Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af d0main
#191651
Hejsa

Jeg oplever problemer med at optage programmer, via programguiden,

det er som om den glemmer, 2 udsendelse og kun optage den første i rækkefølgen.

Nogle med samme fejl her ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191677
Jeg har 939'eren stående lige nu og laver lige et par tests med dette over de næste par dage. Jeg kan dog sige, at jeg havde sat +20 optagelser i gang hen over weekenden, men da jeg tjekkede mandag var de der ikke alle sammen. Jeg fik dog ikke noteret mig hvilke specifikke programmer der var skemalagt, men det har jeg gjort med de 5 jeg har sat til at optage i ét hug nu.

Listen bør være (fra TV3 plus):
3x "How I met your mother"
1x "Las Vegas 2"
1x "Vampire diaries 4"

Jeg tjekker når jeg er hjemme fra arbejde igen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191716
En opdatering på problemet:
Jeg satte som sagt optageren til at gemme faktisk 4 episoder af samme serie og i går aftes kunne jeg se, at kun 2 var med: Den første og den fjerde. Da jeg kiggede nærmere på selve optagelserne kunne jeg dog se, at den faktisk havde lavet en 1½ times optagelse første gang, så de første tre afsnit var i én fil. Dette gik igen på alle mindre andre optagelser, hvor der var 2 på hinanden følgende skemalagte optagelser.

Kan du tjekke, om dette er tilfældet hos dig også? Jeg laver et par tests over de næste par dage for at verificere fejlen.
Brugeravatar
Af denizone
#191840
Hej,
Jeg ved godt jeg ikke er trådstarter, men det er fuldstændig samme oplevelse jeg har. Jeg har også sat den til at optage tre programmer i træk - f.eks. A~1t, B~1t, C~1t, hvor jeg så får de sidste 15 min af A - hele B og så 15 min af C..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191861
Det tyder ikke umiddelbart godt for denne optager. Jeg venter pt. på svar fra LG angående et par problemer med optageren før jeg går i gang med at skrive anmeldelsen.
Af jng
#191866
Torben Rasmussen skrev:Det tyder ikke umiddelbart godt for denne optager. Jeg venter pt. på svar fra LG angående et par problemer med optageren før jeg går i gang med at skrive anmeldelsen.
Det er givetvis mig, der er noget galt med, men

1) Har på tredje år kørende en Samsung BD-D8900, der er tændt uafbrudt, og kun slukket, når elektrikeren har været på besøg, og HFI-relæet er afbrudt. Den har lavet 2 (to) umotiverede genstarter. Jeg kan også kopiere billed-, lyd- og videofiler fra USB til maskinens harddisk.

2) Har i nogen tid også haft en LG HR939 (som jeg antager er nogenlunde identisk med 935), der dog står i standby, når den ikke bruges. Jeg fik ikke lov til at vedhæfte et jpg (250*300 pixels, 42,2 Kb), der viser, at LG'en med største fornøjelse har optaget seks fortløbende udsendelser efter hinanden fra samme kanal.

Hvad gør jeg rigtigt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191885
Jeg ved ikke hvad der er forskelligt, men jeg har ikke haft svært ved at reproducere fejlen med, at udsendelser smeltes sammen i én fil hvis jeg skemalægger eks. 5 på hinanden følgende optagelser på samme kanal. Jeg bruger i øvrigt et signal fra Yousee, hvis det skulle have betydning. Jeg har også tjekket, at det ikke blot skyldes, at det eks. er serier med samme navn, der giver bøvl, da problemet optræder på alle typer udsendelser, på alle tider af døgnet og på alle de kanaler jeg har prøvet.

Mht. kopiering af data til/fra F8900 (som ikke lige hører til her), så må jeg melde pas på hvorfor det ikke virkede da vi testede den. Det burde virke, men den option der skulle gøre det muligt var ikke at finde på optageren.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#192562
Kunne du være lidt mere konstruktiv i den tilbagemelding? Der er måske andre der også gerne vil høre din løsning ;)
Brugeravatar
Af denizone
#192564
Torben Rasmussen skrev:Kunne du være lidt mere konstruktiv i den tilbagemelding? Der er måske andre der også gerne vil høre din løsning ;)
Ja, tak - jeg er ved at gå op i limningen - i øvrigt er jeg ikke synderligt imponeret over dens evne til at finde kanalerne i min kanalpakke, selvom jeg har indstillet jf. YouSee. Kan f.eks. ikke finde min Kanal5.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#192572
Jeg har fået et svar fra LG mht. mit problem med, at flere optagelser smeltes sammen. De siger det rettes i en kommende firmware.
Brugeravatar
Af denizone
#192593
Torben Rasmussen skrev:Jeg har fået et svar fra LG mht. mit problem med, at flere optagelser smeltes sammen. De siger det rettes i en kommende firmware.
Det lyder godt - ved de hvornår firmware bliver released?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#192594
Nej, ingen dato. Da vi anmeldte HR925 lovede de også, at der ville komme serieoptagelse i en ny firmware og det skete ikke.