Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HayesJ
#25885
Hejsa jeg sidder og skal bruge en ny dvd afspiller men har nogle lidt specifikke krav så håber på at kunne få lidt hjælp til vejledning.
Jeg skal bruge ny fordi jeg har fået en kæmpe stak film med hjem fra amerika men min billige dvd afspiller som ER kodefri iforvejen kan ikke spille en god del af dem (måske er de lavet sådan de ikke acceptere region 0?) Anyway det her er de krav jeg stiller til en ny dvd afspiller

Må meget gerne være samsung da mit tv er samme og jeg ikke gidder de helt billige mærker længere..
Skal have hdmi og kunne opskalere til 1080p (har et samsung 40m87 tv)
skal self. have et mpg4 codec (xvid/divx)
skal have optisk lydudgang
skal helst ikke koste mere end omkring 1000 ca.
og skal meget gerne kunne skifte mellem regioner eller om ikke andet gøres regionfri og så håbe den bedre kan tage skiver end min billige denver

Har kigget lidt på den her http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=390677

men er meget åben for andre valg muligheder også om det så ikke er samsung (selvom det self. vil være det nemmeste)

på forhånd tak for jeres input
Brugeravatar
Af azrael
#25909
Den her Yamaha DVD-S661 er måske noget for dig. Jeg har en lidt ældre version og den klarer alle mine R1 DVDer (og jeg har en del) helt uden problemer. Og så kan den gøres kodefri via remoten, som du kan se her.
Af HayesJ
#26087
desværre mangler den en vigtig ting.. optisk lyd udgang og kan også kun opskalere til 720p (okai er nok ikke den STORE forskel men lyden der er ret vigtig for mig)
Af HayesJ
#26246
men igen den første upskalere men har ingen optisk lydudgang hvad jeg kan se og den regionsfri har ikke og kan ik engang opskalere signalet :/

ja jeg ved godt jeg er krævende men det må da kunne lade sig gøre at finde en god dvd afspiller som kan det hele til en rimelig pris (okai skrev godtnok 1000 det er den højeste pris jeg håber på men kunne da godt gå op omkring de 2000 men så skal den fandme også være god ;) )
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#27177
Deres DV400 serie har faktisk også 1080p opskalering og er kodefri fra nævnte forhandler. Så er prisen nede i 1200 kr.
Af toto
#27187
DV400 serie har ingen optisk lydudgang .
Derfor tænke jeg på DV600 serie .
Er det godt at at lave dvd om til 1080p eller 720p .
Når vi tale om at lave opskalering at dvd format.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#27212
Kun hvis afspilleren kan gøre det bedre end TV'ets egen skalár. Dit TV vil jo selv opskalére billedet når den modtager et SD signal.
Af hypre
#27213
MHT til de to DVD afspiller:

DV 400 har kun COAX lyd.... kan man få surround lyd ude af det?

Mine to optiske indgang er optaget og havde overvejede den afspiller nemlig.
Af toto
#27220
Min dvd er kan opskalere signalet til 1080p.

Er det så godt at opskalering at dvd format.
For den skal jo lave billed om til 1080p eller 720p.
Bliver billed godt af at bliver lave om ..?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#27223
toto: Det er der allerede svaret på én gang. Hvis DVD'en gør det bedre end dit TV så er det fint nok, men hvis ikke, så får du ikke noget ud af det.

Dit TV kan selv opskalere signalet hvis den får det fra en DVD der ikke kan opskalere. Så det bliver lavet om uanset hvad - det er bare et spørgsmål om det sker i DVD'en eller i TV'et. Hvis du har flere spørgsmål ang. dette emne bør du oprette din egen tråd.
hypre skrev: DV 400 har kun COAX lyd.... kan man få surround lyd ude af det?

Mine to optiske indgang er optaget og havde overvejede den afspiller nemlig.
Ja, det er en digital udgang der vil give samme signal som en optisk, bare ikke vha. lys.
Af shearer
#28899
yakken skrev:toto: Det er der allerede svaret på én gang. Hvis DVD'en gør det bedre end dit TV så er det fint nok, men hvis ikke, så får du ikke noget ud af det.

Dit TV kan selv opskalere signalet hvis den får det fra en DVD der ikke kan opskalere. Så det bliver lavet om uanset hvad - det er bare et spørgsmål om det sker i DVD'en eller i TV'et. Hvis du har flere spørgsmål ang. dette emne bør du oprette din egen tråd.
hypre skrev: DV 400 har kun COAX lyd.... kan man få surround lyd ude af det?

Mine to optiske indgang er optaget og havde overvejede den afspiller nemlig.
... bare ikke vha. lys.
Hvad vil det sige. omkring det med lys ?