Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NickyG
#16160
Hej. Har lige sat mit nye sharp til, men har et problem med at få tilsluttet min bærbar. Bruger et VGA kabel som jeg også bruger til mit samsung r72 hvor der ikke har været nogen problemer! Mit nuværende problem er at der simpelthen ikke kommer et billede frem, selvom den er sat til i indgang 4 som den skal, og den ligeledes også står på den kanal på tvet. HAr virkelig brug for hjælp? Skal jeg bruge et andet kabel, eller hvad skal jeg gøre :s :s
Af NickyG
#16170
come on folkens.. Tag lige og hjælp en ny på området O_O
Af M-Sniper
#16171
Nicky

Jeg har ikke et sharp selv.
men indgan4 kan man via menuen sætte til component eller pc indgang..
det er vigtigt du sætter den til pc..

og hvis det er en 37xd1 sharp så har den 1:1 pixel.
dvs. du kan køre fuld tv'et opl. altså 1920x1080
husk at sætte opl. i grafikkortet til det..

håber det hjælper
Af NickyG
#16175
Okai, vil jeg lige prøve så, men jeg synes ikke kan jeg sætte mit grafikkort på bærbaren højere op end 1380. Har det nogen betydning for hvordan det virker. Undskyld de dumme spørgsmål. :o
Af DaWizeGuy
#16178
Rettelse:

XD1e serien understøtter maksimalt 1366x768 via VGA porten. Man skal bruge HDMI (evt. DVI til HDMI) for at få 1920x1080.

Ang. det manglende billede, så skal man huske at sætte tv'et til at vise VGA for at få billede på skærmen, da VGA er delt med Component. Det tog mig et stykke tid at finde ud af, plus en mængde eder og forbandelser, før det lykkedes mig at få billede med en Xbox 360 tilslutte component :-)

Mvh
Anders
Af NickyG
#16182
Okai mange tak for svarene! Vil det så rent faktisk sige at jeg sagtens kan anvende VGA? Og hvordan og hvorhenne sætter du fjernsynet til at vise det?
Af centric
#16190
NickyG skrev:Okai mange tak for svarene! Vil det så rent faktisk sige at jeg sagtens kan anvende VGA? Og hvordan og hvorhenne sætter du fjernsynet til at vise det?
I menuen. Mener det er under "connections". Der er kun 2 muligheder for Ext4 så det er ikke så svært.

Ellers læs manualen. ;) Den er faktisk nogenlunde.
Af SIMONL
#16213
Jeg havde samme problem da jeg modtog mit sharp 37XD1E. Jeg havde sat den til mit mediecenter via DVI->HDMI. Der var ikke noget billede. SÅ prøvede jeg DVI->VGA. Der skete heller ikke noget. Så genstartede jeg mit mediecenter og så kørte det. Så prøv en genstarter hvis det ikke er begyndt at fungere endnu.