Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Benny Schmidt
#42383
Jeg har overspillet gamle familievideoer på DVD og har prøvet at gemme dem på min eksterne harddisk. Det duer ikke. Der kommer en del mærkelige filer ud af det. Og den kan ikke afspille det. Ligeledes hvis jeg prøver at lægge dvd'en på computerens harddisk Hvorfor? Kan disse diske ikke aflæse DVD'er?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42384
Hvordan har du gemt filerne på din harddisk? Hvis du bare har trukket filerne over vha. drag'n'drop i Windows, så er det ikke et filformat der kan læses direkte.

For at få et videoformat ud af det, som kan læses af eksempelvis Mediaplayer, så skal du rippe DVD vha. en speciel software. Der findes utallige stykker software på nettet, hvis du blot søger på "DVD ripper".

En DVD der er rippet direkte vil fylde adskillige GB og det kan anbefales at efterfølgende komprimerer filerne til divX eller Xvid. Der findes ligeledes software på nettet der kan gøre dette direkte. Mange af disse stykker software kan både rippe og komprimere dine film. Det vil dog tage adskillige timer at gøre dette, blot så du ikke regner med at det lige klares imens middagen konsumeres.

Husk også at skulle du få lyst til at kopiere film der ikke lige er dine egne, så vil kopisikringen på disse film forhindre at du ripper dem.