Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#186529
Hej forum

Har i dag modtaget et ci+ modul, til mit nye Samsung ES8005 tv. Men fjernsynet vil ikke læse modulet, jeg kan kun se DR kanalerne.
Samsung kundesupport har sendt mig videre til boxer, da kortet virker i mine settop bokse, så de mener det er modulet den er gal med...
Boxer siger at det kan være fjernsynet der ikke kan læse det ci+ modul de bruger fra neotion, men de bruger ikke andre end den ene type, så jeg skal ud og låne et ved en forhandler :/
Skal det virkelig være så besværligt at få nyt tv i dag?
Er der andre der er stødt på samme problem? Eller som har nogen forslag?

Mange desperater hilsner
Brian
#186546
Kortet fra Boxers side er det samme. Der er ingen forskel. Jeg ville dog mistænke modulet, selvom Boxer afviser det. Hvis du har nogle bekendte med et, så prøv det ellers så køb et sted, hvor du har 14 dages returret, så kan du afprøve om det er modulet eller fjernsynet den er gal med.
#190081
Har samme problem. Hvad fandt de ud af?



Samsung har været ude og skifte bundkort i mit 65es8005 samt de har skiftet den plastikindsats som modulet sidder i. Intet hjalp,

Jeg har prøvet med 2 forskellige CI+ moduler. Ingen forskel. Begge fra Smit.
Modul samt kort virker fint i mit Bilka-tv i soveværelset.

Har talt med Boxer. De siger at der er et kendt problem med F-modellen hvor software i tv og modul ikke taler sammen. Der kommer en opdatering fra Boxer hertil til september.
De vidste ikke om det var samme problem/løsning med ÉS-modellen.

De mente at det muligvis ville virke på mit tv med et modul fra neovision, eller hvis jeg blot bruger et alm CA-modul. Det er åbenbart CI+ modulerne der er problemer med.

Boxer vil sende en tekniker ud, så det bliver spændende ar se hvad han finder ud af.