Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JohanKristian
#163818
Hej. Jeg har købt et 26" Life tv gennem Fona for et par uger siden.
Fandt så ud af at fjernsynet har en USB port, så det er muligt at optage tv, pisse fedt :)
Udsendelserne bliver optaget på en 16GB USB-pind (ved godt at det ikke er den bedste løsning, men jeg regner med at købe en ekstern harddisk på et senere tidspunkt)

Men når jeg vil afspille optagelserne så "hakker" det engang i minuttet. Hvis jeg optager et program imens jeg ser det kan jeg se at der kommer en lille grå boks op på tv'et, men denne forsvinder meget hurtigt igen, så hurtigt at jeg ikke kan nå at se hvad der står, dog synes jeg at have tydet mig frem til at der står PVR stopper, altså det samme som kommer frem når man beder fjernsynet om at stoppe med at optage.
Er der nogen som ved om det er fordi min USB pind simpelthen ikke er hurtig nok, eller er det noget andet der er galt?

Til sidst vil jeg høre om der er nogen som har nogle bud på en ekstern harddisk som kan sluttes til fjernsynet? Regner med at den skal være på omkring 250GB eller deromkring, og den skal helst ikke koste en herregård :-)
Af Mobisfar
#173163
Hej Johan,

Er du selv blevet klogere på hvorfor optagelserne hakkede?

Jeg står lige nu og overvejer om jeg skal købe denne fladskærm. Kan du måske sige lidt om hvor tilfreds du er med skærmen?

På forhånd tak.
Af JohanKristian
#173203
Hej Mobisfar.

Nej, jeg har faktisk ikke fundet ud af det endnu, dog hjalp det dengang jeg formaterede USB-pinden via tv'et, men det kommer stadig en gang i mellem.

Men jeg har heller ikke fået købt en ekstern harddisk endnu, så jeg overvejer stadig om det simpelthen er fordi en USB-pind ikke overfører data hurtigt nok :-)
Af samadsen
#173217
JohanKristian skrev:Hej Mobisfar.

Nej, jeg har faktisk ikke fundet ud af det endnu, dog hjalp det dengang jeg formaterede USB-pinden via tv'et, men det kommer stadig en gang i mellem.

Men jeg har heller ikke fået købt en ekstern harddisk endnu, så jeg overvejer stadig om det simpelthen er fordi en USB-pind ikke overfører data hurtigt nok :-)
Det er sikkert USB pinden der er for langsom, havde samme problem med en Denver tuner, Køb: Sandisk Ultra Flash Drive, det er noget af det hurtigste på markedet, det gjorde jeg de virker, du kan få dem her:

http://www.nierle.com/dk/artikel/12547/ ... B_2.0.html

Eller her http://www.bj-trading.dk/bjshop/default ... are=727761

VH.samadsen
Af Larsdk
#173232
Hej det er helt klart din USB stick der er for langsom.