Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#15390
Jeg står i det svære valg at skulle vælge mellem 2 stk. LCD TV, men kan ikke bestemme mig...

Valget står mellem Mirai DTL-632V200 og Samsung LE32R32B

Mirai DTL-632V200: http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=247077

Samsung LE32R32B: http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=260426

Jeg er lige glad med designet... Jeg går kun efter hvilket som kan give mig den bedste oplevelse, altså hvilket har de bedste ting osv...

Hvad ville i vælge?
Af joachimnb
#15395
Jeg elsker det Samsung TV, men lad nu ikke min subjektive vurdering afspejle sig i dette svar :). Jeg går selv meget op i designet og der har Samsung altså en kæmpe fordel. En klassekammerat har fået det samme TV fra tyskland, som han bestilte hjem for den nette sum af 4898 kr. leveret til døren vel at mærke - intet mindre end fantastisk.

Mirai har jeg ikke så meget erfaring med, men ville aldrig selv købe et Mirai. Designet er grimt og efter jeg prøvede det i en TDC butik blev jeg skræmt væk. Billedet var frygteligt (ja, analogt), men lige netop den samsung model viser et rigtig godt analogt signal sammenlignet med Fona's andre TV´er. Selv nogle af de lidt dyrere. Ved så ikke om det var indstillingen der gjorde det.

Det tog flere sekunder at skifte kanal med Mirai og deres billige fjernbetjening. Det hele føltes så discount... Og jeg kan ikke døje sølvfarve på et TV medmindre det er rigtig alu :)
Af Sverkel
#15396
joachimnb skrev:Jeg elsker det Samsung TV, men lad nu ikke min subjektive vurdering afspejle sig i dette svar :). Jeg går selv meget op i designet og der har Samsung altså en kæmpe fordel. En klassekammerat har fået det samme TV fra tyskland, som han bestilte hjem for den nette sum af 4898 kr. leveret til døren vel at mærke - intet mindre end fantastisk.

Mirai har jeg ikke så meget erfaring med, men ville aldrig selv købe et Mirai. Designet er grimt og efter jeg prøvede det i en TDC butik blev jeg skræmt væk. Billedet var frygteligt (ja, analogt), men lige netop den samsung model viser et rigtig godt analogt signal sammenlignet med Fona's andre TV´er. Selv nogle af de lidt dyrere. Ved så ikke om det var indstillingen der gjorde det.

Det tog flere sekunder at skifte kanal med Mirai og deres billige fjernbetjening. Det hele føltes så discount... Og jeg kan ikke døje sølvfarve på et TV medmindre det er rigtig alu :)
Hehe hold da op....jeg kunne desværre ikke få lov at se Mirai i auktion hos TDC så ved ikke hvordan det ser ud men har set Samsungs nede hos Fona og syntes det så ganske pænt ud...

Men hvordan vil du sige kvaliteten på samsung'et er med analog i forhold til et alm tv (ikke fladskærm) ??
Af joachimnb
#15543
Jeg synes at kvaliteten er derhen ad og overraskende god :). Jeg regner faktisk med at købe TV´et i morgen. Spørgsmålet er bare om det bliver fra tyskland eller ekspert. Ekspert har det til 5999,- lige pt.

I denne tråd på Macnyt.dk, bekræfter flere at fjernsynet har et fabelagtigt analogt signal. De har ramt plet med lige den model her tror jeg (bemærk: ift. prisen).

Ved ikke om du bruger surroundsystem derhjemme. Men Samsungen har indbygget TruSurround, som lyder rigtig godt taget i betragtning af, at det er et tv.


Der er utrolig mange fordele ved det Samsung tv og jeg synes helt klart at det er det bedste køb man kan gøre sig lige nu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#15544
Mener I helt objektivt at disse LCD TV har en kvalitet der er på højde med et CRT TV til samme pris? Personligt finder jeg den analoge gengivelse på Samsungs TV ret ringe især ift. hvad et CRT TV kan præstere og jeg vil mene at man skal være ret biaset for ikke at komme til samme konklusion, hvis man får de to typer skærme stillet op ved siden af hinanden.

Ordet "fabalagtigt" vil jeg mene er reserveret til gengivelse af HD-materialet i fuld opløsning og ikke 576 liniers støjfyldt analog TV...
Af joachimnb
#15554
Du bemærker vist ikke(på trods af at der står bemærk), at vurderingen er præget af value for money. Jeg skrev at kvaliteten var derhen ad = ikke lige så godt. Det kommer an på hvor kræsen man er. Man er ikke kræsen, hvis man går ud og køber sådan et tv her. For man må naturligvis finde sig i en kvalitet efter prisen, ligesom med alt andet.

Jeg er ingen ekspert sammenlignet med dig og mange af de andre herinde. Jeg betragter mig selv som en gennemsnitlig bruger og ser sagen ud fra det synspunkt. Alligevel har jeg kigget på rigtig mange fladskærms tv´er efterhånden, tests såvel som i virkeligheden og har på den måde skabt mig et personligt billede af, hvad der er tilforladeligt. Ifølge mig er det et rigtig godt tv til pengene, men som sagt så skal man gå efter noget dyrere, da dyrt i denne verden som regel er ensbetydende med godt.