilight. Vil dog sige at størrelsen virker ret god.

Var som sagt i elgiganten og kigge på følgende skærme:
Philips 6501 (bare for at tjekke styresystem og responstid)
Sony 55" og 65" X85C 7777,- og 11.999,-
Sony KD55X9005CBAE på tilbud til 9999,-
Samsung UE55JS8005XXE 10999,-

Det virker alle som gode tilbud men umiddelbart var jeg ikke imponeret over Sonys billede af 4k youtube video. Ved godt at deres indstillinger stinker i butikken, men synes billedet var fladt og gråt. Kan Sortniveauet på Sonyen nærme sig Panasonic G10 eller er det utopi og tro på et sortniveau der nærmer sig plasma i et LED tv?

Har intet forhold til Philips TV overhovedet men er stadig meget hooked på Philips Pus8601 efter at have læst anmeldelserne. Det gode er vel også at Android bare bliver bedre og bedre?

Aaaarghh hjælp mig....
#232099
At vente er altid en mulighed ;). Men umiddelbart lever X85Ceren op til alle de krav, du har til nyt TV (55", VA panel, 4K, andorid TV, ...)? Og med den nuværende prissætning mener jeg, at den er et bedre køb en Phillips skærmen, uanset om vi snakker 55" (til ~ 8k) eller 65" (til ~ 12k).

Min idé var ikke så meget at 85Ceren er en "lappeløsning", for det er en god skærm, men at de ekstra penge du giver for en minimalt bedre skærm (fx DX700) i mine øjne er bedre givet ud på en 4K OLED skærm engang i fremtiden, hvornår det end måtte være :)
#232100
Du er lidt svær at rådgive . . Dit Panasonic plasma sigtede efter at gengive et korrekt billede , hvilket IKKE er foreneligt med flerfarvet ambilight . Og din siddeafstand berettiger afgjort til en 65" , - som vil løfte filmoplevelsen betragteligt . .
#232103
WebOS er ganske rigtigt en af de pt. bedste SmartTV platforme. Det kører flydende og har en del danske apps. I LCD-genren så får du dog IPS-paneler, da LG ikke bruger andet - ellers skal du over i OLED. Det et samme type panel, som du får i Sony X9005C, som jeg personligt ikke var så begejstret for når først mørket faldt på.

X85C i 65" til 12.000 kr. er et temmelig godt tilbud. De softewareproblemer jeg nævner i min anmeldelse af TV'et er stort set fjernet med opdateringer. Da deres 2016-serie kører med samme hardware, så bør man kunne forvente, at X85C vil matche 2016-modellerne mht. hastighed, features og apps. Lyden i TV'et er også markant bedre end 2016-modellerne, men nogle af stikkene peger i en lidt dum retning. Det slipper du eks. for på den Samsung du har kig på - den er også et glimrende valg, om end du ikke får helt samme størrelse.
#232106
Når jeg nævner TV's OS er det ikke kun smarttv delen med apps osv.
Alm tv. Kanalskift etc. Er også en del bedre på webos end android.
Synes bare android tv virker lidt trægt i forhold til webos
#232109
Så køb en Nvidia Shield, så får du noget, der slår alle smart-tv med flere længder, og holder stadig budgettet...

Personligt ville jeg aldrig vælge et tv, på grund af softwaren. Jeg ser simpelthen alle tv som en monitor.
#232110
Supergris skrev:Så køb en Nvidia Shield, så får du noget, der slår alle smart-tv med flere længder, og holder stadig budgettet...

Personligt ville jeg aldrig vælge et tv, på grund af softwaren. Jeg ser simpelthen alle tv som en monitor.
Skal du ikke stadig bruge tv'et til alm tv kanaler?
#232118
Hej igen. Tusind tak for alle input det er rart at høre for og imod.
Tv'et skal også bruges til alm flow tv.
Prøvede som sagt at navigere og skifte kanal på et nyt 2016 philips tv og det fungerede altså rigtig godt, hurtigt og smidigt.
Er virkelig i tvivl om jeg skal købe 65 Sony x85c til 11k i dag eller om jeg skal vælge philips 8601.
Det der trækker i mig med philips er ambilight. Synes det er en fed feature og hvis styresystem, billedkvalitet er on par med x85c så er valget jo nemt. Men pt står valget mellem 8601 og x85c.
Så spørgsmålet er. Kan philips 8601 matche x85c på billedkvalitet? Og hvordan er det ift plasma?